Hoeveel bekeuringen ....

Online meeting-place voor alle off-topic zaken en wat je toch graag kwijt wil.

Moderators: Rock's, webmasters

MrBBQ
AX Master
AX Master

Hoeveel bekeuringen ....

Post by MrBBQ »

Hallo Axfans,

Hoeveel bekeuringen hebben jullie al gehad(gekregen)???
En waarvoor, snelheid :( , roodstoplicht :oops: , geen voorrang geven :evil: , wild plassen :lol: , enz, enz,enz!

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

arjanklepper
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by arjanklepper »

ik eigenlijk alleen snelheid.

1 x 9km te hard 29 euro ofzo

1 x had ik eigenlijk 14km te hard maar die oh zo lieve mevrouw de politie mevrouw matste me door een meter van de gemeten afstand af te halen zodat ik net voorbij de schoolzone was dus dankzei die schat maar 69 eu boete
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

Eenmaal een parkeerboete van 100€
Ik had me per ongeluk geparkeerd op een fietspad. De 2 wagens van vrienden hadden het ook zitten en mochten ook elk 100€ leggen :roll:
AX-kopen is verslavend.

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

citrofenwick wrote:Eenmaal een parkeerboete van 100€
Ik had me per ongeluk geparkeerd op een fietspad. De 2 wagens van vrienden hadden het ook zitten en mochten ook elk 100€ leggen :roll:
Zozo 100€ in belgie hier in nederland is fout parkeren 60€

Mijn boetes:

9 km tehard 22€
24km tehard 92€

En vandeweek door rood :S echt heel stom en dikke pech aangezien de keren dat ik door rood heb gereden ik echt op 1 hand kan tellen.

150€

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis

Post by 2Black »

Op dit moment is het precies 5 jaar geleden dat ik voor het laatst een snelheidsovertreding beging die opgemerkt werd (..). Dat was 3km/u te hard, bergaf in z'n 5 zonder gas te geven (en toch ga je dan dus harder) in andermans auto bij binnenrijden Nijmegen.

Mijn wederhelft daarentegen presteert het nog weleens om een parkeerboete op te lopen. Dit jaar alweer 1tje, in Arnhem, van €60.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

2Black wrote:Op dit moment is het precies 5 jaar geleden dat ik voor het laatst een snelheidsovertreding beging die opgemerkt werd (..). Dat was 3km/u te hard, bergaf in z'n 5 zonder gas te geven (en toch ga je dan dus harder) in andermans auto bij binnenrijden Nijmegen.

Mijn wederhelft daarentegen presteert het nog weleens om een parkeerboete op te lopen. Dit jaar alweer 1tje, in Arnhem, van €60.
heel netjes :)

Heidi verzamelt parkeerboetes, ik heb er nu 2. En ik vraag me nog steeds af waarom, nooit een verbodsbord gevonden...

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Met 4 rijbewijsjaren heb ik 3 boetes verzameld; Niet iets om trots op te zijn, maar het valt nog wel mee, zeker gezien de kosten:

3x snelheid (2 stuks <20 euro, 1 van rond de 40 euro)

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Popmart »

2x 7 km/h te hard en een parkeerboete (stond net 5 minuten langer dan ik volgens de bon mocht)

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

pfoe....

- Lang geleden met m'n opgevoerde scootah 140 gulden
- € 35 voor het niet gekeurd zijn van de Sport

Daarnaast in de laatste 8 maanden gemiddeld 2 a 3 boetes per maand voor circa 5 km te hard. zeg maar 20 x € 25 = € 500

Ow en een uitschietertje van 28 km/u te hard = € 260

Damn... autorijden is DUUR!

-edit- ow wacht ff.... nog een 'paar' parkeerboetes vergeten. Maar goed dat bespaar ik ook weer door structureel niet te betalen voor parkeren.
AX GTI '91

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

3 parkeerboetes, waarvan er 3 op de exact zelfde plek waren (hoezo hardleers? :lol:
Verder snelheidsboete met de auto van de zaak, 28 euri voor een km. of 5 te hard....Belachelijk! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

vooralsnog blijft de teller op 0 steken (waarmee de kosten teller ook op €0,- staat) na bijna 2 jaar een rijbewijs te hebben. :D

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Rob GT »

1x voor fietsen zonder licht, stuk of 2 per jaar gemiddeld voor snelheden variërend tussen de 4 en de +/- 25 km te hard. En eentje voor foutparkeren, dat was wel de duurste trouwens.
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

mmm voor mn ongeluk had ik er ook best veel.

de eerste: boete voor samenzwering omdat we met een groepje op 9 uur savonds voor een gesloten makelaar aan t kaarten waren. aangevochten en gewonnen omdat ze 'portiek' hadden opgeschreven en dat was het niet.

me eerste verkeersboete was een parkeerbon met de rode AX. Had ik op een verhoging gezet naast het laatste parkeervak omdat t vol was en zon klein autotje past daar wel. maar, ook aangevochten en gewonnen (hadden buiten de bebouwde kom neer gezet en dat is t niet :D)

Daarnaast vele, echt vele snelheidsovertredingen. Wel altijd op autowegen of snelwegen, op andere wegen rijd ik nooit te hard, dat vind ik niet kunnen.

- keer met de 1.0E 130 waar ik 120 mocht (traject controle notabene) op de teller ging ie toch echt niet harder als 128 :roll:
- met de TRS toen ie nog geen APK had, 110 waar ik 100 mocht....
- met de TRS/scenic heel vaak, vooral op 80 auto-wegen vaak gepakt met 90 (was ook ALTIJD laat :P), vooral op mijn route naar school. Bijna wekelijks....

