4 vragen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
4 vragen
Hee,
Over een jaar wil ik graag een ax aanschaffen.
De bedoeling is dat ik op die manier een betrouwbare en goedkope auto heb voor een paar jaartjes.
Nu had ik een paar vragen:
1. welke ax kan ik het beste nemen als ik een betrouwbare en zuinige auto wil?
2. Heeft iemand een linkje van hoe je de achterruiten enzo kunt blinderen en tot hoe ver je daarmee kunt gaan?
3. Ik snap ondertussen door wat forums gelezen te hebben dat door een sportfilter je een mooier geluid krijgt, maar wordt hij er ook zuiniger van? en maakt het uit met betrouwbaarheid?
4. Is er ook een manier om je auto te verlagen (had ooit zoiets zonder gelijk nieuwe vering te hoeven kopen?
Alvast bedankt voor de antwoorden en sorry voor het geval dat ik veel dingen vraag die misschien al eerder beantwoord zijn
Over een jaar wil ik graag een ax aanschaffen.
De bedoeling is dat ik op die manier een betrouwbare en goedkope auto heb voor een paar jaartjes.
Nu had ik een paar vragen:
1. welke ax kan ik het beste nemen als ik een betrouwbare en zuinige auto wil?
2. Heeft iemand een linkje van hoe je de achterruiten enzo kunt blinderen en tot hoe ver je daarmee kunt gaan?
3. Ik snap ondertussen door wat forums gelezen te hebben dat door een sportfilter je een mooier geluid krijgt, maar wordt hij er ook zuiniger van? en maakt het uit met betrouwbaarheid?
4. Is er ook een manier om je auto te verlagen (had ooit zoiets zonder gelijk nieuwe vering te hoeven kopen?
Alvast bedankt voor de antwoorden en sorry voor het geval dat ik veel dingen vraag die misschien al eerder beantwoord zijn
-
- AX liefhebber
- Posts: 375
- Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
- Location: Enschede
- Contact:
niet om lullig over te komen maar de antwoorden op deze vragen zijn zeer makkelijk te vinden met de zoek functie.
1. dit kan per persoon verschillen welke eisen stel je aan de auto? behalve airco etc:P.
2. kijk in de HOW TO
3. kijk in Technisch.
4. zou kunnen ik weet dat zo niet. gebruik anders de zoek functie.
iig welkom op het forum. en een axje is een zeer leuke auto
1. dit kan per persoon verschillen welke eisen stel je aan de auto? behalve airco etc:P.
2. kijk in de HOW TO
3. kijk in Technisch.
4. zou kunnen ik weet dat zo niet. gebruik anders de zoek functie.
iig welkom op het forum. en een axje is een zeer leuke auto
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Re: 4 vragen
1. welke AX kan ik het beste nemen als ik een betrouwbare en zuinige auto wil?
als je zuinig wilt kun je het beste voor een willekeurige uitvoering van een 1.1i gaan met een 5-bak
2. Heeft iemand een linkje van hoe je de achterruiten enzo kunt blinderen en tot hoe ver je daarmee kunt gaan?
de achterruiten kun je zo donker maken als je zelf wilt. Hou er wel rekening mee dat met name 's avonds weinig te zien is door je achterruit, aan de andere kant scheelt het ook met het verblinden door mensen die achter je rijden met verkeerd afgestelde koplampen.
Voor de HOW-TO: KLIK
3. Ik snap ondertussen door wat forums gelezen te hebben dat door een sportfilter je een mooier geluid krijgt, maar wordt hij er ook zuiniger van? en maakt het uit met betrouwbaarheid?
Voor het verbruik maakt een sportfilter op zich niet veel uit. Wel veranderd vaak de rijstijl. Door het sportieve geluid is het moeilijk om niet iedere keer het pedaal naar de bodem te trappen. Qua betrouwbaarheid zal het niet veel uitmaken.
4. Is er ook een manier om je auto te verlagen (had ooit zoiets zonder gelijk nieuwe vering te hoeven kopen?
De achteras veert door middel van torsie-staven. Deze zijn te vertellen, waardoor de hoogte van de auto veranderd.
Voor zul je altijd andere veren moeten monteren. (Er zijn ook mensen die roepen dat je de veer een stukje af kunt slijpen, waardoor die korter wordt, maar dat vind ik persoonlijk een beetje onverantwoord).
