David a.k.a. Habo - AX Allure 1.1i '95

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

Nou, het wordt dan toch de blauwe.
Toen ik m zag was ik al meteen verliefd. (Allure hè :wink: :P )

Eerst de motorkap opengemaakt, de motor is kurkdroog. Verder zag alles er prima uit. (Heb even wat ervaren mensen meegenomen :wink: )
Daarna interieur en exterieur nagekeken. Interieur is in nieuwstaat, exterieur heeft wat plekjes (wat wel met de lakstift weggewerkt is, maar dient nog wat beter weggewerkt te worden), maar dat valt nog goed zelf te doen :D
Verder geen roestplekken kunnen vinden, daarna om de onderhoudshistorie gevraagd en 2 maanden geleden zijn de draagarmen aan beide kanten nog vervangen, en 4 nieuwe banden.
Er is trouwens niet in de auto gerookt, dus dat is ook weer een voordeel voor mij :wink:

Toen... de proefrit...

Sleutel om en start meteen.
Rijden: schakelt gewoonweg heerlijk (had ook gelezen dat de achteruit wel eens problemen gaf, maar hier heb ik niets van gemerkt). En wat zijn het toch pittige karretjes zeg. Had al gelezen dat ze pittig zijn, maar dit was nog beter dan ik verwacht had. Ook heel erg comfortabel. Wegligging is ook geweldig, en de remmen zijn ook goed.

Kort samengevat: Ik ben verk(n)ocht aan mijn Allure :wink: :D

Hier nog wat foto's van marktplaats. Zodra hij bij mij staat was ik m eens goed, en zet ik hier nieuwe foto's neer :lol:

[Advertentie is verwijderd]

Image
Image
Last edited by Habo on TueMay19, 2009 10:28:44 PM, edited 1 time in total.
To do:

Ooit een AX GTI kopen :D

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

Gefeliciteerd :D

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Ook gefeliciteerd! Ben benieuwd wanneer je hemt komt showen ;-)

Oh, en ik weet niet hoeveel vakantiegeld je nog over hebt, maar pas op met geld besteden aan de AX. Ben er zelf ook zo verk(n)ocht aan dat het inmiddels al iets hoger is uitgevallen dan ik zelf had kunnen hopen (zit eind deze week ruim over de 1000 euro :-P

Geniet ervan en hou hem heel!

Oh, en leer ervan (scheelt een hoop geld in de toekomst)!

P.S.: Je mag je topictitel meteen aanpassen ;-)
Image

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Gefeliciteerd met je erg mooie AX :D
Veel plezier er mee en kom zeker een keer op een meeting langs.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste

Post by CitroCin »

Gefeliciteerd met je AX!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

gefeliciteerd met de AX!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

Bedankt allemaal :D

Even nog een update (ben gisteren de helft vergeten, was gewoon te blij :wink: ):

- De voorruit was trouwens nog wat beschadigd door de ruitenwisser. Kan hier iets aan gedaan worden? (en dan heb ik het niet over een nieuwe voorruit, dat wordt de laatste optie :wink: )
- Er zitten plekjes op de lak, en ik wil deze nog wat beter wegwerken. Hoe kan ik dat het beste doen? Of zal ik wachten tot bij de meeting, en het samen met iemand anders doen die er meer verstand van heeft...? :wink: :P Op de foto zie je het ook een beetje (naast de linker koplamp op de motorkap). En op het uitsteekseltje (spoilertje?) op de achterklep (deze is best mooi weggewerkt, maar ik wil m gewoon nog mooier hebben :P )
- Het is nog stiller dan ik verwacht had (in de auto)
- Technisch in hele goede staat
- En er zit een goede radio/cd/MP3 speler in, en een volle tank :D

Hoeveel zouden jullie betaald hebben voor deze auto?

Verdorie, nu duurt het wachten nog langer....... :(
Pgoddijn wrote:P.S.: Je mag je topictitel meteen aanpassen ;-)
Euhm, hoe doe ik dat?
Rio97 wrote:en kom zeker een keer op een meeting langs.
Pgoddijn wrote:Ben benieuwd wanneer je hemt komt showen :wink:
14 Juni: Nieuwegeinmeeting ;)
Last edited by Habo on MonMay25, 2009 2:09:32 PM, edited 2 times in total.
To do:

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by lindap89 »

Gefeliciteerd met je aankoop! Mooi wagentje hoor :D en het is echt zo ja; eenmaal in een AX gereden; dan wil je niet anders meer ;) :D Schakelt idd lekker licht, ze zijn lekker vlot, erg degelijk en hebben ook nog eens als voordeel dat ze lekker voordelig zijn in onderhoud ;)

