diesel tank is zeik nat van de diesel, en voorin nat bovenin
Moderators: denny, vtspower, webmasters
diesel tank is zeik nat van de diesel, en voorin nat bovenin
Als ik de ax diesel 1.5 uitzet. is het net als of diesel overstroomt. De tank is zeik nat. En voorin bij de motor gaat het ook niet helemaal goed.
Het is vooral nat bij de vacuumpomp bovenin.
Help..... je wilt toch dat het inorde is.
Bij de diesel pomp zit er wel iets met gesmolten plastic.. Ik heb een vermoeden. maar wil toch wel een beetje zekerheid.
Mijn zaterdag is ook weer volgeboekt.
groetjes
michael.
Het is vooral nat bij de vacuumpomp bovenin.
Help..... je wilt toch dat het inorde is.
Bij de diesel pomp zit er wel iets met gesmolten plastic.. Ik heb een vermoeden. maar wil toch wel een beetje zekerheid.
Mijn zaterdag is ook weer volgeboekt.
groetjes
michael.
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
Als je voor de motorkap staat. Heb je na de zwarte kap. kleppendeksel een pomp vacuumpomp. zilveren met twee stekkers eronder. Fotoos heb ik wel gemaakt, maar lukt me niet om er op te zetten.
daar zie je dat het vrij, vochtig is. Ik ben ook maar een leek wat dat betreft. maar weet wel dat dat niet echt goed is.
Verder is de diesel tank niet echt droog. eerder zeik nat. bij het filter achter ligt gewoon een plasje diesel. volgens mij de retourleiding. ik kan hem niet te vol doen de tank. anders loopt het gewoon de tank uit.
wat ik wel heb gezien is dat bij de diesel inspuitpomp volgens mij een afsluiter zit met een beetje versmolten plastic. retourleiding.
sorry maar fotoos volgen nog.
groetjes michael.
daar zie je dat het vrij, vochtig is. Ik ben ook maar een leek wat dat betreft. maar weet wel dat dat niet echt goed is.
Verder is de diesel tank niet echt droog. eerder zeik nat. bij het filter achter ligt gewoon een plasje diesel. volgens mij de retourleiding. ik kan hem niet te vol doen de tank. anders loopt het gewoon de tank uit.
wat ik wel heb gezien is dat bij de diesel inspuitpomp volgens mij een afsluiter zit met een beetje versmolten plastic. retourleiding.
sorry maar fotoos volgen nog.
groetjes michael.
Eens een Citroën, altijd een Citroën. kan het gewoon niet vinden in een ander merk.
nog een foto van lekkage diesel tank
Bovenste foto: ziet eruit als lekke klepdeksel-pakking;
Tweede foto: Bosch pomp. Waar zit dat 'gesmolten stukje plastic' ?
Derde foto: geen id wat daar de oorzaak van is.
Tweede foto: Bosch pomp. Waar zit dat 'gesmolten stukje plastic' ?
Derde foto: geen id wat daar de oorzaak van is.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
-
- AX Master Spammer
Dat middelste ding op de eerste foto is de vacuumpomp voor de rempbekrachtiger. Tussen dat dingen de kop zit ook een pakking die olie kan lekken. Deze is vrij eenvoudig te vervangen, 2x boutje losdraaien.
De diesel lekkage, geen idee. Bosch pomp ben ik iig niet bekend mee
De diesel lekkage, geen idee. Bosch pomp ben ik iig niet bekend mee
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Mischien is het een idee, om met vloeibare pakking, daar te gaan werken.
Bij onze volcane, lekt ie niet. nooit meer. hihihih
Of kan ik beter een zelfde pakking halen, of combinatie.
Groetjes michael.
ohoh dat zijn drie autoos voor de deur.
groetjes
Michael.
Bij onze volcane, lekt ie niet. nooit meer. hihihih
Of kan ik beter een zelfde pakking halen, of combinatie.
Groetjes michael.
ohoh dat zijn drie autoos voor de deur.
groetjes
Michael.
Ik vandaag diesel getankt. en wat denk je. Lekkage er verscheen een diesel plas onder mijn dieseltje. mmmm.
Is er echt geen oplossing voor. Heb echt geen idee wat dit kan wezen.
Ben maar snel weggereden bij de pomp. zag er niet meer uit.
iemand een idee wat er kan lekken. welk slangetje dit kan wezen.
Ik wordt gek.
michael.
Is er echt geen oplossing voor. Heb echt geen idee wat dit kan wezen.
Ben maar snel weggereden bij de pomp. zag er niet meer uit.
iemand een idee wat er kan lekken. welk slangetje dit kan wezen.
Ik wordt gek.
michael.
Welk slangetje het kan wezen kun je het best zelf bekijken als je net getankt hebt. Alleen dan kun je precies zien waar de diesel vandaan komt.
Je kunt misschien ook een keer iemand mee nemen die tankt, zodat je zelf tegelijkertijd een blik in de wielkast kunt nemen om te zien waar 't fout gaat.
Je kunt misschien ook een keer iemand mee nemen die tankt, zodat je zelf tegelijkertijd een blik in de wielkast kunt nemen om te zien waar 't fout gaat.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
Recently done:
Klop als een bus. is dat het slangetje met de pijl naar de tank of die andere.
Maar hier wordt ik gek van. dus tank maar weer eens leegrijden. als ie drie kwart vol is, heb je nergens last van.
staat als je getankt hebt een centimeter op het aanzuigpunt.
vindt ik vrij veel, en als er alleen maar druppels aan de tank hangen, ga ik toch wel wat zenuwachtig worden.
dat territoriumdrang wil ik toch niet op de buurt hebben.
eerst maar weer eens een ritje duitsland
is die tank wat lichter. en leger.
groetjes
michael.
Maar hier wordt ik gek van. dus tank maar weer eens leegrijden. als ie drie kwart vol is, heb je nergens last van.
staat als je getankt hebt een centimeter op het aanzuigpunt.
vindt ik vrij veel, en als er alleen maar druppels aan de tank hangen, ga ik toch wel wat zenuwachtig worden.
dat territoriumdrang wil ik toch niet op de buurt hebben.
eerst maar weer eens een ritje duitsland
is die tank wat lichter. en leger.
groetjes
michael.