Mijn motorblok is smerig, vuil en aangekoekte rotzooi enzo... :crap
Op een aantal fotos heb motorblokken gezien die schoner zijn dan mijn moeders servies! Hoe doe je dat? Zijn daar speciale middeltjes voor of gaat het ook met een huis-, tuin- en keukensopje?
Ik heb dat twee weken geleden pas gedaan. Cilinderkoppakking lekte en alles hing dus onder de olie. IK heb remmenreiniger gebruikt. Koste per bus bijna 2? en heb 3 bussen nodig gehad. Gewoon erop spuiten en de olie en vuil liep er gewoon af.
als je je heel erg verveelt kan je ook een jerrycannetje wasbenzine kopen en dat er goed dik opspuiten en dan met een kwastje of doek het vuil ervanaf halen.. werkt best netjes.. al is het niet alles..
en rubber slangen gewoon met een handvol dreft?
Waarom geen ONTVETTER!??!! Dit kost nog geen euro per liter en dit kun je gewoon insprayen en later afspoelen...op de harnekkige plaatsen doe je dit 2x of met een borsteltje...
Dat lijkt me het proberen waard AX_POWAH, ik ga het morgen eens doen. Ik laat hier wel weten wat het resultaat was, als het echt zo makkelijk gaat willen anderen het misschien ook doen.
carel wrote:Dat lijkt me het proberen waard AX_POWAH, ik ga het morgen eens doen. Ik laat hier wel weten wat het resultaat was, als het echt zo makkelijk gaat willen anderen het misschien ook doen.
Ik zou rem of montagereiniger gebruiken. Is allebei erg aggressief maar je spuit al het vuil er zo af
carel wrote:Eet da spul dan niet al je slangetjes op?
JA... Er zijn speciale middelen voor.. Weet de naam niet zo.. Maar kijk aub uit met zelfbedachte ideeen... Wasbenzine bijv. iedereen denkt dat het super is... Wel het is rot spul... Het laat je schoongemaakte spullen verkleuren ...
Gewoon ontvetter... En goed droogmaken scheelt een boel.. anders trekt het vuil weer aan!
AX_POWAH wrote:Waarom geen ONTVETTER!??!! Dit kost nog geen euro per liter en dit kun je gewoon insprayen en later afspoelen...op de harnekkige plaatsen doe je dit 2x of met een borsteltje...
AX powah
Ik ben altijd veel meer kwijt geweest voor ontvetter(Brezan)Waar haal jij 'm zo goedkoop? :men_ani