David a.k.a. Habo - AX Allure 1.1i '95

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

Gewoon poleist papier halen(heel fijn schuurpapier) zo hebben wij hier een ingebrande bal uit een romeise kaars uit de ruit gekregen werkt prima!

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Ok, heb je nog een stukje liggen? Moet je namelijk even kijken hoe fijn het is. Maar ik ga er niet van uit dat het standaard Gamma spul is, maar eerder een los velletje die je haalt bij je lokale verfwinkel.
Image

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

Met die lak wacht ik wel tot bij de meeting (14 juni), dan kunnen jullie zelf eens kijken en me informeren of en hoe het weer mooi te krijgen is :D 8)

EINDELIJK VANDAAG!!! :) :D

Oh mensen, hier heb ik nou een dikke 4 weken op gewacht. Voel me net een klein kind... :lol: Vanmiddag mn waggeltje ophalen en dan ben ik de eerstkomende tijd nergens meer te bekennen :D
Niet getreurd, wel op t forum hoor :) Heb internet op mn mobiel :wink:
To do:

Ooit een AX GTI kopen :D

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

Update:

Heb nu het hele weekend in mn AX-je zitten karren, en kan het maar met 3 woorden omschrijven; GE-WEL-DIG! :lol:

Er zijn alleen nog wat kleine puntjes opgevallen:

- Klik-geval van koplamp is los (om te verstellen) (provisorisch vastgezet me ty-rap :lol: )
- Knipperlicht gaat niet automatisch uit (rechts)

Mocht iemand nog tips hebben hierover, dan verneem ik ze graag :wink: :D

De motorkap wil ik nog gaan vervangen, deze is naast de linker koplamp helemaal doorgeroest, en er zitten allemaal kleine plekjes op waar de blanke lak te zien is :( Mocht iemand bij deze een motorkap te koop hebben, koper hier! :wink: :P (Kleurcode: KLG (Blue birman))
Zie nu op de foto dat er ook een plek op de bumper zit :(
De rest ziet er allemaal (vrij) goed uit :D

Heb m inmiddels al eens mooi gepoetst :wink:

Image
Image
To do:

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Habo wrote:Update:

Heb nu het hele weekend in mn AX-je zitten karren, en kan het maar met 3 woorden omschrijven; GE-WEL-DIG! :lol:

Er zijn alleen nog wat kleine puntjes opgevallen:

- Klik-geval van koplamp is los (om te verstellen) (provisorisch vastgezet me ty-rap :lol: )
- Knipperlicht gaat niet automatisch uit (rechts)
Ziet er zeer netjes uit op de foto's! Laat maar zien op de 14e!
Gereedschap hebben wij wel, maar altijd prettig om zelf (bij je) te hebben.

Dat ie niet terugklikt kan aan het palletje in je schakelaar liggen, of het zit in de stuurkolom (maar dat weet ik niet zeker, hoop het eerste). Schakelaar heb ik nog liggen en ik ben zeer waarschijnlijk ook gewoon op de 14e aanwezig.
Koplamp: Laat even weten welke kant, misschien kan je meteen een koplamp overnemen. Want ik neem aan dat het de klemmetjes zijn die aan de koplampunit zelf zitten? Niets aan te doen behalve unit vervangen (helaas)...

Maar gefeliciteerd! En ook heel goed om te horen dat je je ermee hebt vermaakt ;-), hou vol ;-P
Image

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

Pgoddijn wrote:Ziet er zeer netjes uit op de foto's! Laat maar zien op de 14e!
Gereedschap hebben wij wel, maar altijd prettig om zelf (bij je) te hebben.

Dat ie niet terugklikt kan aan het palletje in je schakelaar liggen, of het zit in de stuurkolom (maar dat weet ik niet zeker, hoop het eerste). Schakelaar heb ik nog liggen en ik ben zeer waarschijnlijk ook gewoon op de 14e aanwezig.
Koplamp: Laat even weten welke kant, misschien kan je meteen een koplamp overnemen. Want ik neem aan dat het de klemmetjes zijn die aan de koplampunit zelf zitten? Niets aan te doen behalve unit vervangen (helaas)...

Maar gefeliciteerd! En ook heel goed om te horen dat je je ermee hebt vermaakt ;-), hou vol ;-P
Volhouden lukt met gemak :D Ben helemaal gek op t karretje :love7:

Het betreft de rechter koplamp. En het idd een van de klemmetjes die aan de koplamp zelf zitten. Er zit trouwens ook vocht in die koplamp :(

Dan zie ik je waarschijnlijk de 14e wel ;) Ik neem ook mijn gereedschapskoffers mee :D (weer 50kg extra gewicht :lol: :P )

Maar volgens mij heb jij ook echt alles op voorraad :P :D
Last edited by Habo on MonMay25, 2009 2:11:08 PM, edited 1 time in total.
To do:

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

Pgoddijn wrote:Koplamp: Laat even weten welke kant, misschien kan je meteen een koplamp overnemen. Want ik neem aan dat het de klemmetjes zijn die aan de koplampunit zelf zitten? Niets aan te doen behalve unit vervangen (helaas)...
FOUT :!:
klemmetjes zijn los verkrijgbaar @dealer voor een paar euro de set.

vocht in de lamp is opnieuw lijmen (niet met siliconekit!)
meestal als je de onderkant vast pakt kan je het glas er zo vanaf trekken.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

Joost wrote:klemmetjes zijn los verkrijgbaar @dealer voor een paar euro de set.
Sorry, te duur :P :wink: haha

Maar hoe haal je ze er dan uit? Draaien?

Met welke kit kan ik dan wél het beste lijmen? Gewoon montagekit?
To do:

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Joost wrote:FOUT :!:
klemmetjes zijn los verkrijgbaar @dealer voor een paar euro de set.

vocht in de lamp is opnieuw lijmen (niet met siliconekit!)
meestal als je de onderkant vast pakt kan je het glas er zo vanaf trekken.
Ok, kan net als Habo niet zien waar je de klemmetjes kan loshalen. Bij mij zitten ze volgens mij echt in de unit zelf verwerkt...
Habo wrote:Maar volgens mij heb jij ook echt alles op voorraad :P:D
Ik had de lamp niet liggen, alleen die knipperpook, maar da's omdat ik een nieuwe stuurring met zowel nieuwe knipperpook als ruitenwisserpook heb gehad op de frikandellenmeeting (Mijn ruitenwisser stand 2 deed raar). Beetje lullig, bleek niets mis mee. Het probleem zat (zit nog steeds) in de stekker :-P

En voor de rest heb ik vrijwel niets eigenlijk, maar ik vrees dat dat nog wel komt. Wil alleen voorkomen dat mijn huis een magazijn gaat worden, moet ongeveer rond December verhuizen...
Image

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

MNM(tm) wrote: Alleen type 3 AX-en hebben namelijk in carrosserie-kleur meegespoten gladde bumpers. Die zijn op type 2 nooit geleverd.
Dus mijn AX-je is ook eigenlijk een type 3? :?
To do:

Punaxio
AX Master
AX Master

Post by Punaxio »

Habo wrote:
MNM(tm) wrote: Alleen type 3 AX-en hebben namelijk in carrosserie-kleur meegespoten gladde bumpers. Die zijn op type 2 nooit geleverd.
Dus mijn AX-je is ook eigenlijk een type 3? :?
Ja, die Allure is een 'Type 3'.
Bumpers zijn in kleur meegespoten dus daaraan kan je gauw zien dat het een 'Type 3' is.

De auto is van na 1995, toen is er alleen een kleine face-lift op de AX losgelaten. Je hebt een andere grill, motorkap is iets anders en gladde bumpers.

Weet niet of "Allure" ook een uitvoering is specifiek van "Type 3" .... Kenners?

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

Punaxio wrote: Ja, die Allure is een 'Type 3'.
Bumpers zijn in kleur meegespoten dus daaraan kan je gauw zien dat het een 'Type 3' is.

De auto is van na 1995, toen is er alleen een kleine face-lift op de AX losgelaten. Je hebt een andere grill, motorkap is iets anders en gladde bumpers.
Maar ik heb geen type 3 grill, daarom vind ik t ook zo vreemd :?