- 1x met de scenic 100 waar ik 80 mocht, was mijn hoogste boete, ik geloof 80 euro ofzo.
- vlak voor me ongeluk 3x op dezelfde weg richting paard, dacht dat ik er 100 mocht maar dat was maar 80, dus 3x met ong 90 langsgereden

maaaar sinds ongeluk geen boete meer gehad! En omdat ik er eerst wel wekelijks 1 had scheelt toch veel geld :roll:
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

Het is dan geen boete met een auto maar toen ik nog de ochtendkrant rondbracht, ben ik een keer sochtends (half 6) aangehouden terwijl ik krantenliep dat ik geen verlichting had, helemaal uit me plaat gegaan dat ze eens wat nuttigs moeten doen ipv mij lastig vallen op zulke tijdstippen, ik liep kranten tussen flats op de stoep.

Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Guido_AXGT »

Och ik heb zovaak een bekeuring, is het niet voor te hard rijden dan is het wel fout parkeren, maar ik ben zo'n hufter van ik doe wat ik wil :)

Het interesseert me geen zak, gewoon betalen, klaar en niet huilen, of het helpt, echt niet :D

but I don't care :D 'k ga natuurlijk niet moetwillig hard rijden tijdens de trajectcontrole, maar verder kijk ik altijd om me heen en schat de situatie in, ipv op me snelheidsmeer kijken...

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

Guido_AXGT wrote: Het interesseert me geen zak, gewoon betalen, klaar en niet huilen, of het helpt, echt niet :D
En omdat het sommige mensen geen zak intereseerd worden de boetes elke keer zwaarder. Ik vind dit echt een enorme K*Tinstelling van je. Hoef je echt niet trots op te zijn.

Maar ikke 4x voor 4-6 km/h te hard. 2 in de ax, 1 in xsara, 1 in BX.

1x 40km/h te hard (in duitsland, op een "zo hard je kan weg" waar ineens een bord 100 staat en +/- 40 meter verderop een paal :x ). Maar die was net zo duur als in nederland 4-6 km/h te hard rijden. Wel allemaal meer dan 5 jaar geleden behalve die met de xsara.

Verder met de fiets een boete van €60,- voor teveel links houden :? . jaja met een fiets ja. Bezwaar tegen gemaakt maar standaardbriefje terug gekregen geen zin om voor de rechter te gaan uitvechten dus betaald. Bezwaar maken heeft geen enkel nut ambtenaar wordt in het gelijk gesteld zelfs als je foto's etc van de situatie meestuurd. Wordt gewoon niet naar gekeken door justitie.

verder niks.

8 jaar mijn rijbewijs
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

Happytree wrote:
citrofenwick wrote:Eenmaal een parkeerboete van 100€
Zozo 100€ in belgie hier in nederland is fout parkeren 60€

Mijn boetes:

9 km tehard 22€
24km tehard 92€

En vandeweek door rood :S echt heel stom en dikke pech aangezien de keren dat ik door rood heb gereden ik echt op 1 hand kan tellen.

150€
Ja, maar het was geloof ik al 2e graad, en die zijn al wat duurder dan een gewone parkeerboete.

En een beetje te snel geantwoord in deze topic. Vanmorgen lag er een snelheidsboete in de bus...
59 gemeten snelheid en gecorrigeerd naar 53 => 50€
Beefy reed, dus morgen een brief sturen naar de politie dat ik niet reed en hij de boete mag betalen :P (zijn GT stond bij de garage voor een nieuwe koppakking en ik was ziek en hij reed er mee naar het werk)

En zo blijf ik nog steeds officiëel snelheidsboete-vrij ;)
AX-kopen is verslavend.

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

** de rijkspolitie houd dit topic goed in de gaten **

uhm ik zit zelf aan een snelheidsboete = 370 eu.
rood stoplicht(net over de stopstreep bij stoplicht gvdrsefggsfg k*t = weet ik niet meer.

6 km te hard = 23 eu ofzo ?

met verf op een muur kleuren waar het niet mag = 180 eu.

en dat was het wel voorlopig :o
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Guido_AXGT »

Gewoon niet harder rijden dan de magische 50km/u te hard grens... Al is dat met een 1.4 moeilijker dan met een 1.1 :lol:

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Ja Mba@nl, die eerste twee jaar gingen bij mij ook nog goed... ;) daarna binnen 1 jaar 2 stuks gescoord en sindsdien niks meer. Ze waren, hou je vast:

1) 12 km te hard met de 2cv op een verlaten 70km-weg. Ik wist niet eens dat ik te hard reed. Jammer genoeg geflitst en niet staande gehouden, ik had echt zó graag grijnzend tegen zo'n agent willen zeggen "maar agent, zo hard kán ie niet eens!" :D 32 of 34 eurootjes.
2) 7 km te hard met de AX. Ik mocht 120 of 100 geloof ik. Net geslaagd voor m'n motorrijbewijs dus ik was blij en dus mocht de AX ietsje harder :D En tja, dat rijbewijs had al zoveel gekost dat die 23 euro er nog wel bij kon...

Beide keren dat ik geflitst ben had ik het pas in de gaten toen ik post uit Leeuwarden kreeg. Dat vind ik zo jammer van geflitst worden, daar zit helemaal geen pedagogisch element in. Op deze manier vind ik m'n beide boetes in de categorie onzinboetes vallen... Laat ze dan vechten als mannen en me staande houden. Maar ja, daar geef ik ze nooit aanleiding toe (of je moet mijn gruwelijke snelheidsovertredingen meetellen :roll: ), en de staatskas moet toch op een manier aangevuld worden... ;)
Kijk uit, een Cactussssss

Post Reply