duff zijn kleppendeksel vraagtopic

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

je bedoeld dat zwarte dingetje bij je inlaatspruitstuk ? ik heb daar inderdaad nog wat inwendig schroefdraad vrij, ow ik klus wel een beugeltje dan :D mijn dank is groot meneer jan.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Mathijs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: SunApr12, 2009 2:49:10 PM
Location: Groningen

Post by Mathijs »

Ik heb ook een kleppendekselvraagje, ik dacht dat het niet nodig was een nieuw topic te openen, dus bij deze:

Hoe krijg je hem eraf? :P

Ik heb die twee bouten losgedraaid maar dan zit hij nog steeds muurvast en ik zie niet waar?

Ik wil de kleppendekselpakking vervangen.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Er zitten onder de bouten ringen

En die zitten vaak helemaal vastgerot in de kleppendeksel. Voorzichtig met een schroevendraaier die ringetjes weg pielen en dan gaat ie er gewoon af ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

grietje wrote:Er zitten onder de bouten ringen

En die zitten vaak helemaal vastgerot in de kleppendeksel. Voorzichtig met een schroevendraaier die ringetjes weg pielen en dan gaat ie er gewoon af ;)
Inderdaad gaat het soms heel lastig, omdat onder de 2 dopmoeren een ring met rubberinlage zit om een goede olie afdichting te krijgen.

Het rubber is platgedrukt en door de redelijk hoge temperatuur hard geworden waardoor het vastzit aan de draadeindjes.

En zoals Grietje al omschreef voorzichtig een schroevendraaier onder de ringetjes steken en dan komen ze wel los.

Als het deksel los is let goed op hoe de spatplaat en de afstandblokjes gemonteerd zitten.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

beetje heen en weer wrikken (gepast beleid, niet dat je die tapeindes dus krom buigt of het schroefdraad kapot maakt)

dan recht omhoog trekken, en kijken dat de afstandshouders niet kapot vallen (als dit nog de echte keramieke zijn), vallen ze kapot kun je bij de peugeot-dealer goedkoop 2 vervangende stalen halen, zijn gewoon 2 busjes die tussen het spatklepje en het kleppendeksel zitten.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Poedercoaten kan ook nog, heb ik ook gedaan samen met mijn inlaatspruitstuk. Kost zeker niet de kop en resultaat is erg mooi 8)

Post Reply