In ieder geval: Welkom hier en veel leesplezier!
als je zuinig wilt kun je het beste voor een willekeurige uitvoering van een 1.1i gaan met een 5-bak
2. Heeft iemand een linkje van hoe je de achterruiten enzo kunt blinderen en tot hoe ver je daarmee kunt gaan?
de achterruiten kun je zo donker maken als je zelf wilt. Hou er wel rekening mee dat met name 's avonds weinig te zien is door je achterruit, aan de andere kant scheelt het ook met het verblinden door mensen die achter je rijden met verkeerd afgestelde koplampen.
Voor de HOW-TO: KLIK
3. Ik snap ondertussen door wat forums gelezen te hebben dat door een sportfilter je een mooier geluid krijgt, maar wordt hij er ook zuiniger van? en maakt het uit met betrouwbaarheid?
Voor het verbruik maakt een sportfilter op zich niet veel uit. Wel veranderd vaak de rijstijl. Door het sportieve geluid is het moeilijk om niet iedere keer het pedaal naar de bodem te trappen. Qua betrouwbaarheid zal het niet veel uitmaken.
4. Is er ook een manier om je auto te verlagen (had ooit zoiets zonder gelijk nieuwe vering te hoeven kopen?
De achteras veert door middel van torsie-staven. Deze zijn te vertellen, waardoor de hoogte van de auto veranderd.
Voor zul je altijd andere veren moeten monteren. (Er zijn ook mensen die roepen dat je de veer een stukje af kunt slijpen, waardoor die korter wordt, maar dat vind ik persoonlijk een beetje onverantwoord).
In ieder geval: Welkom hier en veel leesplezier!
misschien een beetje domme vraag: maar waarom zet een fabrikant er een heel plastic systeem op met luchtfilter erin als een sportfilter alleen maar voordelen lijkt te hebben? zijn er toch misschien toch nadelen ? zoals toch minder betrouwbaar of dat die de lucht minder goed filtert voor de motor?
En om de hoeveel tijd moet je een sportluchtfilter vervangen?
En om de hoeveel tijd moet je een sportluchtfilter vervangen?
Dat hele buizensysteem is ervoor de bedoeld dat er bij koude motor ook snel warme lucht in gelaten kan worden (via de buis vanaf het hitteschild, omdat het uitlaatspruitstuk al na een tiental seconden erg warm is).
Daardoor loopt de motor stationair veel beter als de motor nog koud is (en het is beter voor de verbranding).
Als de motor warm genoeg is, zal automatisch overgeschakeld worden op koude inlaatlucht (iets meer koppel/vermogen).
Daardoor loopt de motor stationair veel beter als de motor nog koud is (en het is beter voor de verbranding).
Als de motor warm genoeg is, zal automatisch overgeschakeld worden op koude inlaatlucht (iets meer koppel/vermogen).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX liefhebber
- Posts: 309
- Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
- Location: sellingen
kijk mijn auto is geblindeerd met de op 1 na lichtste folie..
dan heb je overdag dit resultaat..
maar zodra het donker word krijg je een heel ander verhaal..
namelijk dit..
dus neem niet te snel de donkere series want dan zie je snachts echt niks meer..
en vooral bij het parkeren en achteruit rijden enzo..
en als je een sport filter monteert (is mijn ervaring) dan moet je nog een klein filtertje op je carter ontluchting doen Want die kan niet meet op je filter weorden aangesloten.. en dan heb je kans dat je op een gegeven moment je kap los trekt en alles onder de olie zit..
(dit was het geval bij een vriend van mij met zijn 106)
wat je ook kan doen is wat ik dus nu ook heb is die pijp van je filter af trekken die richting de radiateur gaat want er zit daar een vernouwing in en als je die er af haalt word je ax onder in iets feller en je hebt hetzelfde geluid dan als dat je een dure sport filter er op zou zetten !!
dusja je moet het zelf weten
dan heb je overdag dit resultaat..
maar zodra het donker word krijg je een heel ander verhaal..
namelijk dit..
dus neem niet te snel de donkere series want dan zie je snachts echt niks meer..
en vooral bij het parkeren en achteruit rijden enzo..
en als je een sport filter monteert (is mijn ervaring) dan moet je nog een klein filtertje op je carter ontluchting doen Want die kan niet meet op je filter weorden aangesloten.. en dan heb je kans dat je op een gegeven moment je kap los trekt en alles onder de olie zit..
