Happytree [306 1.6 Break '00]

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Happytree, goed om te horen dat je t huis bent gekomen :D

Het was inderdaad erg gezellig en leuk!!!!
Vond dat je TGS het erg goed deed, dat is voor mensen met een standaard AX dus genoeg reden om mee te gaan doen :D

Ik heb paar mooie fotos voor je, zal ze zo/vanaaf uploaden ;)

Jammer dat je niet zo snel was als marc met de GT, haha

Oh en de volgende keer zijn wij er helaas niet omdat er dan citromobile is. Beetje jammer wel :( maar de rest van t jaar zullen we er nog wel proberen bij te zijn!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Ey blijeboom!
Mooi datje te nog gehaald hebt!

Blijft toch vreemd, dat je auto zeker 15min stationair heeft gedraaid met een laadspanning van 10v... Dat is toch wel een raadsel!
Image

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

Zo, net toch maar even dynamo op de sloop gehaald, aangezien me oude een spanningsregelaar had met een draadje wat volkomen vergaan was, een flink oliebad had gehad omdat hij bijna onder het eerste lekkende oliekanaal zat.

Na het monteren laadspaning van 14.4volt :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Happytree wrote:Zo, net toch maar even dynamo op de sloop gehaald, aangezien me oude een spanningsregelaar had met een draadje wat volkomen vergaan was, een flink oliebad had gehad omdat hij bijna onder het eerste lekkende oliekanaal zat.

Na het monteren laadspaning van 14.4volt :)
Mooooooi :D

Probleem opgelost!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

Gister even me zusje naar markelo gebracht, savonds nu merkte ik wel dat de temp opliep op het moment dat ik op de terugweg even bij de mc drive stopte, had daarvoor 2 uur lang 130 gereden soms wat harder soms wat zachter, hij zat nog neit in het rood maar wel boven de 90 graden? bij rustig rijden blijft hij altijd op de 90 graden.

Van de week file moeten rijden en ook dan word hij warmer is dit normaal of hoort dit niet?

Is er verder een manier om te checken of je fan het doet heb hem nog niet horen aanslaan?

Groetjes, Jordi

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Dat 'ie warmer wordt bij file rijden is normaal. Er is dan geen rijwind die de koelvloeistof in de radiator goed afkoelt.

Onder de slang van de radiator naar het thermostaathuis zit een thermoschakelaar (blauw). Als je daar de stekker af trekt en de twee contacten met elkaar verbindt, dan moet de fan gaan draaien (wel contact aan!).
Als ik het goed heb, schakelt die thermoschakelaar pas bij 89° in.
(Dat het wijzertje van de temp.meter dan al boven de 90° staat, zegt vrij weinig: zo nauwkeurig zijn die dingen niet. ;))
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

oké hij liep gister erg lekker toen hij goed warm was!

Maar merk wel als die kap opengaat dat er best een hoop warmte onder vandaan komt, vandaar dat ik dacht van hmmmzzz hoort dat wel zo warm.

Maar het zal allemaal wel goed zitten, net nog maar eens het systeem ontlucht zat bijna geen lucht in laatste keren kwam er nog geen scheet uit.

Even even die stekker verbonden en me fan deed het.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

MNM(tm) wrote:Dat 'ie warmer wordt bij file rijden is normaal. Er is dan geen rijwind die de koelvloeistof in de radiator goed afkoelt.
Niet helemaal waar......

Ik weet dat ik in de blauwe /GT 2 jaar lang een lekkend/zwetend systeem heb gehad, toen liep ie in file altijd warm (100-110 graden), maar sinds ik die waterpomp huis opgelost had bleef ie perfect 90!
Pas bij de slalom, toen ik een KVS slang lek had gekregen liep ie ineens weer op met in de rijstaan, en toen de slang gemaakt was bleef ie weer 90 :P

Dus warmlopen bij file duidt eigenlijk wel op een niet helemaal goed dicht koelsysteem.....
Last edited by grietje on SunApr12, 2009 10:59:14 AM, edited 1 time in total.
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Happytree wrote:Van de week file moeten rijden en ook dan word hij warmer is dit normaal of hoort dit niet?
MNM(tm) wrote:Dat 'ie warmer wordt bij file rijden is normaal. Er is dan geen rijwind die de koelvloeistof in de radiator goed afkoelt.
grietje wrote:Niet helemaal waar......

