Bus Tectyl ontploft in me handen!

Plaats en deel hier je frustraties.
Geflitst, AX een stukkie korter, roest etc.

Moderators: Rock's, webmasters

Post Reply
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Bus Tectyl ontploft in me handen!

Post by Mark »

Heb ik weer vandaag! Nog nooit zoiets meegemaakt. Wil de auto van een maat gaan tectyleren met zo'n 1.5liter bus die je op de compressor zet.

Wat is nu geval. Het mondstuk waar de tectyl uit zou moeten spuiten bleek verstopt te zitten. Ik heb het zaakie in me handen. Sluit de slang aan... De druk komt er blijkbaar meteen op en de hele bovenkant knalt eraf. 1.5 liter tectyl de lucht in. Er was geen wit puntje huid meer op me te ontdekken. Zelfs door de kleding heen zwart. Zwarte ogen alles. 5 uur later zag ik gelukkig weer scherp.

Gelukkig paar liter garagezeep voor handen. Damn....

Auto van die maat was ook niet wit meer maar zwart. 2 uur met benzine op zitten schrobben. :?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Even contact opnemen met de fabrikant lijkt me niet normaal en aardig gevaarlijk.

1 voordeel roesten zal je binnenkort niet :wink:

Gelukig dat het zo afgelopen is!

Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 199
Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM

Post by Guido_AXGT »

Idd even contact met de fabrikant opnemen en foto's laten zien. De fabrikant zal zich wel hebben ingedekt voor dit alles, je kunt niks eisen, alleen hopen op coulance.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ik ken dat soort grapjes met kit...
real kl*te schrikken en angstig.

Image
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Joost wrote:ik ken dat soort grapjes met kit...
real kl*te schrikken en angstig.

Image
Image :wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

:lol: maar dan wel zonder dat rokje he :wink: , toch? Mark?

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Citrosan wrote::lol: maar dan wel zonder dat rokje he :wink: , toch? Mark?
wha ja gelukkig zonder rokje ja.

Maar contact opnemen met fabrikant heeft geen zin. Het zijn van die bussen die op de compressor aangesloten moeten worden. Alleen mag er geen druk in de bus komen te staan. Het moet erdoorheen spuiten en de tectyl meezuigen naar buiten.

Alleen zat waarschijnlijk de spuitmond verstopt van het pistool. En ja dan komt de druk blijkbaar wel in de bus. En zo'n tectyl bus kan geen druk hebben. Het zijn dus niet de bussen waar je op zo'n knopje moet drukken om te spuiten.

Volgende keer controleer ik eerst of het pistool goed werkt!
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Steenwiekermoat
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 92
Joined: FriJul04, 2008 9:36:35 PM
Location: Blesdijke

Post by Steenwiekermoat »

Had je de druk wel onderuit gezet, er mag ook niet de volle druk op
Groeten van Henk uut Blesdieke

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Dat maakt niet uit. De lucht komt aan in dat spuitstuk en gaat er meteen weer uit door de blaasopening. Daardoor wordt de tectyl uit de bus gezogen. Er mag geen enkele druk de bus ingaan.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

nee maar het is heel wat anders als die bus geschikt is voor 8 bar druk of dat hij bij 2 bar werkt. Als je spuitmond nl geen acht bar kan verwerken gaat wat hij niet kan verwerken toch ergens anders naar toe.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

denny wrote:nee maar het is heel wat anders als die bus geschikt is voor 8 bar druk of dat hij bij 2 bar werkt. Als je spuitmond nl geen acht bar kan verwerken gaat wat hij niet kan verwerken toch ergens anders naar toe.
Idd. En dat gebeurde dus omdat ie verstopt zat. Diezelfde bussen en spuitmond al bij honderden dezelfde bussen gebruikt. Tot die ene keer. :evil:
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

benny666
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 245
Joined: TueJul17, 2007 2:10:16 PM
Location: Marum (Gr.)
Contact:

Post by benny666 »

Leed vermaak, is goed vermaak!

Gelukkig zijn je ogen weer heel! Nu vergeet je nooit meer eerst het mondstuk controleren.
Benjamin
Wie ben ik?
Van AX 1.1 TE naar 406 2.0 16v Coupé.

Post Reply