Denny Lambrechts (AX SPORT '87)
Moderator: webmasters
zo de polyrace bussen zijn besteld in engeland. Deze zijn ongeveer 2x zo hard nog als de powerflex dus ik ben heel benieuwd
Ook is er een stuurnaaf besteld voor mijn sportstuur. Dat rijd wat makkelijker.
Coilover systeem hoop ik deze week ook nog te kunnen bestellen.
Gaat om een set van compbrake. Zelf samen te bouwen. Ik twijfel nog (ligt aan de prijs
) of ik ook instelbare topmounts mee laat komen waardoor ook castor en camber instelbaar worden. Eigenlijk is dat wel een must vind ik zelf. Wachten is op antwoord van de verkopende partij
Als die onderdelen binnen zijn en op de veerpoten zitten kan ik aan het meten gaan om veerhardheid en lengte te gaan bepalen.
Veerhardheid ben ik na contact met een engelse rallyrijder eigenlijk al wel uit. Het word een 40 0f 50 N/mm veer. Das ongeveer 2x zo hard als standaard maar nog erg zacht in vergelijking met veren voor op het circuit. Heeft te maken met onder andere de veerweg die ik wil hebben (17cm minimaal) en het feit dat ik op streetlegal banden blijf rijden en dus de grip uit mijn ophanging moet halen ipv de banden. Veren worden van Eibach (ERS) Omdat ik dan nog net iets meer veerweg kan halen dan met andere veren door het platte ipc ronde veerontwerp.
Volgende update hoop ik wat foto's te kunnen plaatsen van de onderdelen.

Ook is er een stuurnaaf besteld voor mijn sportstuur. Dat rijd wat makkelijker.
Coilover systeem hoop ik deze week ook nog te kunnen bestellen.
Gaat om een set van compbrake. Zelf samen te bouwen. Ik twijfel nog (ligt aan de prijs


Als die onderdelen binnen zijn en op de veerpoten zitten kan ik aan het meten gaan om veerhardheid en lengte te gaan bepalen.
Veerhardheid ben ik na contact met een engelse rallyrijder eigenlijk al wel uit. Het word een 40 0f 50 N/mm veer. Das ongeveer 2x zo hard als standaard maar nog erg zacht in vergelijking met veren voor op het circuit. Heeft te maken met onder andere de veerweg die ik wil hebben (17cm minimaal) en het feit dat ik op streetlegal banden blijf rijden en dus de grip uit mijn ophanging moet halen ipv de banden. Veren worden van Eibach (ERS) Omdat ik dan nog net iets meer veerweg kan halen dan met andere veren door het platte ipc ronde veerontwerp.
Volgende update hoop ik wat foto's te kunnen plaatsen van de onderdelen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
blok ligt er nog in. Zit te wachten op een steunversteviging die uit de auto van Joost of Bas moet komen. Ga geen 2x het blok uitbouwen. Slalom zal dus waarschijnlijk nog met oude blok worden gereden in juni. Daarna verdwijnt hij tot denk ik augustus de garage in voor de diverse wijzigingen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
vlees is zwak dus de instelbare topmounts zijn ook in aantocht. Van de zomer kan hij dan weer lekker uit elkaar.
dit gaat het straks worden (ff plaatje gejat van saxosport UK forum) maar dan met maatje grotere veerdiameter.

dit gaat het straks worden (ff plaatje gejat van saxosport UK forum) maar dan met maatje grotere veerdiameter.

Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
af en toe ben ik ook een enorme sukkel. Vandaag is de auto van de krik gelazerd tijdens wielen wisselen. De "compleet af stukken uit het loopvlak" banden zitten er weer onder voor de slalom. Dus mensen altijd iets extra eronder als behalve je krik. Geen schade gelukkig. Schijf was ook nog recht. Kijk marc, zo ziet de striping eruit op een hele lage auto hahahaha. Nog steeds gaaf dus...

Gelukkig viel mij nu wel op dat er van de achterstabi een bout ontbrak. Weer vastgezet en hoppa overstuur all the way. Koni's achter standje zachter en weg was de overstuur weer.
Verder is mijn stuurnaaf en diverse rubber all binnen.


nu nog wachten op de schroefset
voor de liefhebbers:
Ik zeg sneak preview van het snelle blokje. mis nog steeds wat delen


Gelukkig viel mij nu wel op dat er van de achterstabi een bout ontbrak. Weer vastgezet en hoppa overstuur all the way. Koni's achter standje zachter en weg was de overstuur weer.
Verder is mijn stuurnaaf en diverse rubber all binnen.


nu nog wachten op de schroefset

voor de liefhebbers:
Ik zeg sneak preview van het snelle blokje. mis nog steeds wat delen


Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
denny wrote:af en toe ben ik ook een enorme sukkel. Vandaag is de auto van de krik gelazerd tijdens wielen wisselen. [...] Dus mensen altijd iets extra eronder als behalve je krik. Geen schade gelukkig. Schijf was ook nog recht.

