Brand probleem veroorzaakt door 8-9 maanden stil staan en wat brandstof in de katalysator Uitlaat is op een gegeven moment zo warm geworden dat de bekleding in de fik vloog. Is opgelost en bekleding wordt dit weekend vervangen.
Maar ik heb wel heel lang getwijfeld tussen een mini-eend-kever
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Van de week ff de kleppen van de GTI gesteld... Scheelt een hoop, bij volgas iig geen motormanagement lampje meer. Uiteraard die stomme keramische blokjes kapot gedraaid, bij opnieuw vastzetten braken ze meteen af. Gelukkig kun je die tegenwoordig vervangen voor aluminium ringen.
Zow, de mini is na een grondige revisie weer volledig gereed om bereden te worden. Loopt nu als een malle zonder zijn kat. Deze was de oorzaak van mijn warmte ontwikkeling in de bekleding...
Vandaag meteen gewassen en met de AX laten kennis maken. het resultaat:
In verre verleden nog wel is wat aan een Mini (toen nog AUSTIN Seven) geknutseld. Wat mij bijgebleven is dat het een ramp was om die twee SU carb's op het gehoor en gevoel een beetje synchroon te krijgen.
In verre verleden nog wel is wat aan een Mini (toen nog AUSTIN Seven) geknutseld. Wat mij bijgebleven is dat het een ramp was om die twee SU carb's op het gehoor en gevoel een beetje synchroon te krijgen.
Groetjes, Henk
Gelukkig is dit een Cooper uit 1996 en zit er MPI op. Afstelling wordt geregeld middels sensoren en computers Overgens ken ik het probleem maar al te goed... Na mijn AX Sport periode
Dank voor reacties, de Mini is echt leuk om te zien en om mee te rijden. De AX staat garant voor Karten, maar de mini kan er ook wat van. Morgenavond en dinsdag komen de eerste kopers. Ik hoop hem dan iig weg te doen. Hij is af en ik ben er klaar mee.
Mini afgelopen maandag alweer verkocht. Zoektocht weer gestart naar een knappe Golf TDI of BMW 320d. AX zal dan reserve in de schur verdwijnen en eindelijk eens voorzien worden van de nodige dosis powar.. Mensen die nog een compleet 1600 NFW blokje weten?
SUPER auto, toch 1 van de fijnste auto waar ik in heb gereden moet ik zeggen
automaat of handbak?
vriend van me heeft een 328i met precies de zelfde wielen en een h&r schroefset op zn laagst, stuur je op msn wel eens ff een foto voor dat de citrofielen nog beginnen te zeuren
DuFF wrote:heb je er ook een vrouw en kinderen bij ?
wat een gezinsbak zeg....
Gelukkig geen van beide, maar ik heb wel vrienden... Bewust geen coupe gekocht, een 5-deurs is gewoon pure luxe als je wel eens met meer personen rijdt.