OPROEP: jongste - oudste AX
Moderator: webmasters
OPROEP: jongste - oudste AX
Ik weet het: er bestaat een kentekenregister.
Maar de datum waarop een auto verkocht wordt (en dus voor het eerst een kenteken krijgt) is een andere datum dan de productiedatum.
Tussen productie en daadwerkelijke verkoop kan soms meerdere maanden zitten!!
Feit: de AX is gemaakt bij Citroën van 08-'86 tot 06-'97 in de uitvoering 'Flash'. (correct me if I'm wrong..)
Dus duik onder je motorkap, zoek op je binnenscherm je viercijferige ORGA-code, zoek uit wat de exacte productiedatum is ( http://www.cats-Citroën.net/Citroën/organumber.html ), en als je een beetje in de buurt van deze twee data komt post je auto dan hier.
Omdat ik wéét dat mijn AX een der oudsten is, doe ik de aftrap:
'Pino' 1.0E in turquoise,
ORGA 3780 (=16/03/'87)
Kentekendatum RV-37-HT =04/05/'87
Wie durft?
Maar de datum waarop een auto verkocht wordt (en dus voor het eerst een kenteken krijgt) is een andere datum dan de productiedatum.
Tussen productie en daadwerkelijke verkoop kan soms meerdere maanden zitten!!
Feit: de AX is gemaakt bij Citroën van 08-'86 tot 06-'97 in de uitvoering 'Flash'. (correct me if I'm wrong..)
Dus duik onder je motorkap, zoek op je binnenscherm je viercijferige ORGA-code, zoek uit wat de exacte productiedatum is ( http://www.cats-Citroën.net/Citroën/organumber.html ), en als je een beetje in de buurt van deze twee data komt post je auto dan hier.
Omdat ik wéét dat mijn AX een der oudsten is, doe ik de aftrap:
'Pino' 1.0E in turquoise,
ORGA 3780 (=16/03/'87)
Kentekendatum RV-37-HT =04/05/'87
Wie durft?
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
DuFF wrote:de mijne was uit 12 september 1994 ofzo, ik zal 't nog wel is uitzoeken.
Niet om vervelend te doen; een '94-er komt niet eens in de buurt van '86 of '97...Pascal wrote: ...en als je een beetje in de buurt van deze twee data komt post je auto dan hier...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
Bij het kenteken register kan je op orga nummers klikken en dan krijg je dit lijstje gewoon
Als iedereen gewoon zn orga in vult bij de register!!
Als iedereen gewoon zn orga in vult bij de register!!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Werkelijk?
Ik heb vaak genoeg gekeken bij het register maar er is geen klikmogelijkheid op ORGA, laat staan een chronologische ORGA-lijst.
En inderdaad: alles valt of staat bij een complete lijst, dus invullen die ORGA's iedereen!
@Q; ik zit ook niet te vissen naar een lang topic, ben slechts benieuwd of ik hier de oudste en jongste (nog in Nederland geregistreerde) AX tevoorschijn kan toveren.
Ik snap best dat:
a) niet iedere AX-rijder (M/V) geregistreerd is,
b) elders misschien de oudste en/of jongste AX nog rondrijdt of wacht op restauratie...
Bij de IDDS-liefhebbers leeft die vraag ook continue, en omdat de ORGA in de tijd van de 'Snoek' nog niet werd gehanteerd is dit vrij lastig te achterhalen.
Bovendien heeft Peusjo de laatste tig-duizend IDDS-en gewoon door de schredder gehaald omdat ze niet op 'ervenissen-bij-overname' zaten te wachten...
Overigens staat de (tot nog toe bekend oudste) in Frankrijk.
Ik heb vaak genoeg gekeken bij het register maar er is geen klikmogelijkheid op ORGA, laat staan een chronologische ORGA-lijst.
En inderdaad: alles valt of staat bij een complete lijst, dus invullen die ORGA's iedereen!
@Q; ik zit ook niet te vissen naar een lang topic, ben slechts benieuwd of ik hier de oudste en jongste (nog in Nederland geregistreerde) AX tevoorschijn kan toveren.
Ik snap best dat:
a) niet iedere AX-rijder (M/V) geregistreerd is,
b) elders misschien de oudste en/of jongste AX nog rondrijdt of wacht op restauratie...
Bij de IDDS-liefhebbers leeft die vraag ook continue, en omdat de ORGA in de tijd van de 'Snoek' nog niet werd gehanteerd is dit vrij lastig te achterhalen.
Bovendien heeft Peusjo de laatste tig-duizend IDDS-en gewoon door de schredder gehaald omdat ze niet op 'ervenissen-bij-overname' zaten te wachten...
Overigens staat de (tot nog toe bekend oudste) in Frankrijk.
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
Op de kenteken site inloggen, en dan in de linkerbalk, boven de admins 'orga nummers'
De jouwe staat bovenaan.
