skirtset vastkitten
Moderator: webmasters
skirtset vastkitten
Ik hen laatst een mooie skirtsetje van Aad overgenomen van een type 1.nu worden deze nog gespoten,maar starks moeten ze er op geplakt worden,met wat voor kit kan ik dat het beste doen 

Ik heb t gedaan met 'sikaflex' oid, wat glenn ook gebruikt had
die bleven iig zitten 

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX super weirdo
Zijn er nog tips betreffende het vastkitten van zo'n set ?
Grote dotten in het midden, .... bij de wielbogen alleen de randjes ? ... onderzijde open laten zodat het vocht er uit kan... of juist volledig afsluiten ? .... de onderlaag eerst in de teflon zetten ?... of juist niet vanwege mogelijk moeilijk hechten van de kit ....
andere tips ? ... ik wil het nl in 1x goed doen
Grote dotten in het midden, .... bij de wielbogen alleen de randjes ? ... onderzijde open laten zodat het vocht er uit kan... of juist volledig afsluiten ? .... de onderlaag eerst in de teflon zetten ?... of juist niet vanwege mogelijk moeilijk hechten van de kit ....
andere tips ? ... ik wil het nl in 1x goed doen

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Ik weet even niet meer wat voor Kit ik gebruikt had, had het van Glenn
Sikaflex volgens mij
Ik heb aan de bovenkant een dikkerand gedaan (niet helemaal bovenaan, ik wou het niet helemaal 'afkitten' want dan moet ik dat ook weer spuiten
)
En aan de uiteindes boven en onder.
Met lijmklemmen, tussen doekjes vast gezet en na uurtje bleef het allemaal hangen. Ben er nooit 1 verloren
Ik had wel de wielkasten zelf, omdat ik uitgezaagde wielkasten had, een rand van 1/2 cm geschuurd en getectileerd. De kit zat daar net niet.
Sikaflex volgens mij
Ik heb aan de bovenkant een dikkerand gedaan (niet helemaal bovenaan, ik wou het niet helemaal 'afkitten' want dan moet ik dat ook weer spuiten

En aan de uiteindes boven en onder.
Met lijmklemmen, tussen doekjes vast gezet en na uurtje bleef het allemaal hangen. Ben er nooit 1 verloren

Ik had wel de wielkasten zelf, omdat ik uitgezaagde wielkasten had, een rand van 1/2 cm geschuurd en getectileerd. De kit zat daar net niet.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
afgelopen zondag een skirt losgehaald die niet goed zat.
Ik ben blij dat Tijmen ook nog een schroefje had zitten door de balk heen anders was de skirt al lang pleitte geweest
Hieronder enkele voorbeelden waarom hechting, opruwen, primer belangrijk is en wat de effecten zijn als het niet goed is.
Voor Duff hierbij een duidelijk voorbeeld waarom ik liever geen gespoten spoiler op een ruit lijm.
het zijn foto's waarbij je
A kan zien dat de lak niet houdt op de auto
B de kit niet houdt op de skirt (geen primer, niet schoon, niet geruwd)

Ik ben blij dat Tijmen ook nog een schroefje had zitten door de balk heen anders was de skirt al lang pleitte geweest
Hieronder enkele voorbeelden waarom hechting, opruwen, primer belangrijk is en wat de effecten zijn als het niet goed is.
Voor Duff hierbij een duidelijk voorbeeld waarom ik liever geen gespoten spoiler op een ruit lijm.

ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX Master Spammer
Ik wil dit dus ook binnenkort gaan doen, maar waar moet ik op letten bij het zoeken van de kit?
SikaFlex is er overigens in veel soorten en maten...
Verder alles ontvetten met remreiniger? en dan kit aanbrengen vast houden met klemmetjes ofzo en hoe lang moet het dan drogen?
Ik neem aan dat ik de skirts moet schuren om ruw te maken, moet dit ook nog met de auto zelf? of houdt de kit toch wel?
Heb namelijk geen zin om ooit een skirt kwijt te raken
Is dit mischien een kanshebber? lijkt mij wel een prima product
http://www.dewatersportwinkel.nl/Sikafl ... tra-sterk/
SikaFlex is er overigens in veel soorten en maten...
Verder alles ontvetten met remreiniger? en dan kit aanbrengen vast houden met klemmetjes ofzo en hoe lang moet het dan drogen?
Ik neem aan dat ik de skirts moet schuren om ruw te maken, moet dit ook nog met de auto zelf? of houdt de kit toch wel?
Heb namelijk geen zin om ooit een skirt kwijt te raken

Is dit mischien een kanshebber? lijkt mij wel een prima product

http://www.dewatersportwinkel.nl/Sikafl ... tra-sterk/
-
- AX liefhebber
Joost wrote:afgelopen zondag een skirt losgehaald die niet goed zat.

AX GTI '91