Ik weet dat ik in de blauwe /GT 2 jaar lang een lekkend/zwetend systeem heb gehad, toen liep ie in file altijd warm (100-110 graden), maar sinds ik die waterpomp huis opgelost had bleef ie perfect 90!
Pas bij de slalom, toen ik een KVS slang lek had gekregen liep ie ineens weer op met in de rijstaan, en toen de slang gemaakt was bleef ie weer 90 :P

Dus heetlopen bij file duidt eigenlijk wel op een niet helemaal goed dicht koelsysteem.....
Ehm... Kan aan mij liggen hoor, maar Happytree had 't gewoon over "warmer worden dan normaal" en niet over "heetlopen". ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Als je verder leest dan je neus lang is heb ik het over 100-110 graden, wat geen 'heetloper' is, maar de auto loopt wel degelijk 'heter' dan wat ie hoort.

Zulke temperaturen zijn niet schadelijk voor je auto maar het hoort en hoeft niet. Behalve miss in file in de vollezon met 30 graden, dan is het niet zo gek, maar bij 'normaal' weer hoort ie in file gewoon 90 te blijven.
=

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

Nou vandaag goed getest en hij blijft netjes op temprateur 700km verder en heeft geen krimp gegeven hij ging steeds lekkerder rijden, nu is de vraag waarheen, hier 1 tip:

Image

De Nurburgring, vanochtend om 6 uur vertroken en was er iets over half 9 dus een ruime 2.5 uur later, op de parkeerplaats aangekomen viel me mond open van al dat g(ew)eld wat een overdreven dure autos wel zeer gaaf, nou even snel rondje gelopen naar het toilet en een 4 rondekaart gekocht, het was nog rustig en aangezien ik nog geen ring ervaring had vond ik het een goed plan om meteen te vertrekken, dus de auto in en rijden maar.

Daar sta je dan in de rij, ik had wel eens filmpjes gekeken van de ring maar na de start al wat een hoogte verschillen het lijkt wel een achtbaan, met naar mijn mening voldoende marge me eerste rondje gereden, dus wel plankgas maar optijd remmen en zorgen dat je niet al het asfalt gebruikt zodat je evt kan corrigeren / uitwijken, ging prima wat een beleving is het om daar te rijden, tot ik me op een moment wat vergiste in een bocht hij was niet te overzien omdat hij achter een heuveltje lag, ik dus aardig tehard erin en voorzichtig van het gas, enja wat gebeurt er in een te snelle bocht met een Ax van het gas, dan komt de achterkant, het bleef allemaal in proporties snelheid was niet hoog maar je moet toch op blijven letten.

Daarna eerst een groter rondje gemaakt op de parkeerplaats, en vervolgens in de auto gestapt om een leuke plek te zoeken om te kijken, wij rijden maar konden niet zulke mooi plekjes vinden, dus weer terug op het info bord gekeken en naar Adenau gereden, gezellig plaatsje leuke weg ernaartoe(haarspelden en anderen leuke bochten) daar was het aanzienlijk drukker, kwam nog een Sleepwagen met een audi TT in de kreukels langs die de vangrail had gekust, daarna om 11 uur een baansluiting maar naar half uur ging hij weer open,

Om kwart over 1 nog een rondje gedaan, was aardig drukker geworden maar omdat jezelf wat harder reed valt het aan de kant gaan wel mee.

Daarna wat gegeten weer in Adenau, kreeg nog wat leuke reacties op me ax, vervolgens nog ff stiekem snel bij het circuit gekeken waar toevallig net een Ax langs geracet kwam.

Daarna helemaal binnendoor naar Aken gereden prachtige weg, en je kan er lekker doorrijden, mooie bochten weinig verkeer heerlijk zo rijden.

706km
47 liter brandstof (1op15 :lol: ) heb zeker niet rustig gereden heenweg wel constante snelheid 130 maar voor de rest sportief gereden.
Topspeed 170+
Op de ring 163

Was een toffe dag, zeer vermaakt zeker een aanrader voor een leuk dagje.

Speederdd
AX Master
AX Master

Post by Speederdd »

leuk verhaal, ik krijg bijna terug zin in de 'ring 8)

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

Loopt al een topic over in het Café lijkt me lachen met meerdere axen

Hier nog foto van vandaag

Image

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Rooney »

Cool! Begint inderdaad alweer heel erg te kriebelen :D Maar zo te lezen is de verslaving begonnen :)
AX Soupapes 16 8)