Michiel aka Killer (AX 1.4 GT '88)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

2Black wrote:
DuFF wrote:maak je verhaaltje dan af met de antwoorden op de standaard vragen die er nu gaan komen:

blijft ie in de club?
wie heeft 'm?(hoeft niet vermeld te worden indien gewenst)
en, wat voor een vervangend automobiel heb je nu aangeschaft ?
Auto bij de ex dus neem ik aan?
En Killer reed zelf toch in een andere auto, of in ieder geval was de rooie GT carb als 2de auto in gebruik.

Killer succes verder!
ow excuus, ...dan heb ik het verkeerd begrepen :( :o

ik heb ook een relatie met mijn auto,....het had gekund dat ie gewoon voor een andere auto gekozen had omdat ie te weinig/veel met de ax reed ?
met 60k per jaar kan dat gewoon echt niet uit
Spreken is goud, Ductape is zilver.

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Auto is bij de ex inderdaad.

Ik rijd ook nog in een Alfa 146 JTD, een diesel ivm mijn mega hoeveelheid km's die ik maak per jaar...

De Ax hadden we erbij mede voor haar en als speelgoed voor mij...

Auto blijft dus niet binnen de club en ik betwijfel of zij net zo goed voor de auto zal zorgen als ik :roll:

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Ik heb begrepen dat de auto de verkoop in gaat, dus mocht je interesse hebben houdt MP in de gaten :wink:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Hey kerel, sterkte met je situatie, laten we zeggen dat ik ongeveer weet hoe het voelt :roll:

Over die AX: Als je d'r echt mist komt er ooit wel een goeie vervanger op je pad ;)

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Thnx, komt goed...

Ax staat inmiddels op MP

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Stel een carb (specifiek deze weet ik :lol: ) komt niet door de APK ivm CO. De carburateur is al armer afgesteld, waar zou het dan nog aan kunnen liggen?

Ik kan me voorstellen dat erg rustig rijden en veel kleine stukjes 'm geen goed doet, verder nog bougies, kabels onsteking in z'n algemeenheid?

Iemand anders nog ideeen hierover? Oh ja, maximum waarde voor een carb is 3.5%? Klopt dat?

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

CO is 8% :oops:

Simpele Ziel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 499
Joined: SatSep03, 2005 4:14:17 PM
Location: 040-079-073

Post by Simpele Ziel »

8% :shock:
Dat is heel wat..


Ax nog steeds in het bezit van je ex-vriendin? of vraag je het zomaar uit interesse?
EX-Sofie-BX 1.9 GTI 16v'89
EX-Lisa-AX 1.4 GTI U9 '92
Lucy-AR 146 2.0TD Junior '99
beheerder van citroenax.hyves.nl

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Ja inmiddels heeft ze 'm ingeruild en ik vrees het ergste voor die auto.

Hij is naar een handelaar gegaan, dus zal mij niet verbazen als ie zo naar de sloop gaat omdat ie niet weet wat hij heeft :shock:

Was puur even geinteresseerd, ik dacht 'm misschien anders te kopen en te fixen... Deze auto moet gewoon wel bij een liefhebber blijven

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

even vragen wat ie ervoor moet hebben in de huidige staat en wellicht op het forum posten. misschien is er een liefhebber die hem wel wil kopen ipv op de sloop laten belanden. Daar krijgt die handelaar er ook bijna niets voor.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

killer wrote:Ja inmiddels heeft ze 'm ingeruild en ik vrees het ergste voor die auto.

Hij is naar een handelaar gegaan, dus zal mij niet verbazen als ie zo naar de sloop gaat omdat ie niet weet wat hij heeft :shock:

Was puur even geinteresseerd, ik dacht 'm misschien anders te kopen en te fixen... Deze auto moet gewoon wel bij een liefhebber blijven
Als je weet waar hij staat, hoor ik dit graag van je!
Freude am Fahren.

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Ik ga wel eens ff polsen, ben zelf ook wel benieuwd. Kriebelt bij mij toch ook :lol:

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Ik weet waar de auto te koop staat. Sloperij de Mars in Zwolle. Zit nieuwe APK op (hebben ze geregeld). Mijn garage kon het niet vinden (had het er net over). Verder is de hoofdremcylinder ook niet best meer.

Dus red deze auto zou ik bijna zeggen :wink:

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

killer wrote:...te koop...Sloperij...
dus als ie niet snel verkocht wordt gaatie door de schredder? :(

zou eeuwig zonde zijn want het is mijn inziens nog een van de laatste mooie rode GT carbs (in iedergeval de laatste keer dan ik em zag...).

waarom haal je em aneders zelf niet op en verkoop je em eventueel of ga je er weer lekker in touren ;)

Of stuur q01z eens een pb, hij is dan wel niet opzoek naar een rode maar misschien omdat de basis goed is dat het wat is ;)

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Nou ik heb het geld er niet voor over nu. Ik weet ook niet wat ie moet kosten hoor.

Maar het is zeker een mooie carb. Maar goed, zijn we wat dingen die er aan moeten gebeuren, dus veel zal ie niet kosten denk

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Kon niet uitblijven, na de Ax gemerkt dat een kleine kart toch wel erg leuk is. Door ongewild banen wissel zat ik in januari tijdelijk zonder auto, en besloot ik een 106 te kopen (helaas geen Ax, maar goed bijna gelijk). En wel een mooi exemplaar vind ik zelf. Een 106 XSI waar een 1.6 Rallye blok in ligt.

Image

Image
Image

Direct ook modificatie gedaan, 1.3 Rallye inlaat erop met een grotere gasklep (scheelt 7mm), eerst nog even laten poedercoaten, staat wel netjes en meteen klepdeksel meegenomen. En een groot Pipercross systeem erop:
Image

Vervolgens liep dat niet geweldig, beetje rijk (1 op 5 ongeveer). Knalde behoorlijk in de uitlaat. Dus naar de Ringsleutel om het geheel af te stellen.
Image
Aandrijfverlies is wat hoog (komt door die BMW die voor mij op de bank stond, moest ff tussendoor, afstellen bij mij kostte wat meer tijd). Je moet eigenlijk rekenen met 14%. Resultaat wordt dan maarliefst 125PK en 155Nm. Niet mis.

Om het verhaal compleet te maken nog wat verdere specs van de auto±

Verlaagd 35mm
15" Speedlines met Kumho's
266mm remmerij
Spaghetti spruitstuk
Supersprint middenpijp (open)
OMP Groep N einddemper (= totaal bak herrie)
1.3 Rallye inlaat

Verder (nog) standaard. Zijn zat plannen, maar 1 stap tegelijk. Heb al behoorlijk geinvesteerd in onderhoud. Nieuwe waterpomp, distributie, bakolie, motorolie en bougies.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Mooi resultaat voor een 8kleppertje!!!

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Je moet niet rekenen met een percentage maar dit bepalen door de auto te laten uitrollen (realtime dus) dit kan bij gelijke auto's zo al 4% schelen nl. Bedrijven die een percentage berekenen heb ik geen goed gevoel bij om heel eerlijk te zijn. Kan natuurlijk zijn dat hun bank dat niet kan maar dan moet je er ook geen uitspraken over doen is mijn mening.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Zeer gave Xsi!

En dat zal ook aardig trekken nu!

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

wow :shock: wat een vette 106, die velgen maken de auto écht af ! 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply