wat loopt iedereen weer te emmeren.
Ik denk dat mn motor op topsnelheid (170 kmh) echt 1 op 3 doet. Belachelijk gewoon. Ik wil injectie
Verschil in verbruik tussen de motoren 1.0, 1.1, 1.4, 1.5
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Ja, ik vind het ook niet erg. Als je de auto eenmaal kent, kun je er tenslotte toch lekker sportief mee rijden.Happytree wrote:Ik vind het juist heerlijk dat de achterkant wat speelser is, kan je tenmiste ook sportief rijden zonder bakken onderstuur, moet wel zeggen ga niet heel plots van het gas dan komt de achterkant redenlijk snel om(of gen een keer lekker slalomen daar kan het zonder dat je anderen in gevaar brengt).
Wat heb jij met emmers?Sander wrote:wat loopt iedereen weer te emmeren.
Ik denk dat mn motor op topsnelheid (170 kmh) echt 1 op 3 doet. Belachelijk gewoon. Ik wil injectie
Hoor je m niet slurpen onderweg? Kan me niet voorstellen dat het geluid van de motor daar bovenuit komt...
To do:
Ooit een AX GTI kopen
Ooit een AX GTI kopen
In de winter loopt de mijne (een AX 1.1i TGE, 5deurs) gemiddeld 1:16,5 (dat is écht het minimum) maar gemiddeld over het jaar genomen zo rond de 1:17,5
Pasgeleden haalde ik zeker weer 1:18. Vorig jaar haalde ik met lange afstanden en toch doorrijden (110/120) toch wel 1:18,5/1:19 -dat was in het voorjaar-
Bandenmaat is bij mij 145 of 155/70-R13 (niet echt brede bandjes)
Dus een 1.1 is wel een goeie keus als je gaat voor zuinig
Pasgeleden haalde ik zeker weer 1:18. Vorig jaar haalde ik met lange afstanden en toch doorrijden (110/120) toch wel 1:18,5/1:19 -dat was in het voorjaar-
Bandenmaat is bij mij 145 of 155/70-R13 (niet echt brede bandjes)
Dus een 1.1 is wel een goeie keus als je gaat voor zuinig
Last edited by lindap89 on WedMay27, 2009 6:08:11 PM, edited 1 time in total.
Weer op zoek naar Citroën
Ja idd. Ben ook van plan een 1.1 te gaan kopen. Een 1.0 heeft me net wat te weinig kracht, en de 1.4 heeft een te hoog verbruik (aangezien mijn rechtervoet dan ook wat zwaarder wordt, ik ken mezelf )lindap89 wrote:In de winter loopt de mijne (een AX 1.1i TGE, 5deurs) gemiddeld 1:16,5 (dat is écht het minimum) maar gemiddeld over het jaar genomen zo rond de 1:17,5
Pasgeleden haalde ik zeker weer 1:18. Vorig jaar haalde ik met lange afstanden en toch doorrijden (110/120) toch wel 1:18,5/1:19 -dat was in het voorjaar-
Bandenmaat is bij mij 145/70-R13 (niet echt brede bandjes)
Dus een 1.1 is wel een goeie keus als je gaat voor zuinig
Moet alleen nog even wachten...
Mooi autootje heb je trouwens Echt mooi in de lak.
To do:
Ooit een AX GTI kopen
Ooit een AX GTI kopen
netjes hoor die 1 op 19
bij mij reed de vorige eigenares 1 op 10 ofz
ik weet me verbruik nog niet want ja kredietcrisis he ik gooi die tank niet eens vol scheelt weer gewicht en ga je weer zuiniger rijden
k heb zelfs me reservewiel er ff onder vandaan gehaald
nu begrijp k waarom die zo hoog staat ik zal hem er morgen gelijk weer ff onder zetten voor de downforce achter
heb nog geen last gehad van rare dingen op de weg
behalve die ene auto dan die opeens voor me kwam
waardoor nu me voorkant in mekaar ligt
maar goed
volgens mij rijdt niet echt superzuinig maar ik ga ff testen heb ook een 1.1
over ca. 800 km weet ik meer... en met die shell fuel save gaat ie natuurlijk al helemaal zuinig rijden
bij mij reed de vorige eigenares 1 op 10 ofz
ik weet me verbruik nog niet want ja kredietcrisis he ik gooi die tank niet eens vol scheelt weer gewicht en ga je weer zuiniger rijden
k heb zelfs me reservewiel er ff onder vandaan gehaald
nu begrijp k waarom die zo hoog staat ik zal hem er morgen gelijk weer ff onder zetten voor de downforce achter
heb nog geen last gehad van rare dingen op de weg
behalve die ene auto dan die opeens voor me kwam
waardoor nu me voorkant in mekaar ligt
maar goed
volgens mij rijdt niet echt superzuinig maar ik ga ff testen heb ook een 1.1
over ca. 800 km weet ik meer... en met die shell fuel save gaat ie natuurlijk al helemaal zuinig rijden
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
gehehhe shell fuel save:P
betaal je ook 10 cent per liter meer bij de shell:P
plus lees de kleine lettertjes bij de shell stond iets van:
dat het verbruik gemeten is op een 60 liter tank.(mijn ax is 36:P)
en het verschilt per gebruiker.(zware rechtervoet bijv)
dus 60x0,10=€6
mijn 1.1i image rijd 1.17 met doorrijden 120-140
1:18 18,5 bij 100 a 120
en heel lomp rijden minimaal 1:16,5 lager per km is me niet gelukt en dan rijd ik toch behoorlijk lomp.
