spagetti spruitstuk (jullie mening)
Moderators: denny, vtspower, webmasters
spagetti spruitstuk (jullie mening)
Hoi,
Ik heb vandaag een spagetti spruitstuk gekocht, voor mijn ax 1400 8v.
Een tgs uit 1993 met maarliefst 75 ponnies onder de kap
En ik vroeg me af of iemand van jullie hier ook een spagetti spruitstuk heeft, en wat jullie meningen erover zijn, kwa geluid en vermogen winst?
Ben zelf zeer benieuwd wat het zou doen.
Verwacht er natuurlijk niet zoveel van dan zit het atlijd mee maartoch, is toch weer 200 euries.
En nou wil ik misschien over een tijdje ook mijn kat er tussenuit halen, en bijdeze dezelfde vraag, wat merkte jullie voor verschil kwa geluid/vermogenwinst?
Graag jullie mening hierover of reacties.
Ik heb vandaag een spagetti spruitstuk gekocht, voor mijn ax 1400 8v.
Een tgs uit 1993 met maarliefst 75 ponnies onder de kap
En ik vroeg me af of iemand van jullie hier ook een spagetti spruitstuk heeft, en wat jullie meningen erover zijn, kwa geluid en vermogen winst?
Ben zelf zeer benieuwd wat het zou doen.
Verwacht er natuurlijk niet zoveel van dan zit het atlijd mee maartoch, is toch weer 200 euries.
En nou wil ik misschien over een tijdje ook mijn kat er tussenuit halen, en bijdeze dezelfde vraag, wat merkte jullie voor verschil kwa geluid/vermogenwinst?
Graag jullie mening hierover of reacties.
zat mensen met macaroni onder de kap hierzo
anyways, mijn ervaring -> geluid veranderd er niets, vermogen ook niet. maar hij reageert net even wat heftiger op je gas pedaal.
kat verwijderen: alleen legaal bij autos ouder dan 92 als je ook je lambda verwijderd.
resultaat: BERGEN meer pokkeherrie, en niet een fijn sport geluid maar gewoon dikke resonatie door de hele auto. vermogen/of iets eigenlijk niet zo heel veel van gemerkt maar de auto was zoiezo toen nog niet lekker afgestelt dus loopt zoeizo nogniet top.
Zorg wel voor degelijke hitteschildje voor je radiator, spagetti komt beduidend dichter in de buurt.
edit, daarbij, 200 euro moeten bijna wel een raceland zijn:"
pasvorm idd belabberd. Let erop dat als je ooke en stabi hebt dat dat gaat aanlopen, je moet deze 'verlagen'
daarbij pas de bout in je vbak over t algemeen niet, dat kan rammelen als je pecht hebt. Ook idd pakkingen vervangen en goed vanuit midden aandraaien, ze zijn niet altijd recht.
anyways, mijn ervaring -> geluid veranderd er niets, vermogen ook niet. maar hij reageert net even wat heftiger op je gas pedaal.
kat verwijderen: alleen legaal bij autos ouder dan 92 als je ook je lambda verwijderd.
resultaat: BERGEN meer pokkeherrie, en niet een fijn sport geluid maar gewoon dikke resonatie door de hele auto. vermogen/of iets eigenlijk niet zo heel veel van gemerkt maar de auto was zoiezo toen nog niet lekker afgestelt dus loopt zoeizo nogniet top.
Zorg wel voor degelijke hitteschildje voor je radiator, spagetti komt beduidend dichter in de buurt.
edit, daarbij, 200 euro moeten bijna wel een raceland zijn:"
pasvorm idd belabberd. Let erop dat als je ooke en stabi hebt dat dat gaat aanlopen, je moet deze 'verlagen'
daarbij pas de bout in je vbak over t algemeen niet, dat kan rammelen als je pecht hebt. Ook idd pakkingen vervangen en goed vanuit midden aandraaien, ze zijn niet altijd recht.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ut lijkt wel of jullie er bijna niet over te spreken zijn?
Als ik die nieuwe pakking erop zet, zou ik dan ook een klein beetje vloeibare pakking doen aan bijde kante van de pakking?
En dan vanuit het midden kruislinks aan gaan draaien?
Dus jullie ervaring weinig verandering
Ondangs dat het er wel gaaf uitziet.
Zondag ga ik hem eronder maken, moet alleen even de pakking nog halen, en inderdaaad even kijken voor eventueel een hitteschild.
Is het slim om een plaatje te maken tussen me spruitstuk en radiateur in?
Zitten bovenaan me spruitstuk namelijk 2 beugeltjes waar ik eventueel wel iets op kan bevestiggen.
Waar en door wie heb je eigelijk je auto af laten stellen? en wat hebben ze toen gedaan? benzine inspuiting veranderd offf??
Als ik die nieuwe pakking erop zet, zou ik dan ook een klein beetje vloeibare pakking doen aan bijde kante van de pakking?
En dan vanuit het midden kruislinks aan gaan draaien?
Dus jullie ervaring weinig verandering
Ondangs dat het er wel gaaf uitziet.
Zondag ga ik hem eronder maken, moet alleen even de pakking nog halen, en inderdaaad even kijken voor eventueel een hitteschild.
Is het slim om een plaatje te maken tussen me spruitstuk en radiateur in?
Zitten bovenaan me spruitstuk namelijk 2 beugeltjes waar ik eventueel wel iets op kan bevestiggen.
Waar en door wie heb je eigelijk je auto af laten stellen? en wat hebben ze toen gedaan? benzine inspuiting veranderd offf??
