dingen zijn niet echt zo duur, je moet wel weten dat je dan langere bouten nodig hebt. Maar ook weer niet te lang want anders komen ze te ver in je remtrommel te zitten. Ik denk dat er op ebay duitsland wel nog zo'n setjes staan. Ik raad het wel af als je banden niet breder zijn dan 175. Want dat komt het weggedrag echt niet ten goede. Als je met 195 breed rijdt, gaat het super, en zelfs beter dan zonder, vind ik persoonlijk
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
Die achteras heeft Citroën met een reden smal(ler) gemaakt.
Je kan inderdaad een spacer tussen je naaf en wiel zetten, maar dit is:
a. tot de 2cm illegaal (omdat de spacer apart aan je naaf moet zitten en dan met tapeindes je wiel weer aan de spacer gemaakt moet worden, en deze constructie kan pas vanaf 2 cm dik)
b. boven de 2cm slecht voor je wiellagers. Ik heb, of had eigenlijk 2 cm altijd achter, maar bij het demonteren van mijn oude achteras bleek het lager compleet vergaan. Heb er maar een jaar mee gereden.
maarja ook ik vind het anders geen porum en daarbij heb ik spacers nodig omdat de velgen anders niet eens passen. Maar achter zitten wel dikkere spacers om de wielen idd meer op 1 lijn te krijgen.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
dus als ik het goed begrijp
als het niet nodig is eigenlijk niet doen
ik rijd er niet echt veel mee
en wil ook niet aan extra kosten komen doordat die spacers erop zitten
De achteras staat dichter bij elkaar voor de luchtweerstand. De AX is ooit ontworpen als zuinige auto. Vandaar 1 ruitenwisser. Deurgrepen die in de deuren vallen. En een achteras die dichter bij elkaar staat.
De ax heeft hierdoor een hele lage CW waarde. (heet toch CW waarde?)
Zeker voor die tijd. Daarom vallen de wielen ook gedeeltelijk binnen de kas. Allemaal minder luchtweerstand.
persoonlijk denk ik dat het veel meer met rijeigenschappen te maken heeft .
de spoorbreedtes bepalen nl hoe een auto stuurt. Als je het na gaat zoeken zul je zien dat vrijwel alle voorwieltrekkers een smallere spoorbreedte achter hebben. Heeft met griphoeken etc te maken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.