Uitvallen auto en niet stationair lopen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Uitvallen auto en niet stationair lopen
hey
ik heb nu wat,
ik heb de blauwe AX gekocht die hier op het forum te koop stond, de EX-Robert, EX-Betterman!
Nu loopt het blok niet zo super al zeg ik het zelf!
Als je de auto aandoet loopt ie vrijwel direct op tot +- 2000 toeren en daarna rustig terug naar 1000 toeren, maar hij loopt niet mooi stationair, hij valt soms een stukje terug in de toeren en weer een stukje omhoog!!
Soms valt ie zelfs gewoon uit!!
Ook als ik wat harder achteruitrijd valt ie uit!
Nu was er nog wat, ik weet niet of dat hiermee te maken kan hebben??
Toen ik de auto kocht kwam er (volgens mij) koelvloeistof uit de verwarming binnenin de auto! Ook was de koelvloeistof aardig bruin uitgeslagen ( nog geen mayo vorm) dus die meteen vervangen!
Maar nu stink de verwarming nog wel steeds heel erg naar die oude KVS!!
Wat is er aan de hand???
edit:
Ook wordt de auto heel erg warm!! Hij geeft vaak aan dat de temperatuur voorbij de 100 graden gaat!!
ik heb nu wat,
ik heb de blauwe AX gekocht die hier op het forum te koop stond, de EX-Robert, EX-Betterman!
Nu loopt het blok niet zo super al zeg ik het zelf!
Als je de auto aandoet loopt ie vrijwel direct op tot +- 2000 toeren en daarna rustig terug naar 1000 toeren, maar hij loopt niet mooi stationair, hij valt soms een stukje terug in de toeren en weer een stukje omhoog!!
Soms valt ie zelfs gewoon uit!!
Ook als ik wat harder achteruitrijd valt ie uit!
Nu was er nog wat, ik weet niet of dat hiermee te maken kan hebben??
Toen ik de auto kocht kwam er (volgens mij) koelvloeistof uit de verwarming binnenin de auto! Ook was de koelvloeistof aardig bruin uitgeslagen ( nog geen mayo vorm) dus die meteen vervangen!
Maar nu stink de verwarming nog wel steeds heel erg naar die oude KVS!!
Wat is er aan de hand???
edit:
Ook wordt de auto heel erg warm!! Hij geeft vaak aan dat de temperatuur voorbij de 100 graden gaat!!
If you wanna go low, you gotta go slow..
-
- Technische Man
- Posts: 54
- Joined: SatJan17, 2004 4:16:10 PM
- Location: Elsloo, Limburg
- Contact:
poeh das k....
Kijk eens naar het gasklephuis, is waarschijnlijk vuil. Normaal reed dat ding voornamelijk korte stukjes, woon-werk was iets van 2,5 km.
Nu is er dik 200km in 1x mee gereden, en is alles eens goed warm geworden. Het zou kunnen dat vervuiling in het huis is los gekomen o.i.d.
Weet je zeker dat er kv uit de kachel kwam? Was het koelvloeistofnivo te laag? Even controleren, bij te laag nivo kan die ook te warm worden.
Omdat ik wist dat er een flink stuk mee gereden ging worden, heb ik een dag voor vertrek de koeling gecontroleerd, temperatuur bleef goed, koelvin sloeg op tijd in, en koelde terug. Kachel werd warm, en weer koud via bediening. Geen lekkage waargenomen. Ax laten afkoelen, en olie- en kv-peil gecontroleerd, alles ok.
Kachel stonk inderdaad, kan ook iets anders zijn...
Kijk eens naar het gasklephuis, is waarschijnlijk vuil. Normaal reed dat ding voornamelijk korte stukjes, woon-werk was iets van 2,5 km.
Nu is er dik 200km in 1x mee gereden, en is alles eens goed warm geworden. Het zou kunnen dat vervuiling in het huis is los gekomen o.i.d.
Weet je zeker dat er kv uit de kachel kwam? Was het koelvloeistofnivo te laag? Even controleren, bij te laag nivo kan die ook te warm worden.
Omdat ik wist dat er een flink stuk mee gereden ging worden, heb ik een dag voor vertrek de koeling gecontroleerd, temperatuur bleef goed, koelvin sloeg op tijd in, en koelde terug. Kachel werd warm, en weer koud via bediening. Geen lekkage waargenomen. Ax laten afkoelen, en olie- en kv-peil gecontroleerd, alles ok.
Kachel stonk inderdaad, kan ook iets anders zijn...
het KVS niveau was heel hoog, stond tot de nek aan toe gevuld!
en zag er zeer smerig uit!! dus daarom heb ik deze vervangen!!
ook werd de auto al heel warm toen ik hem net had, ik mag toch hopen dat de auto niet eerst zo warm moet worden dat het lampje gaat branden en dat de koelvin dan pas gaat koelen??
en wat zou die geur kunnen zijn? Ik heb al onder het dashboard gekeken en hier zat ook overal nat spul wat stonk en heel veel leek op de KVS!!
en zag er zeer smerig uit!! dus daarom heb ik deze vervangen!!
ook werd de auto al heel warm toen ik hem net had, ik mag toch hopen dat de auto niet eerst zo warm moet worden dat het lampje gaat branden en dat de koelvin dan pas gaat koelen??
en wat zou die geur kunnen zijn? Ik heb al onder het dashboard gekeken en hier zat ook overal nat spul wat stonk en heel veel leek op de KVS!!
If you wanna go low, you gotta go slow..
Dat is vrijwel zeker een lekke verwarmingsradiateur. Verklaard dat het er nat is en dat het stinkt. Als de vloeistof bruin is kan dat losgekomen roest uit het motorblok zijn. Is er ooit water of slechte koelvloeistof gebruikt.
Of het blok heeft een keer een tijdje buiten de auto gestaan. Mijn 1.6i blok had prachtige vloeistof. Paar maanden stil gestaan voordat ie mijn ax inging en toen was het helemaal bruin. Tijdje laten draaien met paar flessen dreft erin. Nu is het weer keurig schoon.
Kan ook een lekke koppakking zijn. Maar dan moet je ff stukje rijden en opnieuw ff wat vloeistof aftappen. Kijken of het olie is.
Uitvallen kan van alles zijn.
Of het blok heeft een keer een tijdje buiten de auto gestaan. Mijn 1.6i blok had prachtige vloeistof. Paar maanden stil gestaan voordat ie mijn ax inging en toen was het helemaal bruin. Tijdje laten draaien met paar flessen dreft erin. Nu is het weer keurig schoon.
Kan ook een lekke koppakking zijn. Maar dan moet je ff stukje rijden en opnieuw ff wat vloeistof aftappen. Kijken of het olie is.
Uitvallen kan van alles zijn.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Heb je wel ontlucht?
Ik hoor nu dat er 2x is bijgevuld, en 2x niets over ontluchten
Is het lampje 'oververhit' dus al wezen branden?? Ik vraag me af, als je ziet dat de auto over de 100 graden gaat, dan stop je toch meteen?
En dat het smerig/roest water is, ja dat heb je met blokken die op water hebben gelopen. Opzich niet schokkend ofzo hoor. Gewoon paar keer verversen met KVS (doorspoelen kan ook met tuinslang) en dan gaat het vanzelf weg.
Maar plasjes water onder je dash betekend inderdaad wel vrij zeker lekke kachelradiator. Ff vervangen
En stationair lopen, ik weet niet wat er inligt, maar volgens mij was het een 1.4 GTI. Die lopen stationair bijna altijd zo.
Ik hoor nu dat er 2x is bijgevuld, en 2x niets over ontluchten
Is het lampje 'oververhit' dus al wezen branden?? Ik vraag me af, als je ziet dat de auto over de 100 graden gaat, dan stop je toch meteen?
En dat het smerig/roest water is, ja dat heb je met blokken die op water hebben gelopen. Opzich niet schokkend ofzo hoor. Gewoon paar keer verversen met KVS (doorspoelen kan ook met tuinslang) en dan gaat het vanzelf weg.
Maar plasjes water onder je dash betekend inderdaad wel vrij zeker lekke kachelradiator. Ff vervangen
En stationair lopen, ik weet niet wat er inligt, maar volgens mij was het een 1.4 GTI. Die lopen stationair bijna altijd zo.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
hey grietje!
nee sorry ik heb hem 1 x bijgevult en ook 1 x ontlucht!!
maar ik ben bang dat dat ontluchten niet helemaal goed gegaan is en volgens mij is er ook niet genoeg KVS ingegaan
hoeveel gaat er ongeveer gemiddeld in dan? Ik kan het KVS peil niet meer zien aan de zijkant van de radiateur!!
en waar zit de kachelradiator? er zitten meerdere zwarte boxen achter het dash maar ik weet niett welke wat is
en ik weet niet of dit een 1.4 GT of gti is???
ik zal hier ff naar vragen bij de 1e eigenaar!
nee sorry ik heb hem 1 x bijgevult en ook 1 x ontlucht!!
maar ik ben bang dat dat ontluchten niet helemaal goed gegaan is en volgens mij is er ook niet genoeg KVS ingegaan
hoeveel gaat er ongeveer gemiddeld in dan? Ik kan het KVS peil niet meer zien aan de zijkant van de radiateur!!
en waar zit de kachelradiator? er zitten meerdere zwarte boxen achter het dash maar ik weet niett welke wat is
en ik weet niet of dit een 1.4 GT of gti is???
ik zal hier ff naar vragen bij de 1e eigenaar!
If you wanna go low, you gotta go slow..
ontluchten is ZEER belangrijk en gebeurd vaak niet genoeg waardoor de auto oververhit.Rickk wrote:hey grietje!
nee sorry ik heb hem 1 x bijgevult en ook 1 x ontlucht!!
maar ik ben bang dat dat ontluchten niet helemaal goed gegaan is en volgens mij is er ook niet genoeg KVS ingegaan
hoeveel gaat er ongeveer gemiddeld in dan? Ik kan het KVS peil niet meer zien aan de zijkant van de radiateur!!
en waar zit de kachelradiator? er zitten meerdere zwarte boxen achter het dash maar ik weet niett welke wat is
en ik weet niet of dit een 1.4 GT of gti is???
ik zal hier ff naar vragen bij de 1e eigenaar!
Je hoort de KVS peil nét te kunnen zien als je in de vulbuis kijkt. ff wiebelen met de radiator en je zal de KVS zien klotsen. Dus niet vanaf de buitenkant, maar echt door de opening naar binnen kijken.
En GT of GTI is vrij makkelijk, ff onder de kap kijken
GT heeft injectie huis, GTI heeft injectie rails met hele creatieve inlaat.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
oke ff gebeld met de oude eigenaar
het is een GT blok uit een 93er
donderdag gaat het dash eruit om de kachelradiator eruit te halen!! nu nog een vervangende hiervoor opsporen!!!
iemand die zich geroepen voelt?? dus iemand nog wat liggen??
ik hoor het graag!!
het is een GT blok uit een 93er
donderdag gaat het dash eruit om de kachelradiator eruit te halen!! nu nog een vervangende hiervoor opsporen!!!
iemand die zich geroepen voelt?? dus iemand nog wat liggen??
ik hoor het graag!!
If you wanna go low, you gotta go slow..
lees hem ff uit danRickk wrote:oke ff gebeld met de oude eigenaar
het is een GT blok uit een 93er
donderdag gaat het dash eruit om de kachelradiator eruit te halen!! nu nog een vervangende hiervoor opsporen!!!
iemand die zich geroepen voelt?? dus iemand nog wat liggen??
ik hoor het graag!!
Zal wel een sensortje niet goed zijn. Tempsensor is een waarschijnlijke, en miss zelfs de lambda. 93 heeft ook die ingewikkelde sensoren, dus die kunnen t ook nog zijn
En ontlucht hem ff ECHT goed he, na de reparatie donderdag!
Bijvullen en dan ding starten (met koude motor!) en dan ontluchtingsdingen eraf draaien, 1 voor 1 tot er leuk klein fontijntje uitkomt (en geen lucht) en wel ook ondertussen bij blijven vullen
Als je er te lang over doet word de motor warm en worden de fonteintjes zo groot, dat is niet grappig meer:P Dus alleen bij koude motor.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).