Sander aka Sander-ja. AX GT - nieuwe spiegels!
Moderator: webmasters
Sander aka Sander-ja. AX GT - nieuwe spiegels!
FF Voorstellen.
Ik ben Sander, 19 jaar, studeer bouwkunde en ben daarnaast geinteresseerd in alles met wielen en een motorblok.
AX Geschiedenis
Ik heb na het behalen van mn rijbewijs in Februari 2009 een Citroën AX GT aanschaft. Ik kon deze overnemen van een goede vriend. Na dik een jaar met deze auto te hebben gereden werd het tijd voor wat anders.
Oude GTje
1.4 inj.
55kw
0-100: 9.7 sec.
top: onbekend.
Dus de ax op marktplaats gezet, maar er bleek helaas niet veel serieuse interesse.
Heb toen besloten om er maar een belastingvrije vw bij te kopen (ben volkswagen liefhebber), en mn axje te houden voor dagelijks gebruik. Mn broertje wees me toen op een Jetta MK1 met wat werk voor een zacht prijsje. Dus mn 2e autotje was een feit:
Jetta MK1.
1.5 aut.
51kw
0-100: 15.1 sec.
top: 151km/h
Tot enkele maanden geleden Roy hier van het forum zijn ax met kapotte motor te koop aan bood. Ik vond dit een erg interessante auto...
Dus contact opgenomen met Roy en aangeboden onze auto's te ruilen, dat zag Roy ook wel zitten. Dus na wat mailen, msnen en bellen zijn we tot een ruil gekomen. Deze heeft afgelopen weekend plaatsgevonden. Helaas liep alles weer tegen en waren we pas tegen middennacht bij Roy. Maar dat mocht de pret niet drukken, na inspectie van beide auto's mijn axje achtergelaten op de parkeerplaats, en de blauwe ax van Roy achterop de iveco mee teruggenomen naar Drenthe.
AX GT (1100 ombouw)
Blauwe AX
Vanaf hier zullen alle opdates en nieuwtjes van de blauwe ax bijgehouden worden.
Afgelopen weekend al even met de auto bezig geweest, en eens gekeken wat er allemaal aan moet gebeuren. Zit nog best wat werk aan, maar de basis is al erg mooi.
To do list voor de komende weken:
Optisch:
- racegaas rondom verwijderen
- stickers rondom verwijderen [X]
- verduisteringsfolie van de ruiten halen
- voorlip verwijderen [X]
- M3 spiegels vervangen voor origineel
- skirts opnieuw bevestigen
- steenslag opknappen/bijstippen
- auto poetsen
- auto rondom afwerken (roestige boutjes/moertjes vervangen, overal zefde boutjes/moertjes gebruiken, wielbouten vervangen, naafkapjes plaatsen etc.)
- dashboard weer compleet maken
- velgen bijwerken
Technisch:
- motor fixen
- veerpootbrug kopen
- bekabeling netjes in orde maken
In de toekomst zal er ook nog wat spuitwerk verricht moeten worden (bumpers, en skirts). En moeten de velgjes (mits niet vervangen door verbreed staal) opnieuw gecoat worden. Maar dat is van latere zorg.[/b]
Ik ben Sander, 19 jaar, studeer bouwkunde en ben daarnaast geinteresseerd in alles met wielen en een motorblok.
AX Geschiedenis
Ik heb na het behalen van mn rijbewijs in Februari 2009 een Citroën AX GT aanschaft. Ik kon deze overnemen van een goede vriend. Na dik een jaar met deze auto te hebben gereden werd het tijd voor wat anders.
Oude GTje
1.4 inj.
55kw
0-100: 9.7 sec.
top: onbekend.
Dus de ax op marktplaats gezet, maar er bleek helaas niet veel serieuse interesse.
Heb toen besloten om er maar een belastingvrije vw bij te kopen (ben volkswagen liefhebber), en mn axje te houden voor dagelijks gebruik. Mn broertje wees me toen op een Jetta MK1 met wat werk voor een zacht prijsje. Dus mn 2e autotje was een feit:
Jetta MK1.
1.5 aut.
51kw
0-100: 15.1 sec.
top: 151km/h
Tot enkele maanden geleden Roy hier van het forum zijn ax met kapotte motor te koop aan bood. Ik vond dit een erg interessante auto...
Dus contact opgenomen met Roy en aangeboden onze auto's te ruilen, dat zag Roy ook wel zitten. Dus na wat mailen, msnen en bellen zijn we tot een ruil gekomen. Deze heeft afgelopen weekend plaatsgevonden. Helaas liep alles weer tegen en waren we pas tegen middennacht bij Roy. Maar dat mocht de pret niet drukken, na inspectie van beide auto's mijn axje achtergelaten op de parkeerplaats, en de blauwe ax van Roy achterop de iveco mee teruggenomen naar Drenthe.
AX GT (1100 ombouw)
Blauwe AX
Vanaf hier zullen alle opdates en nieuwtjes van de blauwe ax bijgehouden worden.
Afgelopen weekend al even met de auto bezig geweest, en eens gekeken wat er allemaal aan moet gebeuren. Zit nog best wat werk aan, maar de basis is al erg mooi.
To do list voor de komende weken:
Optisch:
- racegaas rondom verwijderen
- stickers rondom verwijderen [X]
- verduisteringsfolie van de ruiten halen
- voorlip verwijderen [X]
- M3 spiegels vervangen voor origineel
- skirts opnieuw bevestigen
- steenslag opknappen/bijstippen
- auto poetsen
- auto rondom afwerken (roestige boutjes/moertjes vervangen, overal zefde boutjes/moertjes gebruiken, wielbouten vervangen, naafkapjes plaatsen etc.)
- dashboard weer compleet maken
- velgen bijwerken
Technisch:
- motor fixen
- veerpootbrug kopen
- bekabeling netjes in orde maken
In de toekomst zal er ook nog wat spuitwerk verricht moeten worden (bumpers, en skirts). En moeten de velgjes (mits niet vervangen door verbreed staal) opnieuw gecoat worden. Maar dat is van latere zorg.[/b]
Last edited by sander-ja on FriJan13, 2012 1:20:44 PM, edited 20 times in total.
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
@raoel: klopt haha, al heeft ie niet de beste pk/gewichtsverhouding in vergelijking met enkele van mn puchjes..
@Guido: de subwoofer is een Rockford fosgate Punch, 250watt RMW, 500watt maximaal. De versterker is een 4 kanaals KENWOOD (weet type zo snel niet..), die levert 4 x 75watt rms. Ik gebruik nu 2 uitgangen gebrugt voor de subwoofer. De 2 andere uitgangen zijn nu nog niet in gebruik maar dat veranderd zodra ik eruit ben welke hoedenplank speakers ik wil hebben...
@Guido: de subwoofer is een Rockford fosgate Punch, 250watt RMW, 500watt maximaal. De versterker is een 4 kanaals KENWOOD (weet type zo snel niet..), die levert 4 x 75watt rms. Ik gebruik nu 2 uitgangen gebrugt voor de subwoofer. De 2 andere uitgangen zijn nu nog niet in gebruik maar dat veranderd zodra ik eruit ben welke hoedenplank speakers ik wil hebben...
Nieuwe AX.
Na een jaar met veel plezier in mn vorige axje te hebben gereden heb ik deze auto afgelopen weekend met Roy, hier van het forum, geruild tegen zijn AX met kapotte motor.
Vind het een erg net autotje, waar helaas nog wel wat werk aanzit.
Hier alvast even een fototje, meer foto's en info volgen later deze week:
Laat maar eens even horen wat jullie er van vinden
Na een jaar met veel plezier in mn vorige axje te hebben gereden heb ik deze auto afgelopen weekend met Roy, hier van het forum, geruild tegen zijn AX met kapotte motor.
Vind het een erg net autotje, waar helaas nog wel wat werk aanzit.
Hier alvast even een fototje, meer foto's en info volgen later deze week:
Laat maar eens even horen wat jullie er van vinden
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Thnx voor de reacties
@Mastenhose: het blijft idd bij details, zijn ff een 'to do list' opstellen, hebben jullie een beetje een idee wat er speeld. Updates zullen telkens aan de eerste post toegevoegd worden, dat houdt dit topic overzichtelijk.
Wat betreft de motor, ik heb al een ander kopje geregeld. Die gaan we eerst proberen. Mocht dat de oplossing niet zijn, dan de hele motor maar vervangen.
Weet iemand trouwens wat de kleurcode van deze auto is? Dit ivm het bijwerken van de steenslag.
@Mastenhose: het blijft idd bij details, zijn ff een 'to do list' opstellen, hebben jullie een beetje een idee wat er speeld. Updates zullen telkens aan de eerste post toegevoegd worden, dat houdt dit topic overzichtelijk.
Wat betreft de motor, ik heb al een ander kopje geregeld. Die gaan we eerst proberen. Mocht dat de oplossing niet zijn, dan de hele motor maar vervangen.
Weet iemand trouwens wat de kleurcode van deze auto is? Dit ivm het bijwerken van de steenslag.
Welkom,
Ik neem aan dat je het topic van de vorige eigenaar wel hebt gelezen? daar staan een aantal mogelijke oplossingen
Controleer eerst maar eens of alles op tijd staat, en dan compressie meten voordat je meteen de boel open schroeft
De kleur heeft vrij veel van een golf 1 cabrio kleur, wellicht weet robert (vorige eigenaar) de kleurcode of diegene die heb zo heeft opgebouwd (wie was dat ook alweer ? thomas?)
Ik neem aan dat je het topic van de vorige eigenaar wel hebt gelezen? daar staan een aantal mogelijke oplossingen
Controleer eerst maar eens of alles op tijd staat, en dan compressie meten voordat je meteen de boel open schroeft
De kleur heeft vrij veel van een golf 1 cabrio kleur, wellicht weet robert (vorige eigenaar) de kleurcode of diegene die heb zo heeft opgebouwd (wie was dat ook alweer ? thomas?)