Gewoon de originele uitlaatspruitstuk pakking ertussen, kruislings aandraaien en met momentsleutel aantrekken op 25Nm!
"Zo weinig?" "Ja, zo weinig! Iets met warmte (zeg maar gerust zeer heet!) en uitzetten en afkoelen en krimpen enzo."
"Zo weinig?" "Ja, zo weinig! Iets met warmte (zeg maar gerust zeer heet!) en uitzetten en afkoelen en krimpen enzo."
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Hey, ik heb hetzelfde spruitstuk ook van Raceland.
Voor de vermogenswinst is het volgende in principe de regel; het zwakste component bepaald de kracht van je systeem. Dus met kat kun je weinig verwachten. Ik heb katloos en open einddemper. Ze beloven ongeveer 10%, maar niet op je top vermogen. Omdat de motor makkelijker door z'n toeren loopt heeft ie op eerdere toerentallen meer vermogen....
Qua pasvorm heb ik de volgende tip voor je. Als je recht voor je spruitsuk staat het gat links-boven iets uitboren voor een betere pasvorm. Ook het beugeltje waar ie aan je versnellingsbak zit uitboren... geloof me dit gaat je veel werk schelen. Bestel nieuwe pakkingen, ik heb peugeot gebruikt, zijn van staal.
Succes, en levert het niet veel op qua vermogen? Het ziet er zeker vet uit!
Voor de vermogenswinst is het volgende in principe de regel; het zwakste component bepaald de kracht van je systeem. Dus met kat kun je weinig verwachten. Ik heb katloos en open einddemper. Ze beloven ongeveer 10%, maar niet op je top vermogen. Omdat de motor makkelijker door z'n toeren loopt heeft ie op eerdere toerentallen meer vermogen....
Qua pasvorm heb ik de volgende tip voor je. Als je recht voor je spruitsuk staat het gat links-boven iets uitboren voor een betere pasvorm. Ook het beugeltje waar ie aan je versnellingsbak zit uitboren... geloof me dit gaat je veel werk schelen. Bestel nieuwe pakkingen, ik heb peugeot gebruikt, zijn van staal.
Succes, en levert het niet veel op qua vermogen? Het ziet er zeker vet uit!
Ax is back
Ik heb een SuperSprint spruitstuk en dat is gewoon perfect qua pasvorm etc.
Maar die kostte dan wel €350 en een beetje.
Vermogen? Tja... moeilijk vast te stellen.
Wat meer koppel onderin lijkt het, maar daar had ik toch al genoeg van.
Het is een combinatie van zaken.
Extra geluid merk ik weinig van, hangt ook van de rest van je uitlaatlijn af natuurlijk.
Resonanties waar Grietje het over had zijn mij volkomen vreemd.
En ik heb én geen kat, én geen tussendemper, én een spaghetti spruitstuk.
In ieder geval.. als je de uitlaatlucht vrijer maakt maak dan ook de inlaat vrijer! Hoe meer adem des te beter. Dus neem ook je luchtfilter mee.
Maar die kostte dan wel €350 en een beetje.
Vermogen? Tja... moeilijk vast te stellen.
Wat meer koppel onderin lijkt het, maar daar had ik toch al genoeg van.
Het is een combinatie van zaken.
Extra geluid merk ik weinig van, hangt ook van de rest van je uitlaatlijn af natuurlijk.
Resonanties waar Grietje het over had zijn mij volkomen vreemd.
En ik heb én geen kat, én geen tussendemper, én een spaghetti spruitstuk.
In ieder geval.. als je de uitlaatlucht vrijer maakt maak dan ook de inlaat vrijer! Hoe meer adem des te beter. Dus neem ook je luchtfilter mee.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Die van raceland passen niet zo heel goed aan de cilinderkop. Vaak moet je er wat in boren om die gaten passend te krijgen.
Ik heb de indruk dat ie wat sneller is rond de 4000rpm (GT-carb), maar ik ben het niet zeker omdat ik de 2 weken ervoor enkel met GTi en GTI had gereden.
Verder is het wel een leuk ding om omder de kap te hebben
Ik heb de indruk dat ie wat sneller is rond de 4000rpm (GT-carb), maar ik ben het niet zeker omdat ik de 2 weken ervoor enkel met GTi en GTI had gereden.
Verder is het wel een leuk ding om omder de kap te hebben
AX-kopen is verslavend.
Mijn spaghetti (Supersprint) blijft er ook mooi op zitten.
Zoals RichardRR en 2Black al aangeven, de motor pakt net wat sneller op als het gaspedaal wat verder wordt ingetrapt.
Bij mij zit de kat er nog wel op, maar ook met kat is het verschil zeker merkbaar.
Als hitteschildje tussen de spaghetti en het expansievat van de radiateur heb ik het zo opgelost: klik!
Dit gaat al ruim 40k km goed zo.
Een klein hitteschildje aan de bovenkant zou ook wel prettig zijn. Dat schermt de hitte een beetje af voor de kleppendekselpakking.
Zoals RichardRR en 2Black al aangeven, de motor pakt net wat sneller op als het gaspedaal wat verder wordt ingetrapt.
Bij mij zit de kat er nog wel op, maar ook met kat is het verschil zeker merkbaar.
Als hitteschildje tussen de spaghetti en het expansievat van de radiateur heb ik het zo opgelost: klik!
Dit gaat al ruim 40k km goed zo.
Een klein hitteschildje aan de bovenkant zou ook wel prettig zijn. Dat schermt de hitte een beetje af voor de kleppendekselpakking.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage