wie heeft er ervaring met een motor inbouwen van een 106 1.3 rally mulipoint injectie
ik kan dus aan zo een ding heel goedkoop komen en het zit wel wat te kriebelen om blok wissel te doen ..
alle info is welkom
is het de moeite waar of niet
auto afgekeurt op las werk of wil je het gewoon goed hebben pb me
Je kan mijn wie=wie doorlezen. Daar staat vrij uitgebreid 2x een motor wissel in. De laatste van een 1.6i multipoint 106 blok. Dus dat komt precies overeen met het blok waar jij aan denkt.
Mark wrote:Je kan mijn wie=wie doorlezen. Daar staat vrij uitgebreid 2x een motor wissel in. De laatste van een 1.6i multipoint 106 blok. Dus dat komt precies overeen met het blok waar jij aan denkt.
Ding heeft pas bij 5200tpm zijn max koppel en pas bij 7200tpm max vermogen, het is dat een Ax heel licht is (een 1.1 helemaal) dus het zal aardig van ze plek komen maar als je cruist en je geeft een dot gas gebeurt er vrij weinig.
Zelf vind ik een 1.3 een heel leuk blokje omdat ik op de weg heel rustig rij en aan het lage koppel dus voldoende heb, maar wil je beetje van ze plek komen moeten je echt heel veel toeren maken maar dan gaat het ook aardig, en het snelheids gevoel word door die7500tpm ook wel wat versterkt.
Ps aan het motorkarakter van een rallye moet je niks doen, rallye rijden is toeren maken.
Ik heb nu dus juist het 1.6i blok met koppel op een rally versnellingsbak. Dat schiet meteen van ze plek ongeacht het toerental.
Van de ronde stekkers heb ik nog wel wat beschrijvingen. Iig van de AX kant. Er zijn maar een paar draden nodig om het blok te starten. Maar de ombouw eromheen is ook flink. Ik zou bijvoorbeeld niet met de standaard remmerij blijven rijden. Dus kom je meteen op een 4gaats ombouw uit.
Mocht je dat serieus overwegen heb ik nog aardig wat onderdelen liggen. Sloop nog wel is een saxo.
Mark wrote:Ik heb nu dus juist het 1.6i blok met koppel op een rally versnellingsbak. Dat schiet meteen van ze plek ongeacht het toerental.
Van de ronde stekkers heb ik nog wel wat beschrijvingen. Iig van de AX kant. Er zijn maar een paar draden nodig om het blok te starten. Maar de ombouw eromheen is ook flink. Ik zou bijvoorbeeld niet met de standaard remmerij blijven rijden. Dus kom je meteen op een 4gaats ombouw uit.
Mocht je dat serieus overwegen heb ik nog aardig wat onderdelen liggen. Sloop nog wel is een saxo.
onderdelen heb ik echt niet nodig heb er al een 4 gaats onderstel onder en ik heb dat van de rally maar toch bedankt .daar in tegen zou ik die aantekening wel kunnen gebruiken
auto afgekeurt op las werk of wil je het gewoon goed hebben pb me