Of de Allures dan allemaal type 3 zijn weet ik niet... :oops:
To do:

Punaxio
AX Master
AX Master

Post by Punaxio »

Habo wrote:

Even google.... Alle Allures hebben gladde bumper.
Zal wel type 3 zijn ... De grill lijkt inderdaad type 2 .... Misschien overgezet? :P
Dit moet een obsessed AX Freak beter weten :D

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Habo wrote:

Alle allure's zijn type 3, en alle allures hebben een type 2 grill. Citroën he, get used to it ;)

Verder, die klemmetjes in je koplamp kan je er idd uithalen.
Schroefdraaier tussen zetten en peuteren. Gaat opzich niet altijd makkelijk maar het kan wel.
Soms is t wel zo dat waar die klemmetjes dan weer inzitten in je koplamp stuk is (zoals bij mij) Dan moet je wel een nieuwe koplamp. Maar die koste maar 22 euro (www.winparts.nl)

En dat je knipper niet terug gaat. Als ie het aan 1 kant niet doet is het je schakelaar. Gaat je knipper nooit terug is het waarsch de ring aan je stuur. Overigens is dat laatste goedkoper :P Plastic rind is zo te vervangen, zit alleen met een zeger-ringetje.

Waarom? Nou als de ring afgebroken zou zijn (wat voorkomt) zou die nooit terug gaan ;) Dat 1 kant wel terug gaat laat zien dat die ring schijnbaar op zijn plek zit alleen 1 palletje niet terug neemt, zal het palletje wel missen :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

Oke, dus type 3 met type 2 grill :?. Nou ja, vind het in ieder geval wel mooi :D

Hebben trouwens alle AX-jes een toerenbegrenzer? Ik ben mn Allure even wakker aan het maken en zou graag even willen weten waar ik aan toe ben :wink: (Heb geen toerenteller, vandaar...) Heb m al flink op de staart getrapt (90km/h in zn 2 en 120km/h in zn 3), maar weet niet of er een toerenbegrenzer op zit, dus ik durf eigenlijk niet verder te gaan (om mn blokje niet om zeep te helpen :wink:)

Maar trekt in ieder geval wel erg lekker... :lol:
To do:

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

Habo wrote:Heb m al flink op de staart getrapt (90km/h in zn 2 en 120km/h in zn 3), maar weet niet of er een toerenbegrenzer op zit,
je zit tegen de begrensde waarde aan...
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Punaxio
AX Master
AX Master

Post by Punaxio »

Habo wrote:Oke, dus type 3 met type 2 grill :?. Nou ja, vind het in ieder geval wel mooi :D

Hebben trouwens alle AX-jes een toerenbegrenzer? Ik ben mn Allure even wakker aan het maken en zou graag even willen weten waar ik aan toe ben :wink: (Heb geen toerenteller, vandaar...) Heb m al flink op de staart getrapt (90km/h in zn 2 en 120km/h in zn 3), maar weet niet of er een toerenbegrenzer op zit, dus ik durf eigenlijk niet verder te gaan (om mn blokje niet om zeep te helpen :wink:)

Toerenteller er in bouwen! :D
Zijn op de sloop wel te vinden.

Volgens mij.... past uit een ZX ook, toch????

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Habo wrote: Hebben trouwens alle AX-jes een toerenbegrenzer? Ik ben mn Allure even wakker aan het maken en zou graag even willen weten waar ik aan toe ben :wink: (Heb geen toerenteller, vandaar...) Heb m al flink op de staart getrapt (90km/h in zn 2 en 120km/h in zn 3), maar weet niet of er een toerenbegrenzer op zit, dus ik durf eigenlijk niet verder te gaan (om mn blokje niet om zeep te helpen :wink:)

haha ja.
Alle injecties hebben een toerenbegrenzer, waar je idd tegenaan zit (zoals joost al zegt)

Maar veel verder zou ik ook niet gaan, dan loopt je vermogen alleen maar terug.

Tis type2/3 dus toerenteller is opzich heel makkelijk. Op de sloop eentje uit een AX halen met DIS bobine en dan kan je hem zo in je auto zetten, plug and pray ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

grietje wrote:Tis type2/3 dus toerenteller is opzich heel makkelijk. Op de sloop eentje uit een AX halen met DIS bobine en dan kan je hem zo in je auto zetten, plug and pray ;)
Hoef ik dan geen kabeltjes te trekken? :?
To do:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Habo wrote:
grietje wrote:Tis type2/3 dus toerenteller is opzich heel makkelijk. Op de sloop eentje uit een AX halen met DIS bobine en dan kan je hem zo in je auto zetten, plug and pray ;)
Hoef ik dan geen kabeltjes te trekken? :?
als het goed is niet nee.
=

Post Reply