De AX GT heeft de neiging om soms bij wijze van spreke op te stijgen of juist helemaal in te kakken. Soms slaat hij bijna af, andere keer sta je 3000tpm voor het stoplicht te draaien.
Nu viel het mij op de het busje die de gashandle kan bedienen uitgeschoven stond terwijl de motor warm was. Andere keer staat hij gewoon in.
Is dit de stationairregelaar? En los ik het euvel op door dit apparaat te vervangen of weet het apparaat het allemaal niet meer omdat er een sensor kapot is en zoja welke?
Motorstoring uitlezen is helaas nog niet gelukt, maar wordt je waarschijnlijk niet heel veel wijzer van..
Wisselend toerental
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Wisselend toerental
To finish first, you'll first have to finish!
Die ruimte op die bus van de gaskabel: dat hoort zo.
De stationair-stappenmotor heeft die ruimte nodig om goed te kunnen regelen. Vuistregel: 2 ringen vrije ruimte.
Kans is aanwezig dat 't idd de stappenmotor is, maar die kans acht ik klein. Meestal is het de gasklep-positiesensor die versleten is, waardoor de ECU niet goed meer kan 'zien' hoe ver de gasklep open staat.
(En aangezien de gasklep bij Bosch systemen direct bediend wordt door de stappenmotor, kan het zo dus gebeuren dat heel de stationairloop een rommeltje wordt.)
De stationair-stappenmotor heeft die ruimte nodig om goed te kunnen regelen. Vuistregel: 2 ringen vrije ruimte.
Kans is aanwezig dat 't idd de stappenmotor is, maar die kans acht ik klein. Meestal is het de gasklep-positiesensor die versleten is, waardoor de ECU niet goed meer kan 'zien' hoe ver de gasklep open staat.
(En aangezien de gasklep bij Bosch systemen direct bediend wordt door de stappenmotor, kan het zo dus gebeuren dat heel de stationairloop een rommeltje wordt.)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Ik heb het eigenlijk niet over de gaskabelverstelling gehad, maar de bus die iets lager zit. Soort cilinder die in en uit gaat, die werkt niet goed.
De gaskleppositiesensor heeft niet veel te doen, want die krijgt als hij al werkt alleen maar de melding dat de gasklep open staat (continue dus).
De gaskleppositiesensor heeft niet veel te doen, want die krijgt als hij al werkt alleen maar de melding dat de gasklep open staat (continue dus).
To finish first, you'll first have to finish!
ik denk de temperatuur sensor. dat de ecu niet goed weet welke vereiking er moet gegeven worden.
of zit ik er naast want ecu is niet mijn ding
grtzz
of zit ik er naast want ecu is niet mijn ding
grtzz
ik en mijn ax zijn even oud
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,