Kon niet uitblijven, na de Ax gemerkt dat een kleine kart toch wel erg leuk is. Door ongewild banen wissel zat ik in januari tijdelijk zonder auto, en besloot ik een 106 te kopen (helaas geen Ax, maar goed bijna gelijk). En wel een mooi exemplaar vind ik zelf. Een 106 XSI waar een 1.6 Rallye blok in ligt.
Direct ook modificatie gedaan, 1.3 Rallye inlaat erop met een grotere gasklep (scheelt 7mm), eerst nog even laten poedercoaten, staat wel netjes en meteen klepdeksel meegenomen. En een groot Pipercross systeem erop:
Vervolgens liep dat niet geweldig, beetje rijk (1 op 5 ongeveer). Knalde behoorlijk in de uitlaat. Dus naar de Ringsleutel om het geheel af te stellen.

Aandrijfverlies is wat hoog (komt door die BMW die voor mij op de bank stond, moest ff tussendoor, afstellen bij mij kostte wat meer tijd). Je moet eigenlijk rekenen met 14%. Resultaat wordt dan maarliefst 125PK en 155Nm. Niet mis.
Om het verhaal compleet te maken nog wat verdere specs van de auto±
Verlaagd 35mm
15" Speedlines met Kumho's
266mm remmerij
Spaghetti spruitstuk
Supersprint middenpijp (open)
OMP Groep N einddemper (= totaal bak herrie)
1.3 Rallye inlaat
Verder (nog) standaard. Zijn zat plannen, maar 1 stap tegelijk. Heb al behoorlijk geinvesteerd in onderhoud. Nieuwe waterpomp, distributie, bakolie, motorolie en bougies.