(dit was het geval bij een vriend van mij met zijn 106)
wat je ook kan doen is wat ik dus nu ook heb is die pijp van je filter af trekken die richting de radiateur gaat want er zit daar een vernouwing in en als je die er af haalt word je ax onder in iets feller en je hebt hetzelfde geluid dan als dat je een dure sport filter er op zou zetten !!
dusja je moet het zelf weten
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!
Wie niet Snell is,
Is laag !!
Je kan prima een openlucht filter monteren en de carter ontluchting laten zitten hoor
Openlucht filter alleen doet niets met je prestaties en ook niets met het verbruik (tenzij je vaccuum slangen niet goed afdopt, maar daar word het zeker niet beter van!)
En qua blinderen,
FMX, de voorste zijruiten zoals jij hebt mag NIET. Enige ramen die je mag blinderen zijn de klapruiten en achterklep (athans, voorste ruiten mogen met bepaalde keurmerken wel weer, maar dat vind je niet veel)
Ik heb de aller zwartste (zwarter dan mn auto) blindeer op klapruiten en achterklep en inderdaad, je ziet geen hol als je achteruit een garage in rijd bijv. Zet vaak mn mistlamp achter aan om uberhaupt nog beetje naar achter te kunnen kijken in het donker parkeren.
Maar gewoon op de weg is het veel fijner omdat ik niet meer verblind word en het een stuk minder heet is in de auto.
Openlucht filter alleen doet niets met je prestaties en ook niets met het verbruik (tenzij je vaccuum slangen niet goed afdopt, maar daar word het zeker niet beter van!)
En qua blinderen,
FMX, de voorste zijruiten zoals jij hebt mag NIET. Enige ramen die je mag blinderen zijn de klapruiten en achterklep (athans, voorste ruiten mogen met bepaalde keurmerken wel weer, maar dat vind je niet veel)
Ik heb de aller zwartste (zwarter dan mn auto) blindeer op klapruiten en achterklep en inderdaad, je ziet geen hol als je achteruit een garage in rijd bijv. Zet vaak mn mistlamp achter aan om uberhaupt nog beetje naar achter te kunnen kijken in het donker parkeren.
Maar gewoon op de weg is het veel fijner omdat ik niet meer verblind word en het een stuk minder heet is in de auto.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Mooi geblindeerd FmXXX-STanie denk dat ik dat bij mijn toekomstige ax ook ga doen, maar dan alleen de achterruiten.
Maar nog steeds is me niet duidelijk: waarom zet de fabrikant er niet standaard een sportfilter op maar een soort van plastic bak met luchtfilter erin? Heeft dat een voordeel?
En is een sportfilter hetzelfde als openluchtfilter?
Bedankt voor alle goede antwoorden in ieder geval
Maar nog steeds is me niet duidelijk: waarom zet de fabrikant er niet standaard een sportfilter op maar een soort van plastic bak met luchtfilter erin? Heeft dat een voordeel?
En is een sportfilter hetzelfde als openluchtfilter?
Bedankt voor alle goede antwoorden in ieder geval
-
- AX liefhebber
- Posts: 309
- Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
- Location: sellingen
nou kijk de fabrikant zet er gewoon geen sport filter op omdat dat duurder is.. en als de fabrikant er een open filter op zou zetten zou de auto geen buizen meer hebben voor de koude start enzo dusja die wil de fabrikant er op hebben..warnette wrote:Mooi geblindeerd FmXXX-STanie denk dat ik dat bij mijn toekomstige AX ook ga doen, maar dan alleen de achterruiten.
Maar nog steeds is me niet duidelijk: waarom zet de fabrikant er niet standaard een sportfilter op maar een soort van plastic bak met luchtfilter erin? Heeft dat een voordeel?
En is een sportfilter hetzelfde als openluchtfilter?
Bedankt voor alle goede antwoorden in ieder geval
ofzo..
maar je kan ook inleg filters kopen..
ik heb hier geen ervaring mee dus zul je mensen op het forum even moeten vragen wat het resultaat van een inleg filter is..
verder weet ik wel dat ze er zijn die inleg filters van K&N en Green heb je ze ook wel..
maar deze filters moet je handmatig schoon maken door ze in te spuiten met aanbevolen spul wat vrij prijzig is..
maar het kan ook anders..
en een sport filter zou je hetzelfde kunnen zien als een openlucht filter (gewoon een andere benaming)
of jij bedoelt of er verschil zit tussen inleg filter en open filter..
het verschil is dat je bij een inleg filter niks hoeft aan te passen..
en bij open filter wel..
(daar moet je nog een carter filtertje bij kopen...
je moet slangen dicht maken ofzo (dit heb ik zelf ook nog niet gedaan dus weet zo niet precies wat je allemaal moet doen)
maar inleg filter zou in jouw situatie wel de beste keus zijn denk ik..
dan heb je het zelfde geluid als een open filter en qua verbruik dat licht aan jezelf (heb je een zware voet of niet)
ik hoop je hierbij iets meer info gegeven te hebben
maar ik kan het ook verkeerd hebben..
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!
Wie niet Snell is,
Is laag !!
In landen waar het vaak sneeuwt werkt een openluchtfilter ook niet goed. Stuifsneeuw zou dan zo opgezogen worden door de motor.
Ook dan schakelt het systeem bij die lage temperatuur om naar lucht wat onder het spruitstuk vandaan komt. Daar is de lucht droog en warm. En door de buizen constructie kan er geen water in je luchtfilterhuis komen te staan. Als dat huis onder wat zou komen te slaan gaat je motor water zuigen en dat wil je niet. In nederland komen zulke weeromstandigheden niet voor en werkt een openluchtfilter gewoon goed.
Blinderen van een AX is echt eenvoudig. Vooral de achterste 3 ramen. Ik heb achter iets van 60% folie en voor inclusief voorruit 15% folie. Krijg er bij de APK wel een aantekening op maar wordt wel goedgekeurd. Ook nog nooit voor aangehouden. Houd iig heel veel hitte buiten en het rijd echt VEEL prettiger. Zorg ervoor dat je kwalitatief goede folie hebt. Geen halfords rommel.
Ook dan schakelt het systeem bij die lage temperatuur om naar lucht wat onder het spruitstuk vandaan komt. Daar is de lucht droog en warm. En door de buizen constructie kan er geen water in je luchtfilterhuis komen te staan. Als dat huis onder wat zou komen te slaan gaat je motor water zuigen en dat wil je niet. In nederland komen zulke weeromstandigheden niet voor en werkt een openluchtfilter gewoon goed.
Blinderen van een AX is echt eenvoudig. Vooral de achterste 3 ramen. Ik heb achter iets van 60% folie en voor inclusief voorruit 15% folie. Krijg er bij de APK wel een aantekening op maar wordt wel goedgekeurd. Ook nog nooit voor aangehouden. Houd iig heel veel hitte buiten en het rijd echt VEEL prettiger. Zorg ervoor dat je kwalitatief goede folie hebt. Geen halfords rommel.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Een sportfilter maakt herrie
Een gewoon filter niet
Een gewoon filter heeft zomer/winter stand, een open luchtfilter (even afhankelijk van hoe je hem monteerd) niet.
Sowieso heeft een openlucht filter opzich echt geen voordelen.
Het maakt herrie, dat is alles. Maar PK's ga je er echt niet meer door krijgen en misschien zelfs wel minder, omdat hij in principe niet de juiste lucht meer aanzuigt. Maar dat is ook niet merkbaar ofzo.
Een sportfilter is pas belangrijk bij een compleet aangepaste motor/auto waarbij de motor alleen goed warm gereden maximaal moet presteren en waarbij alle andere factoren (zuinig, betrouwbaar, altijd starten e.d.) geen hol uit maken
Voor de rest is het gewoon leuk omdat het met optrekken wat sportiever klinkt.
Oh en t blinderen, ik heb t zwartste van t zwartst en idd, achteruit een (donkere) garage is niet grappig. Voorruit en voorzijruiten mogen niet en kan je voor aangehouden worden.
Een gewoon filter niet
Een gewoon filter heeft zomer/winter stand, een open luchtfilter (even afhankelijk van hoe je hem monteerd) niet.
Sowieso heeft een openlucht filter opzich echt geen voordelen.
Het maakt herrie, dat is alles. Maar PK's ga je er echt niet meer door krijgen en misschien zelfs wel minder, omdat hij in principe niet de juiste lucht meer aanzuigt. Maar dat is ook niet merkbaar ofzo.
Een sportfilter is pas belangrijk bij een compleet aangepaste motor/auto waarbij de motor alleen goed warm gereden maximaal moet presteren en waarbij alle andere factoren (zuinig, betrouwbaar, altijd starten e.d.) geen hol uit maken
Voor de rest is het gewoon leuk omdat het met optrekken wat sportiever klinkt.
