Schroefset
Moderators: denny, vtspower, webmasters
nee, maar ik weet wel dat er met zo'n schroefset niet meer valt te rijden zo gauw je lager als 4 cm gaat. gewoon enorm slecht ontwerp helaas. Heb er op rallye.nl al eens aandacht aan gegeven
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Ik ben van plan om een V-Maxx schroefsetje te kopen via stuning.nl
Welke set moet ik dan kiezen voor mijn AX 1.1,
de Peugeot 106 (1A/1C) of de Saxo 1.1?
(Graag geen antwoorden als 'geen van beide' ofzo, want ik weet dat het mss geen topkwaliteit is maar ik wil gewoon een goedkoop setje )
En is er iemand die echt 100% zeker weet dat het gaat passen op een AX, zonder rompslomp, of moet je nog aanpassingen doen?
Het antwoord is mij na het lezen van dit topic nog niet helemaal duidelijk.
Welke set moet ik dan kiezen voor mijn AX 1.1,
de Peugeot 106 (1A/1C) of de Saxo 1.1?
(Graag geen antwoorden als 'geen van beide' ofzo, want ik weet dat het mss geen topkwaliteit is maar ik wil gewoon een goedkoop setje )
En is er iemand die echt 100% zeker weet dat het gaat passen op een AX, zonder rompslomp, of moet je nog aanpassingen doen?
Het antwoord is mij na het lezen van dit topic nog niet helemaal duidelijk.
passen wel mar je kunt je geld veel beter besteden. zoek maar naar ervaringen bij saxo en 106 rijders en je zult vanzelf merken dat het een zeer slecht ontworpen set is. Ik weet niethoe het bij andere auto's is maar de set voor de 106/saxo is helaas gewoon nog geen 10tje waard.Nitroën wrote:Ik ben van plan om een V-Maxx schroefsetje te kopen via stuning.nl
Welke set moet ik dan kiezen voor mijn AX 1.1,
de Peugeot 106 (1A/1C) of de Saxo 1.1?
(Graag geen antwoorden als 'geen van beide' ofzo, want ik weet dat het mss geen topkwaliteit is maar ik wil gewoon een goedkoop setje )
En is er iemand die echt 100% zeker weet dat het gaat passen op een AX, zonder rompslomp, of moet je nog aanpassingen doen?
Het antwoord is mij na het lezen van dit topic nog niet helemaal duidelijk.
je kunt haast niet verlagen met die set zonder enorm in te boeten aan weggedrag. geef je geld dan uit aan een paar goede verlagingsveren.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Liever koop ik ook alleen een set veren, maar alle setjes die ik tot nu toe heb gevonden verlagen niet meer dan maximaal 40mm. En ik wil eigenlijk wel wat lager dan dat; de AX lijkt nu niet echt laag, hij is wel lager dan eerst natuurlijk, maar dan nog...denny wrote:geef je geld dan uit aan een paar goede verlagingsveren.
Maar zijn er nog andere opties dan een schroefset..?
lager als 4 cm zul je toch ook kortere dempers moeten hebben. Ook de dempers uit een dergelijke schroefset zijn ook hierop niet berekend (je kan er tenslotte ook standaard hoogte mee rijden).
Zoek naar reviews. kijk wat andere mensen van een dergelijke set vonden.
Ik heb in de wie is wie van grietje eens een link gezet naar ervaringen van een engels forum met V-max/autostyle/hottuning etc (allemaal hetzelfde).
Lees dat en kijk of je je er aan wilt wagen. Ik ben alleen bang dat goedkoop altijd duurkoop zal zijn met deze sets.
Lager dan 4cm kun je alleen met kortere dempers (bilstein B8 als ik me niet vergis) en veren (zelf veren laten draaien kost vaak niet meer dan een setje kopen). Je kan ook van je originele veren wat afhalen. Is toch een lineaire veer dus kan geen kwaad (icm met kortere dempers want je veren mogen nooit op enig moment los in de veerschotels staan!!!!) Beste kan je echter veren op maat laten maken die ook een stuk stijver zijn.
En anders gewoon doorsparen voor een goede schroefset waar wel over is nagedacht.
Zoek naar reviews. kijk wat andere mensen van een dergelijke set vonden.
Ik heb in de wie is wie van grietje eens een link gezet naar ervaringen van een engels forum met V-max/autostyle/hottuning etc (allemaal hetzelfde).
Lees dat en kijk of je je er aan wilt wagen. Ik ben alleen bang dat goedkoop altijd duurkoop zal zijn met deze sets.
Lager dan 4cm kun je alleen met kortere dempers (bilstein B8 als ik me niet vergis) en veren (zelf veren laten draaien kost vaak niet meer dan een setje kopen). Je kan ook van je originele veren wat afhalen. Is toch een lineaire veer dus kan geen kwaad (icm met kortere dempers want je veren mogen nooit op enig moment los in de veerschotels staan!!!!) Beste kan je echter veren op maat laten maken die ook een stuk stijver zijn.
En anders gewoon doorsparen voor een goede schroefset waar wel over is nagedacht.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Okeej, de schroefset zit er nu onder. De auto is wel een stukje lager dan met de 35mm verlagingsveren, maar ik vind eigenlijk dat er nog steeds redelijk wat ruimte tussen de wielkasten zit... Met (175/)50/13 banden moet de AX wel heel ver zakken wil je die ruimte een beetje weggewerkt hebben.
Nou is mijn vraag: kun je nog lager gaan dan zo'n schroefset of moet ik hier genoegen mee nemen?
Nou is mijn vraag: kun je nog lager gaan dan zo'n schroefset of moet ik hier genoegen mee nemen?
Die ruimte in de wielkast zal bij jou extra zijn door die rare veelste kleine wieltjes die eronder zitten....
maar daarbij vond ik de laagte van de set ook tegenvallen, en ik denk dat dat is omdat er een alu motorblok in ligt. Dit blok is gewoon niet zwaargenoeg om het in te drukken, denk ik....
maar daarbij vond ik de laagte van de set ook tegenvallen, en ik denk dat dat is omdat er een alu motorblok in ligt. Dit blok is gewoon niet zwaargenoeg om het in te drukken, denk ik....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
nee bij v max set niet.
Maar die veertjes Ik neem aan dat die straks helemaal platgedrukt zijn bij je. Die werken vaak niet mee met de vering en zijn echt alleen om bij vollledig uitveren de veer genoeg lengte te geven zodat hij niet uit zijn schotel valt.
Maar die veertjes Ik neem aan dat die straks helemaal platgedrukt zijn bij je. Die werken vaak niet mee met de vering en zijn echt alleen om bij vollledig uitveren de veer genoeg lengte te geven zodat hij niet uit zijn schotel valt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.