En qua prijs... tja.. Das lastig te gokken! Heeft natuurlijk wel wat kilometertjes gelopen. Maar als ik m zou vergelijken met de prijs die ik voor mijn wagentje heb betaald zou hij aardig wat waard zijn ;) -de mijne was echt veel te duur eigenlijk (zeg maar 2x zo duur dan een gewone AX) en dat was ook nog vóór de economische recessie-

Maar ik gok op zo'n eeh 600/700 euro?
Weer op zoek naar Citroën

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

Habo wrote:
Pgoddijn wrote:P.S.: Je mag je topictitel meteen aanpassen ;-)
Euhm, hoe doe ik dat?
ga naar je eerste post in je wie is wie en klip rechtsboven op wijzig.
Dan kan je ook de titel ingeven
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

Aha, weer wat geleerd. Dank je ;)
To do:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

gefeliciteerd!

Wanneer ga je hem halen?

blauwe allure is best apart!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

Zodra ik mn loon heb ;) :P (vrijdag). Kan ook zaterdag worden wanneer ik mn loon vrijdag na 17.00 uur krijg :(
To do:

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Hahaaaaaaaa... Gef'liesteerd dan maar! 8)

Errug leuk wagentje hoor!

Enneh, nu verwachten we n'tuurlijk wel dat je komende Nieuwegein-meeting (14 juni) je aanwinst komt showen! :twisted:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

MNM(tm) wrote:Hahaaaaaaaa... Gef'liesteerd dan maar! 8)

Errug leuk wagentje hoor!

Enneh, nu verwachten we n'tuurlijk wel dat je komende Nieuwegein-meeting (14 juni) je aanwinst komt showen! :twisted:
Dank je :D

En zekers dat ik erbij ben op 14 juni (vol trots :D )EINDELIJK!!!
To do:

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

Zou iemand mij kunnen adviseren? :oops:

- De voorruit is wat beschadigd door de ruitenwisser. Kan hier iets aan gedaan worden? (behalve een nieuwe voorruit, dat wordt de laatste optie :wink: )
- Er zitten plekjes op de lak, en ik wil deze nog wat beter wegwerken. Hoe kan ik dat het beste doen? Of zal ik wachten tot bij de meeting, en het samen met iemand anders doen die er meer verstand van heeft...?

bij voorbaat dank :wink:
To do:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Habo wrote:Zou iemand mij kunnen adviseren? :oops:

- De voorruit is wat beschadigd door de ruitenwisser. Kan hier iets aan gedaan worden? (behalve een nieuwe voorruit, dat wordt de laatste optie :wink: )
- Er zitten plekjes op de lak, en ik wil deze nog wat beter wegwerken. Hoe kan ik dat het beste doen? Of zal ik wachten tot bij de meeting, en het samen met iemand anders doen die er meer verstand van heeft...?

bij voorbaat dank :wink:
plekjes op de lak zijn niet zo best weg te werken. Of laten doen of lekker laten zitten, goed poetsen ;)
En ruit beschadigd? tja geen idee wat je bedoelt? Lekker laten zitten?

Ze kunnen ruiten ook polijsten, weet ik. Moet je carglass vragen ofzo
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

grietje wrote:Ze kunnen ruiten ook polijsten, weet ik. Moet je carglass vragen ofzo
Dat zal dan wel duurder zijn dan een nieuwe voorruit... :( Maar zal het ze eens vragen :wink:
grietje wrote:En ruit beschadigd? tja geen idee wat je bedoelt? Lekker laten zitten?
Strepen die erin gesleten zijn door een (versleten) ruitenwisser... :(
To do:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Habo wrote:
grietje wrote:Ze kunnen ruiten ook polijsten, weet ik. Moet je carglass vragen ofzo
Dat zal dan wel duurder zijn dan een nieuwe voorruit... :( Maar zal het ze eens vragen :wink:
Lijkt me niet hoor ;) bij carglass is een nieuw ruit 400 euro ofzo :)
Polijsten zal 50 op zn hoogst kosten? Maar als je er gewoon goed doorheen kan kijken... zou ik me er voorlopig even geen zorgen over maken ;)
=

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Habo »

grietje wrote:Maar als je er gewoon goed doorheen kan kijken... zou ik me er voorlopig even geen zorgen over maken ;)
Ja, kan er wel goed doorheen kijken. Vind het alleen niet zo mooi :)
To do:

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Kan je (als je de tijd hebt) uitpolijsten, maar kost nogal wat moeite (glas=hard enzo ;-)) en heel veel tijd. Maar je moet ook zorgen dat je er goed bijkunt aangezien je ook nog een hoeveelheid kracht moet kunnen zetten. Dus niet van de zijkant werken, dan maak je je rug kapot en heb je lang niet het resultaat dat je wilt hebben.

Dus: ben je lui / wil je het goede resultaat hebben? Laten doen ;-)
Image

Post Reply