Mathijs (AX, '90 1.1 TE U9, YV-70-KD)
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Als je het verleden wilt weten.. Probeer via die mensen in Enschede in contact te komen met die mensen uit Groningen. Niet geschoten is altijd mis.Mathijs wrote:Juist... grappig zeg. Ik heb dus helemaal geen flauw idee van het verleden van deze auto, zal er ook wel nooit achterkomen...
Heb hem overigens gekocht in Enschede, maar daar is hij ingeruild door een stel uit Groningen. Grappig hoe hij dan weer op zijn plek komt..
Er zal ooit wel een beschadiging gezeten hebben op de achterklep dat er een onwetende een nieuwe klep op gezet heeft in de veronderstelling dat dit dezelfde zou zijn.
Het mooiste is natuurlijk een origineel Type 1 AX met ook een Type 1 achterklep. Daar moet wel aan te komen zijn
Zo, we zijn weer eventjes verder en ik heb eindelijk een fatsoenlijke radio. Leuk tweedehands ioneertje met MP3, voor 20 euro. Netjes toch? Het geluid van de standaard Citroën boxjes valt me 1000% mee trouwens, zit best nog pit in .
Eerste prioriteit nu is:
- Aandrijfas links
dan:
- Kijken waarom hij olie druppelt
dan:
- Dampretourslang
Eerste prioriteit nu is:
- Aandrijfas links
dan:
- Kijken waarom hij olie druppelt
dan:
- Dampretourslang
hangt er vanaf, als je halve dorpel weg is is het apk afkeurMathijs wrote:Grrrr wilde ik net even de remmen ontluchten, pedaal kan wel ietsjes harder namelijk, wil ik rechtsachter beginnen met opkrikken, trekt het hele krikstuenpunt krom: roest.
Kan ik die krik ook iets verder naar voren (= roestvrij) onder de dorpel zetten of gaat dat niet goed?
En is dit APK-afkeur?
en de dorpel krikken met zo de krik er onder NOOIT doen. Ook niet de bodemplaat, je krikt er gewoon doorheen
Beste manier is je krik onder de achteras bevestiging te zetten (bout met grote ronde ring waar de krik precies oppast) en vooraan op de draagarm bevestiging.
Lukt dit niet (omdat je dat bijv precies los wilt hebben) Krik dan met een stevig groot plank hout op de krik precies langs de draagbalken onder de auto. Zodat de krachten op de hele lengte komen en niet op 1 punt van 5 bij 5 cm
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Oja, eigenlijk best logisch.
Ik zag net wel dat hij nog steeds olie lekt, vervangen van de kleppendekselpakking (ookal was die her en der gescheurd) heeft dus niet geholpen
Heb nu de kleppendeksel en pakking schoongeveegd, kijk ik na de volgende rit even of die weer vies is, anders ligt het aan de koppakking, ben ik bang. Het komt wel ergens boven de dynamo weg.
Maar als het de koppakking is, had ik daar dan niets van gemerkt qua stotterende motor ofzo? Het lekken is al maanden...
Ik zag net wel dat hij nog steeds olie lekt, vervangen van de kleppendekselpakking (ookal was die her en der gescheurd) heeft dus niet geholpen
Heb nu de kleppendeksel en pakking schoongeveegd, kijk ik na de volgende rit even of die weer vies is, anders ligt het aan de koppakking, ben ik bang. Het komt wel ergens boven de dynamo weg.
Maar als het de koppakking is, had ik daar dan niets van gemerkt qua stotterende motor ofzo? Het lekken is al maanden...
Last edited by Mathijs on WedJun24, 2009 11:27:31 AM, edited 1 time in total.
lekke koppakking is meer te constateren aan sludge(mayonaiseachtige substantie in carterontluchtingsslang, op je koelvloeistofdop etc.) maar dit hoeft niet, er is nog een hele rij met andere dingen waar je het aan kunt herkennen.
moet je gewoon even zoeken op 'lekke koppakking'
moet je gewoon even zoeken op 'lekke koppakking'
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Dit weekend heeft Steenwiekermoat mijn aandrijfassen vervangen, door die uit zijn slopertje.
Rijdt een stuk beter nu ze niet piepen met de koppeling in en gas terug
Een van de twee tikt slechts heel licht bij gas geven in de bocht, maar voor die prijs klaag ik niet.
Nog bedankt voor de koffie en broodjes
Rijdt een stuk beter nu ze niet piepen met de koppeling in en gas terug
Een van de twee tikt slechts heel licht bij gas geven in de bocht, maar voor die prijs klaag ik niet.
Nog bedankt voor de koffie en broodjes
Omdat hij met koude motor echt belabberd loopt en afslaat, heb ik het injectiehuis maar eens grondig aangepakt.
Dankzij de howto van MBa@NL verliep het vrij vlekkeloos. Nu maar even een nachtje lekker opdrogen en WD40 verdampen, morgen weer in elkaar zetten en terugmonteren op de AX.
Ben benieuwd of hij er beter van gaat lopen en anders kan het vast geen kwaad dat hij nu weer mooi schoon is.
Dankzij de howto van MBa@NL verliep het vrij vlekkeloos. Nu maar even een nachtje lekker opdrogen en WD40 verdampen, morgen weer in elkaar zetten en terugmonteren op de AX.
Ben benieuwd of hij er beter van gaat lopen en anders kan het vast geen kwaad dat hij nu weer mooi schoon is.
Jullie hebben een tijdje niks van mij gehoord. Ik had het erg druk met diverse dingen, maar ook de AX had wat problemen die ik met mijn beperkte budget niet op kon lossen.
- De uitlaat bleek na de einddemper ook in de middenpijp doorgerot te zijn.
- Koppakking lek
- Spanrol of waterpomp begon te piepen
- Sleutels kwijt, reservesleutels waren al kwijt
- Auto stond in een straat die opgebroken werd, moest dus de AX openbreken om hem te verplaatsen
Ik heb er wat bruikbare onderdelen afgehaald (zie ook mijn topic in aangeboden)
Foto's:
Allemaal bedankt voor de vele hulp die jullie me op dit forum hebben gegeven! Ik hoop binnen afzienbare tijd nog eens een AX te kopen, zodat ik weer lekker kan scheuren en sleutelen...
Wordt dus misschien vervolgd
- De uitlaat bleek na de einddemper ook in de middenpijp doorgerot te zijn.
- Koppakking lek
- Spanrol of waterpomp begon te piepen
- Sleutels kwijt, reservesleutels waren al kwijt
- Auto stond in een straat die opgebroken werd, moest dus de AX openbreken om hem te verplaatsen
Ik heb er wat bruikbare onderdelen afgehaald (zie ook mijn topic in aangeboden)
Foto's:
Allemaal bedankt voor de vele hulp die jullie me op dit forum hebben gegeven! Ik hoop binnen afzienbare tijd nog eens een AX te kopen, zodat ik weer lekker kan scheuren en sleutelen...
Wordt dus misschien vervolgd