Vrijdag was ik even op de sloperij in Oranjedorp. Hier had ik een paar week geleden een witte TRS zien liggen. Ging destijds nog kijken naar wat onderdelen voor mijn AX, die ik toen nog niet eens had.
Toevallig kwamen we er gisteren weer omdat hier een dashboardkastje inzit waarvan ik nog 2 kleine onderdeeltjes beloofd had aan Chieltje
Vrijdag deed ik een ’speciale’ ontdekken. In het tunnelbakje zaten van de witte TRS zaten 2 knopjes. Doordat de auto op een stapel stond was het moeilijk te zien maar heb met de telefoon vluchtig foto’s gemaakt.
Michel (MBa@NL) die ik later die avond sprak dacht aan stoelverwarming en gaf mij het ‘bevel’ om dat er heel vlug uit te gaan slopen!
En zo geschiedde, zaterdag om 11 uur was ik bij de sloperij en de beste man wilde voor een paar tientjes de AX van de stapel halen. Met veel pijn en moeite in de brakke AX kunnen kijken waar alle kabels e.d. liepen en het bleek al gauw inderdaad om stoelverwarming te gaan in verband met wat kabels die onder de mat door in de stoel verdwenen.
Het dashboard hebben we er hardhandig uitgehaald.. Althans, de sloperijhouder die er met een breekijzer op begon te rammen om ons te helpen.
De kabels voor het aansluiten van de knopjes en het tunnelbakje heb ik mee kunnen nemen. Heb met een mes de mat doorgesneden en zodoende de kabels die in de stoel verdwenen ook mee kunnen nemen.
Vervolgens de (ietwat gore) zittingen van de betreffende stoelen in de auto gelegd en dit naar huis gebracht. Die middag teruggeweest om te kijken naar de rugleuning, hier verdwenen ook wat kabeltjes in dus ook hierin zat stoelverwarming. De rugleuning bleek wat moeilijk te demonteren en hiervoor gaan we morgenochtend nog even terug.
Binnenkort zal Michel langskomen om alles op te halen en dan zal dit verhaal een staartje gaan krijgen op zijn wie=wie
Foto's:
De betreffende AX bovenop een roze Fiesta (telefoonfoto)
De foto waarop de knopjes in het tunnelbakje te zien zijn.
De dag dat we gingen 'slopen' De betreffende AX
Hierop is het kapotgeslagen dashboard te zien en dat de zittingen er inmiddels uitgehaald zijn.
Het tunnelbakje met de aan en uit knop voor stoelverwarming
Kabels...
De zittingen in ons schuurtje... Bovenop de GTmat die er binnekort ingaat!
De kabel die uit de zitting komt voor de stoelverwarming..