Het was ook voor jou bedoeldMNM(tm) wrote:Zoals ik?Habo wrote:(Of je koopt er meteen 3, dan hoef je niet zo nauw te kijken![]()
)
Pocketmech(Volcane 1.1 '94)
Moderator: webmasters
-
pocketmech
- AX liefhebber

- Posts: 342
- Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
- Location: A'foort
Re: Ik heb nog geen AX!!!
Check! tnx voor 't advies Grietje. Zijn overigens wel de zeldzaamste qua aanbodgrietje wrote:haha, hallowa!
Als jij iets met standaard 'uitbouw' wilt en standaard 1.4 motor moet je een GT, 1.4TRS (5drs) of Furio zoeken
Maar je kan aan elke AX die skirts plakken natuurlijk en een 1.4 in lepelen![]()
Heb ook al eens bij de XSI van de buurman gekeken en gevraagd of het 'm op zou vallen als z'n blok ineens weg is
Kortom, ik ga ff altavista-en (ben niet zo google) op zoek naar de geadviseerde modellen.
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX 
...en ik ben al weer aan 't sparen voor nóg een AX.Habo wrote:Het was ook voor jou bedoeldMNM(tm) wrote:Zoals ik?Habo wrote:(Of je koopt er meteen 3, dan hoef je niet zo nauw te kijken![]()
)
![]()
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Die heeft geen skirtsJoost wrote:vergeet vooral niet de TGS NIET over te slaan.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Alweer een? Je hebt al een heel AX-park, en dan wil je nog meer uitbreiden?MNM(tm) wrote:...en ik ben al weer aan 't sparen voor nóg een AX.Habo wrote:Het was ook voor jou bedoeldMNM(tm) wrote:Zoals ik?Habo wrote:(Of je koopt er meteen 3, dan hoef je niet zo nauw te kijken![]()
)
![]()
To do:
Ooit een AX GTI kopen
Ooit een AX GTI kopen
-
pocketmech
- AX liefhebber

- Posts: 342
- Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
- Location: A'foort
Re: Ik heb nog geen AX!!!
Heeft misschien te maken met de recessieMBa@NL wrote:WELKOM! 8)Leuk dat steeds meer mensen zich eerste bekend maken op de club en dan pas een AX zoeken![]()
To do:
Ooit een AX GTI kopen
Ooit een AX GTI kopen
-
pocketmech
- AX liefhebber

- Posts: 342
- Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
- Location: A'foort
tgs....
Een reclameblok
Uiteraard al gezien
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX 
-
pocketmech
- AX liefhebber

- Posts: 342
- Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
- Location: A'foort
tussenstandje
Na een heleboel AX-en te hebben bekeken en wat mail en pb wisselingen heb ik inderdaad 2 opties:
1. Een niet zo opwindende type 2 1.1i (oerdegelijk blok en voldoende vermogen volgens q01z), met 5-bak scoren met nog een paar maanden apk (tussen 200 en 300 euri??) en daarna aankleden. Uiteraard ondersteund met jullie tips.
2. Een Volcane of een 1.4 GT/TRS/TGS met kopen evt. zonder apk (wel lastig ophalen dan), ff een dikke beurt geven en oppoetsen. Aanschaf tussen 400 en 850 euri.
Als ik de aankleding die ik wil optel neig ik naar optie 1.....
Iemand die hier nog wat over kwijt wil
1. Een niet zo opwindende type 2 1.1i (oerdegelijk blok en voldoende vermogen volgens q01z), met 5-bak scoren met nog een paar maanden apk (tussen 200 en 300 euri??) en daarna aankleden. Uiteraard ondersteund met jullie tips.
2. Een Volcane of een 1.4 GT/TRS/TGS met kopen evt. zonder apk (wel lastig ophalen dan), ff een dikke beurt geven en oppoetsen. Aanschaf tussen 400 en 850 euri.
Als ik de aankleding die ik wil optel neig ik naar optie 1.....
Iemand die hier nog wat over kwijt wil
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX 
Voor 200-300 euro is het niet makkelijk een goede AX te vinden. Ze zijn er wel maar dan heb je autos met of veeeeel mankementen (heleboel kleine dingen is ook vervelend)
Reken dan gemiddeld nog maar op een investering van minimaal 500 euro wil die uberhaupt veilig rijden..
Een goede 1.1 als basis moetje ook wel rekenen op 500 euro hoor. Daar beginnen goede AXen pas. En de latere (type3, mooie lak, geen/weinigroest) kosten toch al gauw 1000 euro.
Maar goed. Een 1.1 is idd niet super langzaam. En vaak een stuk zuiniger als 1.4tjes. 1.1tjes zijn er meer, dus meer keus.
1.4tjes zijn vaker afgetrapt -> meer investering nodig.
Zoek er 1 met goede aandrijfassen, die kosten algauw 200 euro materiaal. Koppakking is ook 150-200 materiaal. Maar beide is wel goed zelf te doen, dat wel.
En je moet er zelf in rijden!
Overigens hebben TGS'en standaard toch echt GEEN skirts. Ware het niet dat er een paar idioten zijn (hahahah) die ze er wel opplakken
Als ik moet kiezen?
Type 1 GT of Type 1 1.4TRS. Omdat ik dat de mooiste vind, het leukst en het meest charmant en goed vlot.
Reken dan gemiddeld nog maar op een investering van minimaal 500 euro wil die uberhaupt veilig rijden..
Een goede 1.1 als basis moetje ook wel rekenen op 500 euro hoor. Daar beginnen goede AXen pas. En de latere (type3, mooie lak, geen/weinigroest) kosten toch al gauw 1000 euro.
Maar goed. Een 1.1 is idd niet super langzaam. En vaak een stuk zuiniger als 1.4tjes. 1.1tjes zijn er meer, dus meer keus.
1.4tjes zijn vaker afgetrapt -> meer investering nodig.
Zoek er 1 met goede aandrijfassen, die kosten algauw 200 euro materiaal. Koppakking is ook 150-200 materiaal. Maar beide is wel goed zelf te doen, dat wel.
En je moet er zelf in rijden!
Overigens hebben TGS'en standaard toch echt GEEN skirts. Ware het niet dat er een paar idioten zijn (hahahah) die ze er wel opplakken
Als ik moet kiezen?
Type 1 GT of Type 1 1.4TRS. Omdat ik dat de mooiste vind, het leukst en het meest charmant en goed vlot.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
pocketmech
- AX liefhebber

- Posts: 342
- Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
- Location: A'foort
ronde wielkasten......
GT is misschien wel verstandig
Ik vind de ronde wielkasten achter wel heeeeel erg mooi. Is dat afhankelijk van het bouwjaar??
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX 
Hangt heel erg van je rechtervoet af.
Mijn rechtervoet is niet zo zwaar en in combinatie met voornamelijk langere afstanden schommelt het verbruik van mijn GT tussen de 1:15 en 1:16 met heel soms 1:17.
Edit: en de staat van het motorblok natuurlijk. De mijne is best netjes en ik let er ook op dat het zo blijft (rustig aan als het blok nog koud is, op tijd olie verversen).
Mijn rechtervoet is niet zo zwaar en in combinatie met voornamelijk langere afstanden schommelt het verbruik van mijn GT tussen de 1:15 en 1:16 met heel soms 1:17.
Edit: en de staat van het motorblok natuurlijk. De mijne is best netjes en ik let er ook op dat het zo blijft (rustig aan als het blok nog koud is, op tijd olie verversen).
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
pocketmech
- AX liefhebber

- Posts: 342
- Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
- Location: A'foort
alternatiefje?
Ik zag deze. Zou dan een 1.1i zijn die daarna op GT standaard gebracht moeten worden. De vraagprijs is 240 euri..... Aanpassingen die ik zou doen:spoilerset aanbrengen en zwart spuiten (direct)
Ander blok voorbereiden, pimpen en swappen(1.4i??)
Vijf of 6 spaaks lm velgen, max 165 breed.
Klepspoiler plaatsen.
Volgens mij moet dit kunnen.
Nog wat bijzonderheden:
Bouwjaar: 1994
Carrosserie: hatchback
Brandstof: benzine
Kleur: groen metallic
Kilometerstand: 219.397 (dus ander blok?)
Cilinderinhoud: 1.124 cc
Deuren: 3
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX 
Die km stand hoeft geen probleem te zijn, Als je koppaking er nog inzit en je klepseals zijn nog goed kan je er zo nog flink wat bijrijden.
Verder kan je van wat simpels wel wat leuks maken, maar hou er rekening mee dat een 1.1 een 1.1 is en een 1.4 een 1.4 er zitten meer verschillen in.
1.1: heeft bijvoorbeeld kleinere remmen, geen stabistangen voor en achter, geen luxe als Cv en electrische ramen(zijn wel 1.1tjes mee maar het gros niet)
Maar zo zou het wel echt je eigen Ax worden.
Verder kan je van wat simpels wel wat leuks maken, maar hou er rekening mee dat een 1.1 een 1.1 is en een 1.4 een 1.4 er zitten meer verschillen in.
1.1: heeft bijvoorbeeld kleinere remmen, geen stabistangen voor en achter, geen luxe als Cv en electrische ramen(zijn wel 1.1tjes mee maar het gros niet)
Maar zo zou het wel echt je eigen Ax worden.