en 1:21 heb ik zelfs gehaald met heel zuinig rijden een week volgehouden maar dat is zo slaap verwekkend.
betaal je ook 10 cent per liter meer bij de shell:P
plus lees de kleine lettertjes bij de shell stond iets van:
dat het verbruik gemeten is op een 60 liter tank.(mijn ax is 36:P)
en het verschilt per gebruiker.(zware rechtervoet bijv)
dus 60x0,10=€6
mijn 1.1i image rijd 1.17 met doorrijden 120-140
1:18 18,5 bij 100 a 120
en heel lomp rijden minimaal 1:16,5 lager per km is me niet gelukt en dan rijd ik toch behoorlijk lomp.
en 1:21 heb ik zelfs gehaald met heel zuinig rijden een week volgehouden maar dat is zo slaap verwekkend.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 64
- Joined: MonFeb05, 2007 10:48:45 PM
- Location: Vegelinsoord
- Contact:
aldus de vorige eigenaar van mijn nieuwe 1.4 diesel rijd ie met flink doortrappen minimaal 1:20, met rustig rijden 1:24.
Maar dat heb ik nog niet kunnen testen(heb de auto pas 3 dagen).
Mijn 1.4 TRS haalde met grote moeite 1:12 en met normaal rijden 1:10-11, elektronisch klopt daar iets niet.
Als laatste de 1.1 carb, die rijd 1:16, perfect wagentje, dik 20 jaar oud maar niet kapot te krijgen.
Oh ja, als je meer dan 400 km per maand rijd moet je es uit gaan rekenen of een diesel niet goedkoper is. wegenbelasting is 35 euro pm, maar 23 euro meer dan een benzine.(ik heb de beste en goedkoopste diesel al ingepikt, lekker puh)
gr.
Hedzer
Maar dat heb ik nog niet kunnen testen(heb de auto pas 3 dagen).
Mijn 1.4 TRS haalde met grote moeite 1:12 en met normaal rijden 1:10-11, elektronisch klopt daar iets niet.
Als laatste de 1.1 carb, die rijd 1:16, perfect wagentje, dik 20 jaar oud maar niet kapot te krijgen.
Oh ja, als je meer dan 400 km per maand rijd moet je es uit gaan rekenen of een diesel niet goedkoper is. wegenbelasting is 35 euro pm, maar 23 euro meer dan een benzine.(ik heb de beste en goedkoopste diesel al ingepikt, lekker puh)
gr.
Hedzer
VW Lupo 3L uit 2000, het zuinigheidswonder(1:28 realistisch)
BX 1.6 TGI Progress, antibiotica voor het Citroën virus.
BX 1.6 TGI Progress, antibiotica voor het Citroën virus.
hier in de de buurt had shell tot voor kort in elk geval laagste prijs garantie en heb vandaag fuel save getankt voor 1.37 en t goedkoopste station hier in de buurt is nu 1.35, dus dat is in elk geval geen €6kleutscher wrote:gehehhe shell fuel save:P
betaal je ook 10 cent per liter meer bij de shell:P
plus lees de kleine lettertjes bij de shell stond iets van:
dat het verbruik gemeten is op een 60 liter tank.(mijn AX is 36:P)
en het verschilt per gebruiker.(zware rechtervoet bijv)
dus 60x0,10=€6
mijn 1.1i image rijd 1.17 met doorrijden 120-140
1:18 18,5 bij 100 a 120
en heel lomp rijden minimaal 1:16,5 lager per km is me niet gelukt en dan rijd ik toch behoorlijk lomp.
en 1:21 heb ik zelfs gehaald met heel zuinig rijden een week volgehouden maar dat is zo slaap verwekkend.
en in die kleine lettertjes staat gebaseerd op een 50l tank (mijne heeft 43 l tankinhoud ) weet niet wat voor 1 jij hebt
maar goed, het gaat dan om een besparing van max 1 liter, dus max 2 %, dus dat valt allemaal nog wel weer mee dus.. Wat ze er wel leuk bij zetten is dan: ´Het resultaat is dat uw brandstof 2x zo effectief is!´ Hoe dan !
Het lijkt erop dat bij mij die Shell fuel save helemaal niks uitmaakt! Heb het pas getankt voor de verandering. Als de lucht buiten warmer wordt rijdt hij nou eenmaal minder zuinig dus t maakt echt geen verschil en dan rijd ik toch echt niet anders Meestal tank ik bij de TinQ ofzoiets. Binnenkort eens '98 proberen Bij de scooter maakt '98 wel uit ff testen of dat met het AXje ook zo is . Het voorjaar is de mijne in ieder geval het zuinigst over het jaar genomen; weet niet of dit ook nog uitmaakt per type motor.gehehhe shell fuel save:P
betaal je ook 10 cent per liter meer bij de shell:P
plus lees de kleine lettertjes bij de shell stond iets van:
dat het verbruik gemeten is op een 60 liter tank.(mijn AX is 36:P)
en het verschilt per gebruiker.(zware rechtervoet bijv)
Weer op zoek naar Citroën