Ik kan me wel voorstellen wat er dan door je heen gaat.

Gelukkig dat er geen schade door is ontstaan!!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

zie pagina 1arnie wrote:Heb je dat blokje zelf gebouwd of zo gekocht?

Blok is wel als een geheel gekocht zo vrnl voor de webers en onderblok. Kop was gaar en was toch met een revisie van een andere kop bezig dus die zit er nu op. Er is alleen een heleboel extra nog aan gedaan. Er lag ook een 285 as in ipv de 310 graden nu en daar zijn nog extra aanpassingen voor gedaan om hem ruimte te geven om te draaien. Blok is dus wel compleet uit elkaar geweest. We zullen zien de eerste keer starten


Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Ok de ax ligt alweer gedeeltelijk uit elkaar. Kooi is eruit, interieur gestript.
En schade aan de deur
. Gelukkig alleen lak dus dat moet ik ff opnieuw doen. Valt opzich mee maar daar zit 4 jaar noeste arbeid in dus dat voelt ongeveer zo -->
.
En schade aan de deur


Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
hoezo is tie nu weer uit elkaar dan denny?:P
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
was die kooi beu.
Onding is het , Altijd lastig met instappen. Zit je eindelijk staat hij in de weg om je voet lekker weg te zetten. Kom je daarna eindelijk na een nogal resonante rit op de plaats van bestemming kom je er door die kooi maar met grote moeite de auto uit. Iedereen kijkt je continu aan net of dat je door die kooi altijd te hard zou rijden en dan zijn er ook nog mensen die denken dat ik de lokale loodgieter ben. De lokale jeugd is te geintereseerd in de auto (SOOW een egte reese oto) en ik ben het beu om ze continu uit te moeten leggen dat ik er gewoon boodschappen mee doe.
Ook de stoelen zijn verschrikkelijk. Rugleuning is niet te stellen noch is de zitpositie verder in te stellen. Die gaan er dus ook uit.
De ophanging moet veel zachter worden want als ik dan boodschappen heb gedaan moet mijn bier eerst 3 uur staan voordat ik een flesje kan openen. De melk wordt op weg naar huis tot yoghurt geklopt en het nadeel van eieren is dat de schaal te dun is om de weg naar huis te overleven.
Verder kan ik geen 3 vriendinnen tergelijkertijd vervoeren. Nu is dat niet nodig maar mocht ik ooit dat geluk hebben dan is dit dus ook niet praktisch. Verder is het in deze tijd verre van stoer om te zeggen dat je in een oude Citroën ax rijd.
Nu ik er zo over nadenk.
AX SPORT TE KOOP !!!
Alleen geschikt om al het bovenstaande niet mee te doen.. Inruil fatsoenlijke huis/tuin en keukenmobiel is mogelijk.

Onding is het , Altijd lastig met instappen. Zit je eindelijk staat hij in de weg om je voet lekker weg te zetten. Kom je daarna eindelijk na een nogal resonante rit op de plaats van bestemming kom je er door die kooi maar met grote moeite de auto uit. Iedereen kijkt je continu aan net of dat je door die kooi altijd te hard zou rijden en dan zijn er ook nog mensen die denken dat ik de lokale loodgieter ben. De lokale jeugd is te geintereseerd in de auto (SOOW een egte reese oto) en ik ben het beu om ze continu uit te moeten leggen dat ik er gewoon boodschappen mee doe.
Ook de stoelen zijn verschrikkelijk. Rugleuning is niet te stellen noch is de zitpositie verder in te stellen. Die gaan er dus ook uit.
De ophanging moet veel zachter worden want als ik dan boodschappen heb gedaan moet mijn bier eerst 3 uur staan voordat ik een flesje kan openen. De melk wordt op weg naar huis tot yoghurt geklopt en het nadeel van eieren is dat de schaal te dun is om de weg naar huis te overleven.
Verder kan ik geen 3 vriendinnen tergelijkertijd vervoeren. Nu is dat niet nodig maar mocht ik ooit dat geluk hebben dan is dit dus ook niet praktisch. Verder is het in deze tijd verre van stoer om te zeggen dat je in een oude Citroën ax rijd.
Nu ik er zo over nadenk.
AX SPORT TE KOOP !!!
Alleen geschikt om al het bovenstaande niet mee te doen.. Inruil fatsoenlijke huis/tuin en keukenmobiel is mogelijk.

Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.