leuk GSA project
Moderators: Rock's, webmasters
vol goede moed zijn we vanavond weer aan het GS-project begonnen
eerst haalde mn vader de 'nieuwe' cilinderkop uit de verpakking.. door de vereniging verkocht als goede ruil-cilinderkop in nette staat...
die moest dus eerst ff uit elkaar..
om even een spoelbeurtje te krijgen in de ontvetterbak...
echt schoonmaken doen we nog wel, deze is voorlopig op reserve...
daarna de nieuwe zuigerveertang uit de verpakking gehaald, de vorige goedkopere (7,- ipv 8.50... hadden ze wel even mogen zeggen dat het zo'n klein verschil was!) beviel uitermate slecht..
de nieuwe deed het perfect.. binnen een uur bij beide zuigers nieuwe zuigerveren gemonteerd, terug in de cilinderbussen, zuigers terug op de drijfstangen en cilinderbussen weer terug op hun plek
nu dus wachten op de klepjes (en klepveertang), alles afstellen.. motortje weer ff terughangen en kijken wattie doet
eerst haalde mn vader de 'nieuwe' cilinderkop uit de verpakking.. door de vereniging verkocht als goede ruil-cilinderkop in nette staat...
die moest dus eerst ff uit elkaar..
om even een spoelbeurtje te krijgen in de ontvetterbak...
echt schoonmaken doen we nog wel, deze is voorlopig op reserve...
daarna de nieuwe zuigerveertang uit de verpakking gehaald, de vorige goedkopere (7,- ipv 8.50... hadden ze wel even mogen zeggen dat het zo'n klein verschil was!) beviel uitermate slecht..
de nieuwe deed het perfect.. binnen een uur bij beide zuigers nieuwe zuigerveren gemonteerd, terug in de cilinderbussen, zuigers terug op de drijfstangen en cilinderbussen weer terug op hun plek
nu dus wachten op de klepjes (en klepveertang), alles afstellen.. motortje weer ff terughangen en kijken wattie doet
ja me vader had zn gordel niet om en het knipperlicht aan de voorzijde doet het daar nog nietraoel wrote:op de foto's ziet ie er zo goed als nieuw uit he? oh wacht, er ontbreekt wat...
vandaag de rest vd deuren gemonteerd.. en de koplampen enzo..
deurpanelen bleek weer een uitdaging, in de 2 nieuwe deuren zaten uiteraard geen gaten voor de armleuningen!
dat wordt boren..
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Mooi dat de GSA weer rijd Marc.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
vanavond weer testgereden.. ditmaal helemaal afgebouwd..Henk Bats wrote:Mooi dat de GSA weer rijd Marc.
Groetjes, Henk
we hadden gister nog wat LHM over de remschijven gekrege, dus remreiniger was noodzakelijk..
testrit ging opzich uitstekend, motor loopt goed, remt/stuurt/veert zoals het moet.. alleen 1 bougie blijft niet zitten.. vanavond 3x verloren
dat wordt dus maar met locktite vastzetten.. want het blok eruit halen om een helicoil erin te draaien heb ik geen zin in!
verder blijkt het druklager vd koppeling het stilliggen niet leuk te vinden.. hij is begonnen met fluiten iets wat hij voor de ombouw niet deed.. en de koppeling was verder nog in perfecte staat, dus aan vervangen hebben we neit eens gedacht!
vooralsnog gaat het dus de goede kant op.. mn ouders gaan nu weer even een weekje op vakantie, dus volgende week verder!
daaaar zijn we weeeerrr!
die bougie die we dus verloren waren.. dat blijkt een reden te hebben, dat gat heeft gewoon GEEN schroefdraad meer
dus, voor de verandering mag het blok er weer uit.. mag dat kopje gewisseld worden met een kopje dat we nog hebben liggen.. mag alles weer in elkaar.. en wachten we rustig af wat er daarna nog fout gaat..
problemen die we tot nu toe hebben gehad;
-uitlaat die brak bij monteren, te dun materiaal????
-distributieriem die versprong, omdat de vorige eigenaar een borgring van de krukaspoulie niet heeft teruggezet
-schroefdraad vd bougie die door de compressieslag en ouderdom eruit geblazen wordt..
niet echt dingen waar we wat aan kunnen doen dus, wel dingen die verrektes veel geld kosten!
nu gaan mn ouders 4 wken op vakantie.. dus ik kan vd zomer iig niet mijn eigen auto in de garage hebben om te sleutelen....
die bougie die we dus verloren waren.. dat blijkt een reden te hebben, dat gat heeft gewoon GEEN schroefdraad meer
dus, voor de verandering mag het blok er weer uit.. mag dat kopje gewisseld worden met een kopje dat we nog hebben liggen.. mag alles weer in elkaar.. en wachten we rustig af wat er daarna nog fout gaat..
problemen die we tot nu toe hebben gehad;
-uitlaat die brak bij monteren, te dun materiaal????
-distributieriem die versprong, omdat de vorige eigenaar een borgring van de krukaspoulie niet heeft teruggezet
-schroefdraad vd bougie die door de compressieslag en ouderdom eruit geblazen wordt..
niet echt dingen waar we wat aan kunnen doen dus, wel dingen die verrektes veel geld kosten!
nu gaan mn ouders 4 wken op vakantie.. dus ik kan vd zomer iig niet mijn eigen auto in de garage hebben om te sleutelen....
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Shit man, heb je de draad uit die kop gedraaid of bouwt hij zoveel druk op dat hij de bougie er eigenhandig vanuit heeft geperst (onmogelijk)... Materiaal van die kopjes blijft bagger en dient met de nodige liefde behandeld te worden...
Leuk zo'n project, blijf je lekker bezig en vooral van de straat...
Leuk zo'n project, blijf je lekker bezig en vooral van de straat...
Freude am Fahren.
Als je ervaring hebt met hoe vast 25Nm 'ongeveer' is, dan is 't geen probleem. Velen echter zullen bougies veel vaster draaien dan 25Nm.
(En dan heb je kans dat je de draad in de kop sloopt, of dat de bougie barst.)
(En dan heb je kans dat je de draad in de kop sloopt, of dat de bougie barst.)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!