Mastenhose - AX, 2CV, Partner - Update 17/02/2012 Nwe FOTO's

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ik blijf het knap handwerk vinden!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Bedankt voor de reacties!
Ga er zometeen weer aan verder! M'n handjes jeuken! :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Vandaag weer lekker bezig geweest.
Omdat we ´t plamuren, schuren etc. ff beu waren, hebben we de wielkasten eens lekker in een soort teer gezet.
We stuitten nog wel op een rotte plek in de dorpel en achter de koplampen, dus plaatjes op maat gemaakt en er is niets meer van te zien.

Verder nog even de olie ververst en een nieuw oliefilter gemonteerd, de sludge uit de kleppendeksel verwijderd, uit de carterontluchting.
Luchtfilter schoongeblazen.

Morgen maar weer verder. Ben bezig aan een update voor de Volcane, maar meer daarover als dat klaar is. (Dat kan overigens nog wel ff duren!)

Helaas geen foto's gemaakt!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Goed bezig met die schade ~!!! :D
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Vandaag weer lekker aan de klus geweest.
Onlangs had ik al gezien dat de beruchte gaten achter de koplampen mijn AX ook niet bespaard gebleven zijn... Reden genoeg dus om dat eens aan te pakken!

Achter de rechterkoplamp:
Image
Image
Ik moet zeggen, vond 't behoorlijk lelijke plekken voor een auto van '95 met een dusdanig lage km.stand. Maargoed, nu niets meer van te zien! :lol:

Achter de linkerkoplamp:
Image

De 'werkplaats':
Image
Image

Achter de rechterkoplamp 'na' de werkzaamheden:
Image

Ik heb de rotte plekken kaal gemaakt. Vervolgens heb ik plaatjes op maat gemaakt en hiermee de gaten gedicht. Hierna alles in de plamuur, primer en tot slot in de tectyl.
Ook meteen de wielkasten voor meegenomen:
Image

De SPOT heeft dezelfde behandeling gekregen. Ook onder de motorkap zijn beide auto's grotendeels met tectyl behandeld. Bij de zwarte leverde dit wel een mooi resultaat op op zich.
Morgen een dagje uit naar Citromobile, dus zal sommigen daar wel tegenkomen!
Was weer een mooi dagje vandaag! :)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Vandaag op CitroMobile geweest, was m'n eerste keer.
Samen met m'n vader en m'n zwager een dagje rondgewandeld, en ook nog wat leuke spulletjes kunnen scoren!
In mijn geval: Setje nieuwe remschijven voor een AX 1.4i (247mm dus), een nieuw rechterachterlicht en gele 'kapjes' voor over m'n H4 koplampen.
Nu heb ik dus gele mistlampjes én gele koplampen! JIPPIE! :D

Binnenkort de remmen-upgrade maar eens uitvoeren, moet alleen nog even verlagingsveren en nieuwe remblokken kopen, zodat ik de verlaging voor en de remmen-upgrade tegelijk uit kan voeren!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Kon 't niet laten om toch nog ff naar de gele lampjes te gaan kijken in 't donker:
Image
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Zier er super uit "collega".
Daar ga je veel gemak van hebben als het straks een keertje regent (of sneeuwt).
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

ziet er super uit! :D
Rio97 wrote:Daar ga je veel gemak van hebben als het straks een keertje regent (of sneeuwt).
En niet te vergeten bij mist! echt ideaal (en vandaag de dag nog legaal ook t.o.v. xenon ;))

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 237
Joined: FriMay01, 2009 5:21:32 PM
Location: Rhenen

Post by lindap89 »

Mooie auto's; en goed bezig :D Echt knap; een auto met zulke lelijke plekken (achterkant en de gaten achter de koplampen bij de first) toch weer helemaal goed krijgen!
Weer op zoek naar Citroën

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Vandaag weer eens verder gegaan aan de SPOT:
Image
Image
Image
Image
Image

Hoewel we de vouw niet geheel uit het zijscherm hebben kunnen krijgen, zijn we best tevreden met 't resultaat! Ook qua kleurverschil lijkt 't mee te vallen. Morgen als de blanke lak is uitgehard maar eens kijken of het een beetje netjes te polijsten is!

Vandaag ook de trekhaak onder de First Impression vandaan gehaald en onder de SPOT gezet.
Zoals 't er nu uitziet, gaat de F.I. de verkoop in zodra de SPOT klaar en gekeurd is.

Verder draaide m'n vader gisteren 't deurslotje van de bestuurdersdeur kapot. Vandaag even een andere gehaald op de sloop, omgebouwd voor de originele sleutel en gemonteerd, wat een KUTklus! Je kunt echt nergens bij! Maar wel gelukt uiteraard! ;)
Verder hebben we nog een uitdaging met de servo van de achterklep-CV. Heeft iemand toevallig een foto van hoe dit hoort te zitten? Kom ik niet helemaal uit namelijk. De servo van de linkerachterdeur deed niet lekker mee, maar na vandaag doet ie 't wel weer. Alles dik in de WD40 gespoten en nu geen omkijken meer naar!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW...
Strak resultaat zeg! :shock:

Kun je ook even wat deukjes uit m'n '94-er Volcane halen? :D
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Respect man :P
AX-kopen is verslavend.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Het is een tijdje wat stiller geweest, dit i.v.m. een vakantie naar Curacao. Was heerlijk. Aanvankelijk zouden we een weekje gaan, maar omdat 't dusdanig goed beviel hebben we nog 4 nachten bijgeboekt.

Wat betreft de SPOT hebben we niet stilgezeten. M'n vader heeft 'm toen ik op vakantie was gepoetst en vrijdag a.s. gaat de SPOT voor de keuring. Fingers Crossed!

Verder zijn er wat onderdelen onderweg of inmiddels al binnen. Later meer hierover.
Tevens nog een verzoek om jullie mening, die kun je geven door even te reageren op m'n POLL (klikbaar)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

De SPOT is afgelopen vrijdag in één keer goedgekeurd! ;)
Kregen complimenten van de garagehouder, dat ie er zo netjes uitzag! :oops:
Ashoesje bleek wel een klein gaatje in te zitten, dit is tijdelijk geplakt, binnenkort een nieuw hoesje omheen trekken.

Langzaam maar zeker ben ik ook naar een update voor de Volcane aan 't werken, details gaan nog volgen! Zodra er meer te melden is, ga ik dat ook zeker doen!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Gefeliciteerd met de apk!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 237
Joined: FriMay01, 2009 5:21:32 PM
Location: Rhenen

Post by lindap89 »

Woow hij wordt weer echt mooi :D En gefeliciteerd met de apk!
Weer op zoek naar Citroën

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

De SPOT is momenteel dagelijks in beweging! Sinds de auto is voorzien van APK is de auto ook overgeschreven op naam van m'n vader, die er dagelijks in naar z'n werk gaat.

In eerste instantie wilden we de velgen van de First Impression overzetten op de SPOT. Om deze actie te realiseren hadden we het idee opgevat om de SPOT tijdelijk op mijn Volcane-velgen te zetten, zodat de banden van de stalen SPOT-velgen op de First-velgen gemonteerd konden worden (die banden waren namelijk nagenoeg nieuw).

Toen de Volcane-velgen onder de SPOT zaten vond m'n vader het er eigenlijk wel 'dapper' uitzien. De Volcane-velgen zijn inmiddels zilver gespoten en onder de SPOT gemonteerd. Ziet er zeer zeker erg leuk uit!
Het oogt wat sportiever en de velgen ogen tevens breder ten opzichte van de First-velgjes.

Binnenkort de voorwielophanging van de First Impression demonteren en wisselen voor de voorwielophanging van de Volcane. Normaal gesproken zou dit geen reet uitmaken, maar omdat we destijds de First Impression voorzien hebben van de voorwielophanging van de TGS (dus 247mm schijven, draagarmen met gaatjes voor stabi-stang en stabistang, aandrijfassen van de TGS en voorpoten van de TGS), wilde ik dit wel ruilen tegen de voorwielophanging van m'n Volcane (standaard).

Het zal wel weer even werk zijn, maar dan zijn we tenminste lekker bezig!

Foto's volgen!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Het hele weekend moeten werken, terwijl ik nog zoveel dingen wil doen! :(
Anyway, vandaag was ik om 20.30u thuis uit m'n werk en 't leek me een goed idee om toch nog ff wat te gaan klooien!

Het resultaat (op een crappy foto, zullen beter volgen):
Image

Vanwege de subwooferkist had ik geen kofferruimte meer over. Hierdoor gooide ik altijd alles op de achterbank en was de AX in no-time een zwijnenstal. Hier wilde ik wat verbetering in aanbrengen.
Na er een momentje overnagedacht te hebben was ik eruit. De achterbank ging 't veld ruimen, de sub-kist gaat achter de stoelen en de kofferbak komt een vloertje in van MDF.
Met dit idee loop ik inmiddels al een maand, maar simpelweg geen tijd gehad om hieraan te beginnen. Vanavond na m'n werk had ik zin om nog wat te doen, dus zodoende een beginnetje gemaakt.

De achterbank is eruit, de gordels zijn eruit, de hoedenplank is eruit, de hoedenplankdragers zijn eruit, de kofferbakmat is eruit en tot slot heb ik ongeveer 40kg aan gereedschap uit de auto gehaald en naar de schuur gebracht. De eerstvolgende stap is het maken van een geschikt vloertje voor in de AX, waarin de sub-kist en de condensator netjes verwerkt kunnen worden. Ik moet nog wat bedrading wegwerken en ik moet nog beslissen wat ik met 't vloertje doe. Bekleden of schilderen...
Verder moet ik binnenkort ook maar eens folie halen om de ramen te blinderen achter. Hopelijk komend weekend een update van de status van dit stukje van 't project of van een ander deel waar ik al maanden naar uitkijk! :D

Tot zover deze update! :)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Zeg, als jij die kofferbak-mat nu over hebt hè... Ik weet nog een Volcane die er graag eentje hebben wil. :oops:
(Hetzelfde geldt trouwens voor de hoedenplank. :oops:)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply