Hallo,
Ik ben in het bezit van een ax 1.1i uit 94
de laatste keer wilde de auto niet starten, (er gebeurde niks bij het omdraaien van de sleutel) was al een paar keer vaker gebeurt. Bij het aanduwen sloeg de motor gelijk aan, maar bij hogere toeren viel in onregelmatige periodes van 1-3 seconde de ontbranding/ontsteking helemaal weg helemaal.
Ik kon nog wel naar huis rijden in zijn 5 met 65 km/u
Is het een kwestie van nieuwe bobine of kan het ook aan een storing in het systeem liggen, het storingslampje ging niet branden.
alvast bedankt
Problemen met ontsteking bij hogere toeren
Moderators: denny, vtspower, webmasters
klinkt als..
ontstekingsmodule...
ontstekingsmodule...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Problemen met ontsteking bij hogere toeren
...en die heeft een 1.1i uit '94 niet, want dat is een Magneti Marelli systeem.
(Tenzij het een bij Citroën verdwaald Bosch MA2.2 systeem is, maar dat lijkt mij zéér onwaarschijnlijk!)
Ik denk eerder aan een brakke stekker op de DIS-module (dat grote blok rechts van het kleppendeksel waar de bougie-kabels op zitten).
Controleer ook even of alle slangetjes nog wel in orde zijn en goed op hun plek zitten. Van valse lucht kan de computer aardig in de war raken.
(Tenzij het een bij Citroën verdwaald Bosch MA2.2 systeem is, maar dat lijkt mij zéér onwaarschijnlijk!)
Ik denk eerder aan een brakke stekker op de DIS-module (dat grote blok rechts van het kleppendeksel waar de bougie-kabels op zitten).
Controleer ook even of alle slangetjes nog wel in orde zijn en goed op hun plek zitten. Van valse lucht kan de computer aardig in de war raken.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!