
Autoslalom (fotos!)
Moderators: Rock's, webmasters
*schopje*
4 april is er weer 1, ennuh, als de GT naar behoren werkt ga ik er zeker heen
q01z zal ook aanwezig zijn met een gekke porsche..
Zoals dus begin dit topic beschreven:
verplicht is een helm, een milieuzeil (om je auto op te parkeren), er mogen geen losse dingen in de auto liggen en je accu moet afgeplakt worden.
Verder word de auto 'gekeurd' op veiligheid, dus even 'snel' gecontroleerd of je wielen geen speling hebben vast zitten, je stoelen, je gordels e.d. In die keuring word meteen vastgesteld in welke klasse je valt.
De eerste 3 runs kosten 20 euro (minimum ook) elke start daarna kost 3 euro. Lokatie is dus midland circuit in Lelystad, en beginnen zo rond 10:30.
4 april is er weer 1, ennuh, als de GT naar behoren werkt ga ik er zeker heen

q01z zal ook aanwezig zijn met een gekke porsche..
Zoals dus begin dit topic beschreven:
verplicht is een helm, een milieuzeil (om je auto op te parkeren), er mogen geen losse dingen in de auto liggen en je accu moet afgeplakt worden.
Verder word de auto 'gekeurd' op veiligheid, dus even 'snel' gecontroleerd of je wielen geen speling hebben vast zitten, je stoelen, je gordels e.d. In die keuring word meteen vastgesteld in welke klasse je valt.
De eerste 3 runs kosten 20 euro (minimum ook) elke start daarna kost 3 euro. Lokatie is dus midland circuit in Lelystad, en beginnen zo rond 10:30.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
niet aanwezig. mijn motor gaat er over 2 weken uit, Volgende week vervoegde keuring ivm het nooit halen van een 4gasmeting met het nieuwe blok.
Ik zoek nog steeds een motorsteun voor een stalen TU blok en alles wat eronder zit ! Had er een van Qo1z gehad maar die is voor een alu blok. (verschil stalen blok zit waterpomp in het blok bij alu in een waterpomphuis)
hoop er gedurende de zomer wel bij aanwezig te zijn.
Ik zoek nog steeds een motorsteun voor een stalen TU blok en alles wat eronder zit ! Had er een van Qo1z gehad maar die is voor een alu blok. (verschil stalen blok zit waterpomp in het blok bij alu in een waterpomphuis)
hoop er gedurende de zomer wel bij aanwezig te zijn.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
wat voor motorsteun denny?
Ik heb nog zon GT steunn in staal liggen?
Ik heb nog zon GT steunn in staal liggen?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
steun die gebout zit op een gietijzeren motorblok. die is nl anders dan van een alu blok. Bij een alu blok zit nl je waterpomp in het waterpomphuis en bij een stalen blok zit deze in het blok.
ik bedoel dus ook de steun die aan de achterkant van je blok is geschroeft en de steun die van daar uit weer naar je carresorie gaat.
ik bedoel dus ook de steun die aan de achterkant van je blok is geschroeft en de steun die van daar uit weer naar je carresorie gaat.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
ja als iedereen zo gaat adverteren word het wel druk jaHappytree wrote:Kan je er gewoon heenkomen en daar inschrijven? als iedereen dat zomaar kan doen is het toch super druk?
Hoe gaat dat dan moet je elke keer lang wachten? hoeveel runs hebben anderen gedaan op 1 dag?
Groetjes, Jordi

En je kan soms best wel eens lang moeten wachten.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Wellicht dat wel een keertje kom kijken, met de first meedoen is echter niet echt handig i.v.m het ding niet echt voor de korte bochten bedoeld is (glijd alle kanten op).
Maar ik heb wat anders wat welliswaar kwa klasse niet echt handig is maar wel snel de baan rond kan. (of heb ik mij nu alweer versproken
).
Maar ik heb wat anders wat welliswaar kwa klasse niet echt handig is maar wel snel de baan rond kan. (of heb ik mij nu alweer versproken

Ik ga met de AX met BXsportief naar Wimedo.
Dat is hoogstwaarschijnlijk halverwege mei. Tenzij het precies in het weekendje (laatste weekend mei) Frankrijk met BXvrienden valt, dan weer niet.
Laatste keer dat ik geslalomt heb, was met de Volvo 850 sedan (2.5 20V). Daarvoor meerdere malen met de BX.
Dat is hoogstwaarschijnlijk halverwege mei. Tenzij het precies in het weekendje (laatste weekend mei) Frankrijk met BXvrienden valt, dan weer niet.
Laatste keer dat ik geslalomt heb, was met de Volvo 850 sedan (2.5 20V). Daarvoor meerdere malen met de BX.
To finish first, you'll first have to finish!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Zo, even een verslagje van 4 april :d
Jordi, q01z en grietje waren dus aan t slalommen, en Bossie en Captainfrasca waren als toeschouwers geweest
Was super gaaf! We reden dus eigk wel maar met zn 3en in 1 klasse, dus meer AXjes zijn wel leuker hoor!
Jordi ging nog best hard met standaard onderstel, hij kon een ondersteltechnisch aangepaste swiffer bijbenen :d
Jordi:



De GT



Onze tegenstander (andere klasse maar vergelijkende tijden) was een Swiffer:

Met een AX met rolkooi en slicks zit je meer in de buurt van deze Kliko die lief elk bochtje wieltje lifte

Of dit golfje

De buggy was niet zo heel snel, maar wel gaaaaf

Deze Ibiza daarintegen wel snel

Moderne autos geen probleem:

De Elise en de 944 die met goede stijve AX met goede bestuurder ook wel bij te benen waren:


Deze daarintegen niet, turbo die echt bruuuut fel en snel was:

En een zooitje BMW's die allen erg lomp gingen haha



Een zeer vette mini die ook HARD ging:

Iets ouds en gaafs:

Mantra die niet echt hard leek te gaan, maar dat kan bedrog zijn

MR ging wel degelijk vlot, maar zag er niet uit

en een lotus super 7 die ECHT hard dat parcours rond denderde, maar ook spectaculair, elke bocht dwars, zeer vet

En de drie ena snelste die lekker aan elkaar gewaagd waren (al kan die ibiza hier eigenlijk ook wel bij moeten horen, zo goed niet op de tijden gelet)



En duidelijk de snelste:

Jordi, q01z en grietje waren dus aan t slalommen, en Bossie en Captainfrasca waren als toeschouwers geweest

Was super gaaf! We reden dus eigk wel maar met zn 3en in 1 klasse, dus meer AXjes zijn wel leuker hoor!
Jordi ging nog best hard met standaard onderstel, hij kon een ondersteltechnisch aangepaste swiffer bijbenen :d
Jordi:



De GT



Onze tegenstander (andere klasse maar vergelijkende tijden) was een Swiffer:

Met een AX met rolkooi en slicks zit je meer in de buurt van deze Kliko die lief elk bochtje wieltje lifte


Of dit golfje

De buggy was niet zo heel snel, maar wel gaaaaf

Deze Ibiza daarintegen wel snel

Moderne autos geen probleem:

De Elise en de 944 die met goede stijve AX met goede bestuurder ook wel bij te benen waren:


Deze daarintegen niet, turbo die echt bruuuut fel en snel was:

En een zooitje BMW's die allen erg lomp gingen haha



Een zeer vette mini die ook HARD ging:

Iets ouds en gaafs:

Mantra die niet echt hard leek te gaan, maar dat kan bedrog zijn

MR ging wel degelijk vlot, maar zag er niet uit


en een lotus super 7 die ECHT hard dat parcours rond denderde, maar ook spectaculair, elke bocht dwars, zeer vet

En de drie ena snelste die lekker aan elkaar gewaagd waren (al kan die ibiza hier eigenlijk ook wel bij moeten horen, zo goed niet op de tijden gelet)



En duidelijk de snelste:

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Het was leuk om het slalommen te zien. Vooral de extra bochten die Happytree nam in de lange bocht naar de finish toe in zijn eerste rit
Volgende keer rij ik ook mee. Was nu niet mogelijk aangezien ik op Thomas moest passen en die dus mee was.

Een briljante auto dit. Ik heb nog even gesproken met de eigenaar en zijn zoon. De auto is 22 jaar oud en er zit een Golf blok op met 2 dubbele Webers. Ten tijde van de bouw is de eigenaar op de grond gaan zitten, met een stuur in de handen en de knieen iets opgetrokken. Vervolgens heeft de bouwer met een krijtje hier een lijn omheen getrokken en op basis van die afdruk gaan bouwen.
Helaas heb ik deze creatie niet in actie gezien. Thomas werd het toch aardig zat en we zijn dus even bij de buren van het Midland circuit wezen kijken waar mijn zwager aan het speedwayen was met de motor. Niet veel later zijn we naar huis gegaan. Bij de verkeerslichten nog even naar Captainfrasca gezwaaid die naast ons stond. 300 meter verder was Thomas in een diepe slaap gevallen.

Hier lag een of ander Audi blok in. Verdere specs heb ik helaas nietgrietje wrote: Deze daarintegen niet, turbo die echt bruuuut fel en snel was:
![]()

grietje wrote: En duidelijk de snelste:
Een briljante auto dit. Ik heb nog even gesproken met de eigenaar en zijn zoon. De auto is 22 jaar oud en er zit een Golf blok op met 2 dubbele Webers. Ten tijde van de bouw is de eigenaar op de grond gaan zitten, met een stuur in de handen en de knieen iets opgetrokken. Vervolgens heeft de bouwer met een krijtje hier een lijn omheen getrokken en op basis van die afdruk gaan bouwen.
Helaas heb ik deze creatie niet in actie gezien. Thomas werd het toch aardig zat en we zijn dus even bij de buren van het Midland circuit wezen kijken waar mijn zwager aan het speedwayen was met de motor. Niet veel later zijn we naar huis gegaan. Bij de verkeerslichten nog even naar Captainfrasca gezwaaid die naast ons stond. 300 meter verder was Thomas in een diepe slaap gevallen.
Hey,
Had niet door door dat jullie ook van de ax club waren ben ook nog maar nieuw, maar weten we dat ook weer
Haha jij zag me dus wel de eerste ronde? kon hem gelukkig net houden gingen er nog veel pionen om?
Verder in dei lotus lag een 1.8 Turbo van audi met een vermogen van 250pk verder was onderstel en remmen aangepast, even met die man staan praten toch leuk dat die mensen ook interesse hebben in een oude ax allemaal heel gemoedelijk.
Had niet door door dat jullie ook van de ax club waren ben ook nog maar nieuw, maar weten we dat ook weer

Haha jij zag me dus wel de eerste ronde? kon hem gelukkig net houden gingen er nog veel pionen om?
Verder in dei lotus lag een 1.8 Turbo van audi met een vermogen van 250pk verder was onderstel en remmen aangepast, even met die man staan praten toch leuk dat die mensen ook interesse hebben in een oude ax allemaal heel gemoedelijk.
Ik heb niet gezien of er veel pionnen om gingen, ik zag je wel heftig tegen sturen. Je ging lekker een aantal keer heen en weerHappytree wrote:Hey,
Had niet door door dat jullie ook van de AX club waren ben ook nog maar nieuw, maar weten we dat ook weer![]()
Haha jij zag me dus wel de eerste ronde? kon hem gelukkig net houden gingen er nog veel pionen om?
Verder in dei lotus lag een 1.8 Turbo van audi met een vermogen van 250pk verder was onderstel en remmen aangepast, even met die man staan praten toch leuk dat die mensen ook interesse hebben in een oude AX allemaal heel gemoedelijk.

Romy, waar zijn de rest v.d. foto's??? (ik ban natuurlijk benieuwd of Thomas er leuk op staat

-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
In België zijn ook genoeg slaloms hoor. Check www.vas.beSpeederdd wrote:Het ziet er leuk uit, dat moet ik ook eens proberen.
('t lijkt me ook minder gevaarlijk dan circuit... aangezien ik na de Peugeot crash zeker niet meer met een AX op circuit zal gaan)
Hopelijk is inschrijving met een belgische nummerplaat mogelijk
En het is zeker leuk

AX-kopen is verslavend.
Belgische nummer platen maken niets uit. Je hoeft ook geen APK te hebben volgens mij, genoeg auto's die niet eens een kenteken hebben...
Bossie, die andere staat thuis nog opde pc, zal ze wel naar je mailen
Bossie, die andere staat thuis nog opde pc, zal ze wel naar je mailen

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).