Oh en t blinderen, ik heb t zwartste van t zwartst en idd, achteruit een (donkere) garage is niet grappig. Voorruit en voorzijruiten mogen niet en kan je voor aangehouden worden.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber
- Posts: 309
- Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
- Location: sellingen
voor en zijruiten mogen wel..grietje wrote: Oh en t blinderen, ik heb t zwartste van t zwartst en idd, achteruit een (donkere) garage is niet grappig. Voorruit en voorzijruiten mogen niet en kan je voor aangehouden worden.
maar voor ruit mag volgensmij maar 15 % en voorste zijruiten ook zoiets..
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!
Wie niet Snell is,
Is laag !!
ga nou niet met dingen gooien als je het niet weet.
even googlen en je hebt nog binnen 1 seconde de complete wetgeving hierover voor je neus :
http://www.stickerland.nl/page_info.php ... bf755aabfd
dit wil overigens niet zeggen dat oom agent niet het folie van je ruiten afsnokt, als hij je niet al vraagt om het zelf eraf te halen.
even googlen en je hebt nog binnen 1 seconde de complete wetgeving hierover voor je neus :
http://www.stickerland.nl/page_info.php ... bf755aabfd
dit wil overigens niet zeggen dat oom agent niet het folie van je ruiten afsnokt, als hij je niet al vraagt om het zelf eraf te halen.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Je lijkt bob de bouwer wel. NOU EN OF!FmXXX-STanie wrote:nou kijk de fabrikant zet er gewoon geen sport filter op omdat dat duurder is.. en als de fabrikant er een open filter op zou zetten zou de auto geen buizen meer hebben voor de koude start enzo dusja die wil de fabrikant er op hebben..
ofzo..
maar je kan ook inleg filters kopen..
ik heb hier geen ervaring mee dus zul je mensen op het forum even moeten vragen wat het resultaat van een inleg filter is..
verder weet ik wel dat ze er zijn die inleg filters van K&N en Green heb je ze ook wel..
maar deze filters moet je handmatig schoon maken door ze in te spuiten met aanbevolen spul wat vrij prijzig is..
maar het kan ook anders..
en een sport filter zou je hetzelfde kunnen zien als een openlucht filter (gewoon een andere benaming)
of jij bedoelt of er verschil zit tussen inleg filter en open filter..
het verschil is dat je bij een inleg filter niks hoeft aan te passen..
en bij open filter wel..
(daar moet je nog een carter filtertje bij kopen...
je moet slangen dicht maken ofzo (dit heb ik zelf ook nog niet gedaan dus weet zo niet precies wat je allemaal moet doen)
maar inleg filter zou in jouw situatie wel de beste keus zijn denk ik..
dan heb je het zelfde geluid als een open filter en qua verbruik dat licht aan jezelf (heb je een zware voet of niet)
ik hoop je hierbij iets meer info gegeven te hebben
maar ik kan het ook verkeerd hebben..
open filter is geen probleem. carter gebeuren blijft gewoon aangesloten.
Als je de orginele behuizing blijft gebruiken heeft een sport inlegfilter weinig geluidstoename. (ook de K&N inleg filter niet!)
Denk je echt dat iedereen op een openluchtfilter geluid zit te wachten?
als je de hele buizenbende zou weg denken en een filtertje er aan hangt zou dat echt duurder zijn
voor meer info over open filter kijk even in het open luchtfilter topic.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Als je te lui bent om Duff's link door te lezen, dit kwam ik ooit (geen idee waarom, hou niet van blinderen) deze link tegen met Tim Coronel (hou ik ook niet van) die het blindeergebeuren uitlegt:
http://www.youtube.com/watch?v=dOnStBEJiFs
De verschillen tussen de luchtfilters was toch redelijk duidelijk door MNM uitgelegd.
Open luchtfilter is voor de fabrikant zeker wel goedkoper. Kost geen hol, en zeker niet in materiaal.
Voordeel:
Je kunt het makkelijk schoonmaken (eruit en in het sop, borstel erover).
Maakt herrie.
Misschien meer koppel onderin.
Wat ik persoonlijk fijn vind aan zo'n filter is dat het buizensysteem weg is, en daarmee meer ruimte voor sleutelen.
Nadeel: Maakt herrie. En wat daarbij komt: je wilt een zuinige auto, dus het zal een 1.1 worden. Daarmee sta je behoorlijk voor lul als je met je sportieve geluid bij een stoplichtrace finaal wordt ingemaakt.
En mijn persoonlijke ervaring: Mijn top ligt lager met een sportfilter.
Met een gesloten filter haal ik 176 op de teller, dus 170 op de gps (met m'n 1.1 4 versnellingen).
Met sportfilter haal ik nog niet eens de 170 op de teller (dus 165 op de gps), terwijl de officiele top op 167 ligt.
Hoe dan ook, maak gebruik van de zoekfunctie, dan vind je eigenlijk meteen de Open luchtfilter FAQ...
http://www.youtube.com/watch?v=dOnStBEJiFs
De verschillen tussen de luchtfilters was toch redelijk duidelijk door MNM uitgelegd.
Open luchtfilter is voor de fabrikant zeker wel goedkoper. Kost geen hol, en zeker niet in materiaal.
Voordeel:
Je kunt het makkelijk schoonmaken (eruit en in het sop, borstel erover).
Maakt herrie.
Misschien meer koppel onderin.
Wat ik persoonlijk fijn vind aan zo'n filter is dat het buizensysteem weg is, en daarmee meer ruimte voor sleutelen.
Nadeel: Maakt herrie. En wat daarbij komt: je wilt een zuinige auto, dus het zal een 1.1 worden. Daarmee sta je behoorlijk voor lul als je met je sportieve geluid bij een stoplichtrace finaal wordt ingemaakt.
En mijn persoonlijke ervaring: Mijn top ligt lager met een sportfilter.
Met een gesloten filter haal ik 176 op de teller, dus 170 op de gps (met m'n 1.1 4 versnellingen).
Met sportfilter haal ik nog niet eens de 170 op de teller (dus 165 op de gps), terwijl de officiele top op 167 ligt.
Hoe dan ook, maak gebruik van de zoekfunctie, dan vind je eigenlijk meteen de Open luchtfilter FAQ...
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Niet iedereen die van herrie houdt, houdt ook van stoplichtsprintjes.Pgoddijn wrote:Nadeel: Maakt herrie. En wat daarbij komt: je wilt een zuinige auto, dus het zal een 1.1 worden. Daarmee sta je behoorlijk voor lul als je met je sportieve geluid bij een stoplichtrace finaal wordt ingemaakt.
Wat bereik je met een stoplichtsprintje? "Mijn auto is sneller dan de jouwe?"
Big deal! In Nederland is de maximale snelheid binnen de bebouwde kom vastgesteld op 50km/u, of soms zelfs nog erger, 30km/u in van die achterlijke zones!
Kom je dan met je auto met 500pk! Het rijdt nog k*t ook, omdat die auto in z'n eerste versnelling onder z'n stationaire toerental moet draaien op 30km/u!
Je reactie is wat kort door de bocht, net als de mijne in bovenstaand voorbeeld.
Mijn auto maakt ook een hoop herrie en is ook maar een 1.1i met 60pk waar ik volledig mee voor lul sta bij 't stoplicht als ik 'n stoplichtsprintje aan zou gaan, maar ik vind 't geluid gewoon leuk!
Wat ik bedoel te zeggen: Niet iedereen doet dingen om dezelfde reden. Als iemand een sportief geluid leuk vindt, moet ie dat gewoon doen.
Als jij een stoplichtsprintje leuk vindt, moet je dat ook gewoon doen!
Ik laat me in ieder geval niet uitdagen voor een stoplichtsprintje, ik kom ook wel thuis, dan maar 5 minuten later!
Amen!
Als ik dit lees, is de conclusie dus, zoals ik ook altijd al zeiDuFF wrote:ga nou niet met dingen gooien als je het niet weet.
even googlen en je hebt nog binnen 1 seconde de complete wetgeving hierover voor je neus :
http://www.stickerland.nl/page_info.php ... bf755aabfd
dit wil overigens niet zeggen dat oom agent niet het folie van je ruiten afsnokt, als hij je niet al vraagt om het zelf eraf te halen.
voorzijruiten en voorruit mogen NIET geblindeerd worden....
Volgens blikopdeweg was het zo dat het alleen met folie niet mocht, maar met keurmerk oid of met coating wel. Heb daar ook paar keer gezien dat ze het er idd afsnokte.
Maar hoe dan ook, ik zou er niet aan beginnen sowieso (voor en voorzijruiten, heb ik het dan over). Als ik kijk naar hoeveel minder ik zie door mijn achteruit, ik moet er niet aan denken dat dat mn voorruit was geweest :D Dan had ik snachts gewoon NIETS gezien
Daarbij zoals FMxdingus het heeft vind ik het nog geen eens mooi ook, eerder geen porum
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Die is er toch ook al een keer voor aangehouden.DuFF wrote:en mark zijn AX dan ?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).