Het begint nu echt een probleem te worden. Gisteravond begaf het volgende lampje het. Dus het zal wel zo geschakeld zitten dat als 1 van de lampjes kapot is de weerstand minder is en de rest dus ook snel kapot gaat ...
Maar goed .. ik zie dus nu alleen nog maar de rechter helft van mijn snelheidsmeter en de linker heft van de klok Wel een mooie reden om maar gewoon hard te gaan rijden natuurlijk
Dus nogmaals, hoe krijg ik dat ***** stuur los?? Vind het ook zo overdreven om hem hiervoor naar de garage te brengen... maar als het zelf niet lukt zal dat toch maar moeten
misschien kan Handjes je even helpen die heeft er vast wel wat ervaring mee.
Dat stuur moet eraf komen hoor, zeker bij type2.. type1 sturen zijn veel smaller dus makkelijker te plooien.
ZEt nog eens die middenbout goed los, zet u op de bestuurdersstoel. Hand links en hand rechts, en van links naar rechts trekken. Werkt niet? Sla er links op, dan rechts op. Nog niet? Zet u op passagiersstoel en schop erop van daar uit, dan van buiten. Nog niet? Pech, u hebt een vastgekit stuur...
freewheeler wrote:Heb jij wel kracht in je armpjes?
Dat stuur moet eraf komen hoor, zeker bij type2.. type1 sturen zijn veel smaller dus makkelijker te plooien.
ZEt nog eens die middenbout goed los, zet u op de bestuurdersstoel. Hand links en hand rechts, en van links naar rechts trekken. Werkt niet? Sla er links op, dan rechts op. Nog niet? Zet u op passagiersstoel en schop erop van daar uit, dan van buiten. Nog niet? Pech, u hebt een vastgekit stuur...
ja even lekker makkelijk een schroevendraaier er tussen
waar je al met moeite alleen je hand ertussen krijgt....
ik heb alles ook al een keer losgehaald maar kreeg die kmkabel er echt niet af....
ik was eerlijk gezegd ook van mening dat ie erop vast geschroefd is
nou, morgen ga ik wel even aan de slagf en maak ik wel foto s ervan
misschien net zo handing
WD 40 gebruik je voor andere materialen. echte kruipolie is veel en veel effectiever. En dunner. Dus deze kruipt beter dan wd.
Trek de sleutel uit het contact zodat deze op de pin valt als je gaat sturen.
Draai dan de grote bout eraf, nu gaat het stuurslot erop. Nu kun je makkelijk de bout loskrijgen.
En zet ik meestal, voor het gemak, mijn stuur recht want zodra deze eraf gaat weet je vaak niet meer met welke hoek deze vastzat. Maargoed, nu komt het leukste onderdeel; ik pak het stuurwiel met beide handen van boven (5over11) en ga lichtjes duwen en trekken. Niet te hard! En dan vloept hij eraf. Anders even KRUIPOLIE gebruiken en geen WD voor dit.
zit de moer vast of na het lossen van de moer het stuur dat vast zit????
als de moer vastzit, eens goed inspuiten men kruipolie (WD40) een iemand het stuur laten vasthouden en iemand anders zich confortabel in de bestuurderstoel nestelen en met een grote ratelsleutel er eens goed aan snokken
zit het stuur zelf vast, niet aan een malle beginnen wringen en trekken, anders eindigd het eens tegen je neus. Gewoon met gebalde vuist boven en onder op beginne kloppen zodat het stuur trilt. Zal wel loskomen na een tijdje
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Moer er 3 slagen op laten zitten en je dan even kwaadmaken en eens flink aan je stuur trekken Tipje: Zorg ervoor dat je wielen en je stuur recht staan, voordat je 't stuur eraf trekt!
Zo hoef je na het terugplaatsen van je stuur niet te contstateren dat ie iets scheef staat bij het rechtuit rijden...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning
boutje nog een stukje vast laten zitten en met je vuist of hand even een mep op alle punten geven waar de spaken van het stuur eindigen. Dan is hij los. laat de wd40 etc maar achterwegen!
Joost op 19 april 2005@frm wrote:meer geweld gebruiken en tip laat het boutje er nog even op het einde op zitten. scheelt je een mogelijke bloedneus
Had het bij de Saxo die ik nu aant slopen ben ook. Op geen mogelijkheid stuur los te krijgen. (als je aan het slopen bent ga je al harder met de spullen om dan je eigen auto)
Bij het stuurhuis losgemaakt en hele zaakie in de bankschroef. Zacht tikkie en hij viel eraf. Maf. Moet soms precies op de juiste plek lijkt wel.