De jouwe staat bovenaan.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Als ik inlog staat er boven 'Admins' de link met 'Statistieken', dus het zal inderdaad wel een admin's-optie zijn dan.....poep!
Toch wel interessant: welke staat onderaan (aka is de jongst geregistreerde)?
En hoeveel kentekens/ORGA's hebben jullie momenteel geregistreerd als club?
Dus 'Pino' is op het moment de oudste..?? Ik dacht dat de ex van Q nog ouder was, kan me ook haast niet voorstellen dat het inderdaad zo is, aangezien ze 'pas' van maart '87 is...
EDIT: ik schrok er eigenlijk van Romy, dus ik heb de vraag ook maar even gesteld op het franse forum omdat ik me niet kan voorstellen dat er geen ouder exemplaar te vinden is.
'Pino' is namelijk de mooiste niet, en dit bericht zou dus betekenen dat ik haar eigenlijk zou moeten restaureren om haar toekomst wat veiliger te stellen...
Toch wel interessant: welke staat onderaan (aka is de jongst geregistreerde)?
En hoeveel kentekens/ORGA's hebben jullie momenteel geregistreerd als club?
Dus 'Pino' is op het moment de oudste..?? Ik dacht dat de ex van Q nog ouder was, kan me ook haast niet voorstellen dat het inderdaad zo is, aangezien ze 'pas' van maart '87 is...
EDIT: ik schrok er eigenlijk van Romy, dus ik heb de vraag ook maar even gesteld op het franse forum omdat ik me niet kan voorstellen dat er geen ouder exemplaar te vinden is.
'Pino' is namelijk de mooiste niet, en dit bericht zou dus betekenen dat ik haar eigenlijk zou moeten restaureren om haar toekomst wat veiliger te stellen...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
dat is alleen voor admins was ooit een test paginatje waar ik verder nooit iets mee gedaan heb...grietje wrote:Op de kenteken site inloggen, en dan in de linkerbalk, boven de admins 'orga nummers'
De jouwe staat bovenaan.
bij deze vrijgegeven
en wat Romy al zei... ORGA nummers invullen!!! en graag ook chasisnummers al eens een mailing over rond laten gaan maar uiteindelijk 1 persoon die daar gehoor aan heeft gegeven om het alsnog in te vullen...
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Probleem is dat het een "kenteken"register is... in Nederland hoort het kenteken bij de auto en wordt niet steeds opnieuw uitgegeven bij een nieuwe eigenaar (correct me if i'm wrong)citrofenwick wrote:En de Belgische axjes van de club zitten ook niet in het registerer
Opslaan op chassisnummer is ook geen optie omdat er dan nog maar een stuk of 50 overblijven in het register, bijna niemand vult het in en de advertenties op verkoopsites staat het ook niet bij maar is doorgaans wel het kenteken te lezen.
Lekker gaan programmeren en een optie met Nederlands of Belgisch kenteken maken!MBa@NL wrote:Probleem is dat het een "kenteken"register is... in Nederland hoort het kenteken bij de auto en wordt niet steeds opnieuw uitgegeven bij een nieuwe eigenaar (correct me if i'm wrong)citrofenwick wrote:En de Belgische axjes van de club zitten ook niet in het registerer
Opslaan op chassisnummer is ook geen optie omdat er dan nog maar een stuk of 50 overblijven in het register, bijna niemand vult het in en de advertenties op verkoopsites staat het ook niet bij maar is doorgaans wel het kenteken te lezen.
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
jij als ICT'er mag me daar best dan wel even mee helpenPunaxio wrote:Lekker gaan programmeren en een optie met Nederlands of Belgisch kenteken maken!MBa@NL wrote:Probleem is dat het een "kenteken"register is... in Nederland hoort het kenteken bij de auto en wordt niet steeds opnieuw uitgegeven bij een nieuwe eigenaar (correct me if i'm wrong)citrofenwick wrote:En de Belgische axjes van de club zitten ook niet in het registerer
Opslaan op chassisnummer is ook geen optie omdat er dan nog maar een stuk of 50 overblijven in het register, bijna niemand vult het in en de advertenties op verkoopsites staat het ook niet bij maar is doorgaans wel het kenteken te lezen.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Da's op zich natuurlijk helemaal geen gek idee, want dan zijn er meestal wel wat vertegenwoordigd...
Gewoon een paar meetings foto's maken en gegevens bijhouden, wie voelt zich geroepen?
Ik moet met schaamrood bekenen dat ik nog niet met 'Pino' bij een meeting ben geweest, wordt toch eens tijd...
Gewoon een paar meetings foto's maken en gegevens bijhouden, wie voelt zich geroepen?
Ik moet met schaamrood bekenen dat ik nog niet met 'Pino' bij een meeting ben geweest, wordt toch eens tijd...
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82