Gisteren de achterremmen maar eens even losgehaald. Van Aad had ik tijdens de Frikadellenmeeting een setje nieuwe remschoenen overgenomen, dus ik was er klaar voor. Die set ligt nu weer in de doos thuis in het schap. Niet omdat ze niet goed waren, maar omdat er met de remmerij achter niets mis was. Nog remvoering genoeg. Ze blijven dus mooi liggen tot ze wel nodig zijn.
Vandaag de achteras er helemaal onderuit gehaald om de Powerflex bussen te plaatsen. Als je eenmaal weet hoe je de oude er uit moet slaan, dan valt het best wel mee. Alleen duurt het effe voor je het door hebt

Mijn vermoeden is bevestigd (al had ik het samen met Q01z al eerder opgemeten), de GTI as die er onder zit is vastgezet met de bouten van de GT achteras die er indertijd onderuit gehaald is. En dat was een type 1 as. De as zat dus vast met M10 bouten terwijl de GTI as met M12 had moeten worden vastgezet. De Powerflex bussen die ik had gekocht zijn voor M10 bouten, dus alles zit weer netjes met M10 vast.
Voor mijn gevoel reageert de achterkant nu wat strakker. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat de as met de verkeerde bouten heeft vast gezeten. De komende tijd zal uitwijzen of het echt een verbetering is.
Voor Duff, de bussen komen te zitten zoals in de onderstaande foto. Dit is niet mijn achteras, maar een foto van de persoon waar ik de Powerflex bussen van heb gekocht.