Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Ik zou ze er bij mezelf niet op de AX zetten, maar ik vind het wel wat hebben. Ik zeg DOEN.
Image Image Image

jb
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 724
Joined: ThuApr09, 2009 3:46:33 PM
Location: zuidschote (belgie)

Post by jb »

als je ze terug kan demonteren zou ik het zeker doen , is echt leuk snachts te rijden met zulke lichten :D


gr jeroen

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Kheb inmiddels al beslist dat ze er op komen. :) Alleen nog tijd vinden om het te doen :P
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

En de pimp heeft opnieuw direct een jaartje keuring!! 8)

Vanavond het verhaal, maar ik moet nu terug werken!
AX-kopen is verslavend.

User avatar
beefy
Roltabak
Roltabak
Posts: 457
Joined: WedJun25, 2008 12:33:02 PM
Location: belgie "staden"

Post by beefy »

profficiat broer 8)
ik en mijn ax zijn even oud :D
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Gefeliciteerd!

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Gefeliciteerd!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

dankje!

Eigenlijk veel geluk gehad hoor. Het eerste dat ze controleerden was de batterij en die zal al los. Die heb ik zelf ff mogen vastzetten terwijl ze de gordels aan het controleren waren.

De lichten stonden ook redelijk fout maar ze hebben me er toch doorgelaten :P (die laat ik wel nog eens herafstellen)

Lichtjes speling op de draagarmrubbers ook. Die zal ik dus op termijn toch moeten vervangen. Maar dat is niet zo dringend, en ik ondervind er nog geen last door.

Van de ombouw 1.1 carb -> 1.4iGT hebben ze nix gezien :)
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Image

Ik neem aan dat het omwille van pk-en-motor-behoud erg raadzaam is om die motorsteun te verstevigen? :roll: :roll:
Iemand die een voorbeeld heeft van een opgelaste motorsteun? Het enige probleem is dat ze het op de keuring echt niet mogen zien...
AX-kopen is verslavend.

IkKe
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: ThuJan22, 2009 6:47:11 PM

Post by IkKe »

Kan het zijn dat ik net de pimp aan een zekere discotheek heb zien staan, of was dit gewoon toevallig een andere ax? :P

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

IkKe wrote:Kan het zijn dat ik net de pimp aan een zekere discotheek heb zien staan, of was dit gewoon toevallig een andere AX? :P
Ik ben gisteren enkel gaan werken met de pimp en hij is dus in Staden gebleven. Met de GTI heb ik gisteren Roeselare en Diksmuide gedaan.
Ik denk dat het een adere ax moet geweest zijn.

En waar heb je hem dacht je gezien?
AX-kopen is verslavend.

IkKe
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 3
Joined: ThuJan22, 2009 6:47:11 PM

Post by IkKe »

My bad dan :P, dacht in gavere zelfde kleur zelfde velgen en herinnerde me de plaat percies vant forum.
Maar zat duidelijk fout :P

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

IkKe wrote:My bad dan :P, dacht in gavere zelfde kleur zelfde velgen en herinnerde me de plaat percies vant forum.
Maar zat duidelijk fout :P
yups, da was ik niet :P Ik ga niet naar de Zenith ^^
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Ik ben dus begonnen met de GTI ringwaardig te maken. Dwz, enkele kleine puntjes controleren en nog wat aanpassingkjes doen.

Vanavond gedaan:
- Draagarmbrug gemonteerd
Wat is me dat een klotewerkje zeg. Om te beginnen zitten die moeren muurvast, en onder een verlaagde auto op lage brugjes kan je niet veel kracht geven. Die dan met een truukje losgekregen en dan kom je tot de constatatie dat je geen sleutel kan zetten op die moer als die draagarmbrug er op zit. Met wat gepruts deze dan toch kunnen aanspannen.

Het resultaat mag er wel wezen want het scheelt wel in grip. Het vreemde is nu wel dat mijn banden terug piepen als ik indraai terwijl ik dat voordien veel minder had... Ze zijn trouwens opnieuw bijna versleten ook, tegen de zomer zullen er toch terug andere op moeten. Het stuurt ook terug redelijk anders.
Ik ben al benieuwd wat het on-track zal geven :)

Ik ben vanavond trouwens ook om een spaghetti gereden voor op de GTI. (handig dat ze die dingen op 10 minuten van hier gewoon op stock hebben) Hopelijk krijg ik die er tegen zaterdag nog op om te gaan ringen.

Verder moeten nog de mislampen gedemonteerd worden en moeten er nog betere remblokjes gestoken worden. Die van nu worden belachelijk snel heet. 3x snel opeenvolgend 150 => 50 en het is gedaan met remmen :roll: Alsook nog eens herontluchten natuurlijk.

Morgen verder klussen :P
AX-kopen is verslavend.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

citrofenwick wrote:
Verder moeten nog de mislampen gedemonteerd worden en moeten er nog betere remblokjes gestoken worden. Die van nu worden belachelijk snel heet. 3x snel opeenvolgend 150 => 50 en het is gedaan met remmen :roll: Alsook nog eens herontluchten natuurlijk.

Morgen verder klussen :P
heb je de remvloeistof ook al recentelijk ververst? dat scheelde bij mij heel erg veel, waardoor de boel minder snel warm werd

ik zou de mistlampen laten zitten, icm met verse remvloeistof en ds2500 bloken remt het perfect, tijdens de vroemdag geen problemen gehad :)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

TTF wrote:
citrofenwick wrote:
Verder moeten nog de mislampen gedemonteerd worden en moeten er nog betere remblokjes gestoken worden. Die van nu worden belachelijk snel heet. 3x snel opeenvolgend 150 => 50 en het is gedaan met remmen :roll: Alsook nog eens herontluchten natuurlijk.

Morgen verder klussen :P
heb je de remvloeistof ook al recentelijk ververst? dat scheelde bij mij heel erg veel, waardoor de boel minder snel warm werd

ik zou de mistlampen laten zitten, icm met verse remvloeistof en ds2500 bloken remt het perfect, tijdens de vroemdag geen problemen gehad :)
Ik vind het erg vreemd. Voorheen had ik de originele klauwen met gewone TRW-blokjes met nog de oude remvloeistof. Dat en zonder mistlampen deed het vorig jaar erg goed op Zolder. Nu zitten er 206 1.6 klauwen op met nog oude blokjes die ik er bij kreeg. De remvloeistof heb ik gewoon terug aangevuld met nieuwe (van dezelfde fles).
Ik heb nog een setje Valeo-blokjes liggen. Als deze nog niet voldoen doe ik er meteen 'goeie' remvloeistof in met een hoger kookpunt, en als het dan nog niet helpt ferodo blokken.
Ik laat het zeker weten :)
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

De nieuwe remblokjes doen het super! Momenteel staan ze wel een beetje aan het roken, maar geen enkel beetje fading gemerkt 8)

De ax is ring-klaar!

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Zozo, dat was me het dagje wel 8) De ax heeft zich naar alle verwachtingen prima gedragen op de Nurburgring. Een klein dagverslagje ;)

Het was nog vroeg in de ochtend toen we aanzetten. Omstreeks 7u had ik met nog een vriend en vriendin afgesproken.
Image

Het bleek erg druk te zijn. Dat was al te merken aan de traag aanschuivende file. Het voordeel daarvan is echter wel dat er veel meer te spotten valt.
Image

Ons eerste ritje zat er op. De remmen deden het gewoon supergoed en de grip die ik had was zalig. Hier moesten we wat wachten om er af te raken. Er was een ongeluk gebeurd en de ns was efkes toe.
Image

Stuart vond het leuk en wilde ook eens
Image
Image

Yup, daar begon de file al
Image

Dodge Challenger <3
Image

En tenslotte ontrack:

Image
Image
Image
Image

Het is leuk dat je er in de bochten kunt achterlaten, maar door (veel) pkgebrek mag je het op de rechte stukken toch serieus vergeten tegen die sportwagens. Nuja, kheb mij goed geamuseerd en ik ga zeker nog terug. :) Ik heb 4 laps gedaan en heb er nu 5 in totaal.

En in het terugkeren eventjes gestopt onderweg:
Image

En de vriendin die mee was, was haar gat aant warmen aan de motorkap :P
Image

Het nadeel is dat ik er gisteren wel 3 volle benzinetanks doorgedraaid heb :oops:

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

nice fotos en leuk dat het probleemloos gelukt is :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Speederdd wrote:nice fotos en leuk dat het probleemloos gelukt is :)
thx
Zit er bij jij nog een Nordschleife-trip in met de AX GT? Zolder zou ik ook graag nog eens doen, maar ik heb niet veel zin meer om die cursus te doen :P (zeker niet in de zomer omdat het dan superdruk is)

Hier trouwens nog een fotootje gevonden:
Image

Ik denk dat ik in deze lap rond de 10 minuten zat. De andere laps waren 11 a 12 minuten. Ik zou toch graag onder de 10 minuten geraken :P

Post Reply