Koppelingsset
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
Koppelingsset
Hoe zit het met de koppelingssetjes, is deze voor iedere ax hetzelfde? Moet ik nog ergens op letten als ik er eentje aanschaf?
Re: Koppelingsset
Ze zijn niet hetzelfde, voor 1.4 heeft een andere diameter. Ff op Hbase opzoeken welke je moet hebben....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Koppelingsset
Zijn wel het zelfde, alleen zijn in de eerste series 1.0 en 1.1 kleiner diameters gemonteeerd (ik dacht 160mm) de latere zijn ook gelijk aan de 1.4 ( 180mm ?).grietje wrote:Ze zijn niet hetzelfde, voor 1.4 heeft een andere diameter. Ff op Hbase opzoeken welke je moet hebben....
Zelf voor onze 1.1E S6 van '89 een grotere gemonteerd zonder problemen.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Voor sommige GT injections wordt overigens door hbase ook nog de 181mm opgegeven! (Dat was bijv. ook het geval bij de GT inj. van Fietspomp.
)

Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

hoi,
Ik heb in februari bij de frikandellenmeting mijn koppeling en drukgroep vervangen, het is een ax 1.0 escapede. Er zat een kleine koppeling in als ik het goed heb 160mm en nu 180. Als je hem bij brezan zou bestellen hebben ze je chasisnr nodig en dan weten ze het gelijk. Denk tevens aan je keerringen, locktite, 2 l versnellingsbakolie en een ringetje voor je aftapplug.
Ik ben nog bezig met een howto maar door verbouwing kom ik er niet zo ver mee.
gr vincent succes
Ik heb in februari bij de frikandellenmeting mijn koppeling en drukgroep vervangen, het is een ax 1.0 escapede. Er zat een kleine koppeling in als ik het goed heb 160mm en nu 180. Als je hem bij brezan zou bestellen hebben ze je chasisnr nodig en dan weten ze het gelijk. Denk tevens aan je keerringen, locktite, 2 l versnellingsbakolie en een ringetje voor je aftapplug.
Ik ben nog bezig met een howto maar door verbouwing kom ik er niet zo ver mee.
gr vincent succes
Mijn verlanglijstje?
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.
Re: Koppelingsset
Dan zit er toch verschil inHenk Bats wrote:Zijn wel het zelfde, alleen zijn in de eerste series 1.0 en 1.1 kleiner diameters gemonteeerd (ik dacht 160mm) de latere zijn ook gelijk aan de 1.4 ( 180mm ?).grietje wrote:Ze zijn niet hetzelfde, voor 1.4 heeft een andere diameter. Ff op Hbase opzoeken welke je moet hebben....
Zelf voor onze 1.1E S6 van '89 een grotere gemonteerd zonder problemen.
Groetjes, Henk

1.0 en de eerste 1.1 160 en de rest 180

Dat het onderling monteer baar is oke haha, dat wist ik niet, maar er zit dus wel degelijk verschil in

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Koppelingsset
160 is oud, is ooit vervangen voor 180...grietje wrote:Dan zit er toch verschil in
1.0 en de eerste 1.1 160 en de rest 180
Dat het onderling monteer baar is oke haha, dat wist ik niet, maar er zit dus wel degelijk verschil in
aldus de WPH moest ook bij nieuwe montage 180 gebruikt worden ook al kwam er 160 uit, 160 is bij Valeo ook niet meer leverbaar je krijgt namelijk altijd 180 mee...
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
past die van een diesel ook? Want ik zie een leuk setje op marktplaats staan...?
http://link.marktplaats.nl/237891466
http://link.marktplaats.nl/237891466
check ff of het uit drie onderdelen bestaat. heb ook al eens gehad dat er geen druklager bijzat die ik daarna a 40€ nog eens los kon gaan kopen. dan wordt het al gauw duur zeg maar.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
Ik ga de complete set vervangen: drukgroep plaat en lager. Maar waar moet de bak van de motor af?
Het rode gedeelte of het blauwe?

En ff een filmpje van het lagergekrijs
't lijkt wel een supercharger 
http://www.youtube.com/watch?v=lJpsNtS9U0k
Sleutelen op de Spaanse straat

Het rode gedeelte of het blauwe?
En ff een filmpje van het lagergekrijs


http://www.youtube.com/watch?v=lJpsNtS9U0k
Sleutelen op de Spaanse straat

Last edited by Guido_AXGT on FriApr17, 2009 2:59:38 PM, edited 1 time in total.
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Hoe wil je de bak er onder vandaan halen als er nog een aandrijfas in zitMastenhose wrote:Heb in 2003 m´n koppeling van m´n ZX vervangen en kan me niet meer herinneren dat ik toen beide aandrijfassen uit de bak heb gehaald?
Maar misschien ook wel, weet 't nou niet zeker meer!

Moeten er wel beide uit.... best is ook om ze wel met touwtjes ofzo recht te hangen want van krom hangen overlijden de aandrijfassen weer....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Tjsa, inderdaad, zal wel een vlaag van verstandsverbijstering zijn geweest ofzo... Anyway, beide assen er dus uit!grietje wrote:Hoe wil je de bak er onder vandaan halen als er nog een aandrijfas in zitMastenhose wrote:Heb in 2003 m´n koppeling van m´n ZX vervangen en kan me niet meer herinneren dat ik toen beide aandrijfassen uit de bak heb gehaald?
Maar misschien ook wel, weet 't nou niet zeker meer!
:P

-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM