Wat is bij jullie het gemiddelde verbruik?
Moderator: webmasters
Dat zou ik toch niet te vaak meer doen. De motor loopt dan nogal onder z'n toeren en daardoor neemt de kracht op de drijfstangen en -lagers sterk toe, waardoor deze erg zwaar belast worden en daarvan gaat de boel sneller stuk.JeroenOomen wrote:...maar schakel bij 45kmpu al door naar zn 4.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Hmmm... Eergister nog moeten tanken met de Volcane (die op 4-gaats staat): 'ie blijkt sinds alleen 't schoon maken van de stationair-stappenmotor weer minstens 1:17 te doen!
Een goed schoon injectiehuis is dus van directe (positieve) invloed op het verbruik!!!
En dan moet 'ie nog steeds opnieuw uitgelijnd worden.
Ben benieuwd wat dat nog voor verbetering gaat opleveren, afgezien van de verbetering in stuurgedrag.
Een goed schoon injectiehuis is dus van directe (positieve) invloed op het verbruik!!!
En dan moet 'ie nog steeds opnieuw uitgelijnd worden.
Ben benieuwd wat dat nog voor verbetering gaat opleveren, afgezien van de verbetering in stuurgedrag.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 61
- Joined: SunMar15, 2009 9:25:53 PM
- Contact:
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 61
- Joined: SunMar15, 2009 9:25:53 PM
- Contact:
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 61
- Joined: SunMar15, 2009 9:25:53 PM
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 61
- Joined: SunMar15, 2009 9:25:53 PM
- Contact:
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 61
- Joined: SunMar15, 2009 9:25:53 PM
- Contact:
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 61
- Joined: SunMar15, 2009 9:25:53 PM
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Schaam je niet Bossie, met diezelfde carb op een 1.1 blok haalde ik ooit 1:6 Maar dat waren afwisselend korte stukjes + door veldwegjes raggen.Bossie wrote:Bij mij zit er een carb in, die een beetje rijk staat. Daarnaast worden er voornamelijk korte stukjes mee gereden. Hierdoor wordt ook relatief lang met de choke gereden.
Nu is ie met injectie gelukkig zuiniger geworden. De GTI raakt ook niet over de 1:10, maarja dat is dan ook een weekendauto
@ harderwykr: dat is toch een 1 op 13 dat is indd normaal!
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de Gti verbruikt, maar tank hem nooit vol aangezien ik het zonde vind om de rotondes en de bermen van benzine te voorzien.
Vandeweek naar zandvoort gereden met de GTI veel fille en snelweg waar ik rustig heb gereden en het viel me op dat hij dan nog aardig zuinig is.
Ook al doe je een paar sprintjes met de Gti dan zie je hem gewoon zakken als ik zo rij als naar zandvoort moet een 1 op 13 goed haalbaar zijn denk ik.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de Gti verbruikt, maar tank hem nooit vol aangezien ik het zonde vind om de rotondes en de bermen van benzine te voorzien.
Vandeweek naar zandvoort gereden met de GTI veel fille en snelweg waar ik rustig heb gereden en het viel me op dat hij dan nog aardig zuinig is.
Ook al doe je een paar sprintjes met de Gti dan zie je hem gewoon zakken als ik zo rij als naar zandvoort moet een 1 op 13 goed haalbaar zijn denk ik.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 61
- Joined: SunMar15, 2009 9:25:53 PM
- Contact:
1 op 13 met verkeerde rijstijl zit je zo op hoor met een GT is niets geks aan!
Daarbij, als je al tankt bij 29 liter Je hebt een 42 liter tank, dus je kan in totaal wel 550 km op 1 tank rijden
Ik tankte met de gtinj altijd ergens net boven 500 km en dan ging er 36 liter in, dus dat is ook maar net 1 op 14. En ik trapte hem toen nog niet eens echt af.
Bossie: Mijn GT carb is op het moment ook echt gigantisch NIET zuinig. Ik heb heb niet eens bijgehouden want ik wil het niet eens weten, maar bij nog geen 300 km brande het lampje al... Hiervoor pas ergens bij de 440 km, dus hmmmmmmm
Maar goed mijn carb staat niet lekker afgesteld, scheur rondjes over lelystad en rij verder niet dusja, ach
Daarbij, als je al tankt bij 29 liter Je hebt een 42 liter tank, dus je kan in totaal wel 550 km op 1 tank rijden
Ik tankte met de gtinj altijd ergens net boven 500 km en dan ging er 36 liter in, dus dat is ook maar net 1 op 14. En ik trapte hem toen nog niet eens echt af.
Bossie: Mijn GT carb is op het moment ook echt gigantisch NIET zuinig. Ik heb heb niet eens bijgehouden want ik wil het niet eens weten, maar bij nog geen 300 km brande het lampje al... Hiervoor pas ergens bij de 440 km, dus hmmmmmmm
Maar goed mijn carb staat niet lekker afgesteld, scheur rondjes over lelystad en rij verder niet dusja, ach
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).