Piepend geluid motor!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Guido_AXGT »

Die van mij begint nu vanuit het niks te piepen lijkt het wel.
Ik heb de auto met 158.000 gekocht, inmiddels nu 175.000
Af en toen schreeuwt / piept ie, maar bij gas geven of andere toerentallen is het weg.

Iemand tips?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

heb je geluisterd waar het vandaan komt?

Als het vanuit driem zijde komt zou ik toch niet meer rijden en driem en vooral de spanrol en waterpomp vervangen. Als ie breekt ben je verder van huis

Ik had het met de TRS, mam had hem gebruikt en komt terug met van 'ja hij piept ineens'. Ik luisteren, idd d-riem zijde. Ding niet meer gereden tot ik de riem + lagers ging vervangen en toen was de spanrol al praktisch vastgeslagen en de riem al aardig aan het rafelen.. Net op tijd dus :roll:

Maar er kan nog veel meer piepen, daar niet van.

Je koppeling kan ook piepen/fluiten, dan staat ie te strak en blijft het druklager mee draaien. Maar dat is wel weg als je ontkoppeld.

Ook kan het eindlager gigantisch piepen, dat is vaak bij bepaalde snelheden/versnellingen. Dat is niet zon punt volgens mij.

Of als ie vaccuum lekt (ook ervaring) piept ie als een of andere fluitketel :P Maar dat is constant, bij mij athans.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply