Remschijf zit vast.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX super weirdo
Remschijf zit vast.
Ik ben met behulp van de How toe mijn schijven en blokken aan het vervangen...
Tot nu toe ben ik erg trots op mezelf .... maar ik kom nu op het punt dat ik met geen mogelijkheid mijn oude schijf los krijg ... hij zit gewoon onwijs vastgekoekt ...
iemand tips ?
Ik neem aan dat ik geen WD40 tussen de schijf en de montageplaat (homokineet ?) kan spuiten ?
Tot nu toe ben ik erg trots op mezelf .... maar ik kom nu op het punt dat ik met geen mogelijkheid mijn oude schijf los krijg ... hij zit gewoon onwijs vastgekoekt ...
iemand tips ?
Ik neem aan dat ik geen WD40 tussen de schijf en de montageplaat (homokineet ?) kan spuiten ?
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
aad...
als je er wd40 tussenspuit, moet je gewoon straks goed ontvetten met remreiniger! maar dat moet je toch wel..
verder, als je m niet gaat gebruiken, vanaf de achterzijde slaan met een leuk maatje moker.. rondom tikken, zachtjes beginnen en steeds wat harder.. niet gelijk hard op 1 punt gaan meppen, zo goed is dat niet voor je lagers/naaf..
als je er wd40 tussenspuit, moet je gewoon straks goed ontvetten met remreiniger! maar dat moet je toch wel..
verder, als je m niet gaat gebruiken, vanaf de achterzijde slaan met een leuk maatje moker.. rondom tikken, zachtjes beginnen en steeds wat harder.. niet gelijk hard op 1 punt gaan meppen, zo goed is dat niet voor je lagers/naaf..
-
- AX liefhebber
als het echt niet wil....
schijf warmstoken, daarna laten schrikken met een vuist- of bankwerkhamer.
als laatste redmiddel: der flex Middendeel inslijpen zodat ruimte om de asstomp ontstaat.....
als laatste redmiddel: der flex Middendeel inslijpen zodat ruimte om de asstomp ontstaat.....
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX
-
- Total admin
-
- AX super weirdo
die speciale doorslagdingen die ken ik niet, en die heb ik niet ...
Kep het met een priem en spijkert gedaan.
Bij de laatste ging het fout .... die zat zo waanzinnig vast ....
1e stukje uitboren .... ging scheef waardoor ik er helemaal niet op kon slaan.
Dremelen .... op 2 stukken het staafje doorgedremeld
Met grof geweld de pennetjes verwijderd.... nu bleef het busje wat op het laatste stukje zit er gewoon muurvast in zitten...
Uitboren ... wou niet lukken
WD40
stukje staaf er weer in proppen en er doorheen timmeren ...
Gelukt ... en dat binnen 5 uurtjes ..... bij de garage rekenen ze 50,- per uur .... ik heb me dus 250,- bespaard
Ik heb ook al proef gereden (binnen die 5 uur), en ik leef nog
Kep het met een priem en spijkert gedaan.
Bij de laatste ging het fout .... die zat zo waanzinnig vast ....
1e stukje uitboren .... ging scheef waardoor ik er helemaal niet op kon slaan.
Dremelen .... op 2 stukken het staafje doorgedremeld
Met grof geweld de pennetjes verwijderd.... nu bleef het busje wat op het laatste stukje zit er gewoon muurvast in zitten...
Uitboren ... wou niet lukken
WD40
stukje staaf er weer in proppen en er doorheen timmeren ...
Gelukt ... en dat binnen 5 uurtjes ..... bij de garage rekenen ze 50,- per uur .... ik heb me dus 250,- bespaard
Ik heb ook al proef gereden (binnen die 5 uur), en ik leef nog
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Mwa, ik denk niet dat ze er bij de garage ook 5 uur over gedaan zouden hebben, hoor. Daar hebben ze namelijk wèl die speciale doorslagen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Total admin
ah ik had je fout begrepen
Ik heb ook wel nog gehad dat ze echt niet los willen en dat ik ze al half kapot gemept had. Dan heb ik ze gewoon met de slijpschijf in 2 gescheven waarna ze vrij makkelijk loskwamen.
Mijn eerste keer deed ik er ook zo lang over, maar toen had ik geen sleutelervaring. (Nu doe ik het op minder dan een uurtje.)
proficiat trouwens
Ik heb ook wel nog gehad dat ze echt niet los willen en dat ik ze al half kapot gemept had. Dan heb ik ze gewoon met de slijpschijf in 2 gescheven waarna ze vrij makkelijk loskwamen.
Mijn eerste keer deed ik er ook zo lang over, maar toen had ik geen sleutelervaring. (Nu doe ik het op minder dan een uurtje.)
proficiat trouwens
-
- AX liefhebber
De aanhouder wint.....
Goed gedaan!!
Tip: Setje doorslagen in 3 maten in de 2 euro vijftig grabbelbak bij de GAMMA! Altijd handig, net als een centerpons (als je moet boren en niet uit wil glijden!!
Tip: Setje doorslagen in 3 maten in de 2 euro vijftig grabbelbak bij de GAMMA! Altijd handig, net als een centerpons (als je moet boren en niet uit wil glijden!!
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX