Hoi,
Weer een vraagje.
Ik heb mijn ecu gereset het lijkt wel of hij erdoor iets beter is gaan lopen, nu vroeg ik me eige af, zou je het goed merkeen als je het in de zomer een x doet en bijvoorbeeld in de winter?
Omdat hij zijn eigen dan insteld op de lucht en temperatuur misschien en alles wat erbij hoort. en daardoor zuiniger en beter loopt?
Ongeveer het zelfde als zomer/winterstand van een carb.
En nog een klein vraagje, de mijne loopt nu stasioneur 10500 toeren en dat was eerst 950.
Er zit wel een stelschroef maar die raakt hij niet eens, hoe zou ik kennen regelen dat hij iets zachter stasioneur loopt.
Resette met totaal koude motor na bijvoorbeeld een dag stil staan, of met warme motor maar dan gewoon 10min ecu los koppele en dan aansluiten en starten, of mag dit allemaal niks uit maken?
Als ik het zwarte pinnetje in duw bij me gaskabelschijf op me injectie dan hoor je een mechanies geluid en steld hij zijn eige weer op 10500 toeren.
Iemand enig ideee?
Alvast bedankt voor de reacties!
ecu resetten in de zomer winter verschil?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Misschien even handig om te vermelden om watvoor ax het gaat.
Verder stelt de Ecu zich eignelijk constand bij dus je hoeft hem niet te resetten.
Over het te hoge stationair afhankelijk van welk type injectie stysteem kan het zijn dat je gaskabel testrak staat, loopt hij zowel koud als warm hoog stationair?
Verder stelt de Ecu zich eignelijk constand bij dus je hoeft hem niet te resetten.
Over het te hoge stationair afhankelijk van welk type injectie stysteem kan het zijn dat je gaskabel testrak staat, loopt hij zowel koud als warm hoog stationair?
Om de ecu helemaal te resetten kun je het uitleesstekkertje dat eronder bungelt 20 seconde kortstluiten op een massapunt.
Dat is de officiele manier, maar de stekker loshalen doet de truc meestal ook wel. En dan met koude motor even een kwartiertje stationair laten draaien. In ieder geval tot de fan is gaan draaien.
Bij AX'jes komt het wel vaker voor dat ze zo in de loop van april /mei wat moeite hebben met de koude start als het lekker weer is. Wordt het mengsel te rijk gezet, want de ecu had zich dat afgelopen winter aangeleerd om lekker bij te pruttelen. Maar bij het wegrijden gaat de lambda over de zeik van dat veels te rijke mengsel, krijgt de ecu verschillende signalen en kan de AX een paar keer gaan bokken of afslaan.
Had mijn vorige AX ook, even resetten en niks meer aan de hand.
Dat is de officiele manier, maar de stekker loshalen doet de truc meestal ook wel. En dan met koude motor even een kwartiertje stationair laten draaien. In ieder geval tot de fan is gaan draaien.
Bij AX'jes komt het wel vaker voor dat ze zo in de loop van april /mei wat moeite hebben met de koude start als het lekker weer is. Wordt het mengsel te rijk gezet, want de ecu had zich dat afgelopen winter aangeleerd om lekker bij te pruttelen. Maar bij het wegrijden gaat de lambda over de zeik van dat veels te rijke mengsel, krijgt de ecu verschillende signalen en kan de AX een paar keer gaan bokken of afslaan.
Had mijn vorige AX ook, even resetten en niks meer aan de hand.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Injectie heeft geen letterlijke 'choke'johnyyy wrote:AX tgs 1400 8v uit 1993.
Mijn gaskabel staat niet te strak, daar ligt het niet aan. en hij loopt met choke bijna 2200 toeren en met warme motor 1050 terweil het voor het resetten 950 was.
Zij regelt zichzelf in aan de hand van de waardes van de sensoren die doorkomen. Als de auto koud is spuit deze idd meer in, maar dit is geen choke.
2200 toeren koud is veelste veel, 1050 vind ik nog wel mee vallen.
Je kan hem eerst eens proberen nog een keer te resetten (stekker/accu los voor paar minutjes, dan aansluiten, starten en ong 5/10 min stationair laten draaien, en geen gas geven oid!!!) Hij gaat moeilijk lopen doen, als ie uitvalt gewoon opnieuw starten.
Maar hij regelt zich ook grotendeels in tijdens het rijden.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).