Zoals vele weten heeft de AX het op malmedy uitstekend gedaan, remmen werkte top en het enige prob was de uitschietende 2e versnelling bij heftig gas los. Maar dat is op te lossen door een sterkere motersteun bij de bak (ofwel volkitten die hap). Eerdaags dat even aanpassen en verder doe ik even de komende maanden op een nieuwe apk na niks aan.
Verder heb ik weer een speeltje gekocht en ik het wel geheim houden maar ik durf te wedden dat Bas het ding wel aan de weg zal ziet staan en zijn mond opentrekt

:
Peugeot 306 xsi 2.0 16v phase2 uit 1999 met 2.2 ton op de klok.
Infeite een 306 gti zonder 6 bak met een tammer blok (wel een RFS blok verder) en wat braver kwa uiterlijk. Onderstel is identiek en daarmee subliem kwa stuurgedrag.
Voor het bedrag van 600 euro. Ofwel een cheap ass grote leeuw

.
Hij heeft wel flink wat werk nodig en hij is zeker niet zo netjes als op de foto (je wilt niet dichter dan een meter erop staan i.v.m de lak vol met krasjes zit) maar hij rijd redelijk goed (stuurt wat zwaar ivm de voorbanden compleet op zijn, en de uitlijning niet echt klopt). Bekleding van de bestuurderstoel is stuk e.d overal rommel lag erin, verwaarloost dus helaas.
Van het weekend het hele interieur eruit getrokken en schoon zitten maken (inclusief het hemeltje compleet verwijderd, iets met rokende mensen in auto's. Gelukkig is de meeste van de lucht eruit.
Geen idee of ik hem hou, de auto bevalt mij wel echter ik heb liever een echt net exemplaar (en geen zwart gezien je elk krasje ziet waar ik mij aan kapot erger) maargoed we zien wel hoe het loopt. Voor dit geld kon ik hem niet laten staan, ik denk dat ieder dat wel begrijpt

.
Todo
-Interieur ombouwen naar 2001 model (had ik toevallig al liggen, ooit eens gekocht voor weinig en wat nu dus een goede koop blijkt te zijn).
-Airco leiding vervangen.
-Banden rondom vervangen.
-Remblokken voor.
-Remschijven/blokken achter.
-Diverse lichte plaatwerkschade opknappen.
-Interieur verder reinigen en fatsoeneren.
-Diverse lampjes vervangen.
-Dis riem vervangen (kan nog 20.000 mee maar ik vervang hem liever preventief, kosten zijn het niet maar helaas wel aardig wat werk).
-Uitlaat lekvrij maken, is bijna nieuw zover ik zag maar toch lekt hij.
-Waslijst aan kleine zaken.
-Lak goed polijsten (een leuk project om op een poetsdag op uit te leven).
Verder is het ding technisch gezien ok, blok loop perfect en trekt als een idioot

.
Had verwacht dat het hooguit vlot zou zijn (gezien de peugeot specificaties maargoed die wijken nogal af vaak in de praktijk) maar het ding is gewoon snel

tot de 100 is het niet heel spectaculair maar daarboven blijft het kreng gewoon lomp hard doortrekken. Ligt ook erg strak in de bochten (echt een reuze kart

) maar ik kan er nu lastig echt over oordelen gezien hij uitgelijnd moet worden en er andere banden onder moeten. Ik kon mij herinneren dat een andere 306 waarin ik had gereden een stuk beter stuurde (2.2 ton daarintegen doet ook wel zijn dingen kwa ouderdom).
Het doel is onder de 1000 euro te blijven, dit gaat wel lukken ws maar dan is de lichte schade nog aanwezig. Aan de andere kant is het dan nog steeds een cheap speeltje.
Eergisteren ook wat fijns opgehaald meteen voor het ding:
4 nieuwe 2e hands Bridgestone Turanza ER300 bandjes, even marktplaats afgespeurd en deze gevonden voor 140 euro

(Bij autobandenmarkt kost een dergelijke set 220 euro).
Dus de teller staat nu op 740 euro, er zit een fatsoenlijke radio die ook ongeveer 90 euro opbrengt en daardoor de kosten weer enigsinds kan drukken. De Colt staat overigens al min of meer al te koop.