Motorombouw, herkeuren bij RDW? wanneer wel en wanneer niet?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Fieten.s
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 77
Joined: SunAug27, 2006 12:03:15 PM
Location: Hollandscheveld (vlakbij Hoogeveen)
Contact:

Motorombouw, herkeuren bij RDW? wanneer wel en wanneer niet?

Post by Fieten.s »

Een tijdje geleden heeft er hier een lijstje gestaan waarin stond wanneer je je AX moet herkeuren als je er een andere motor in bouwt.

Het was bij een bepaalde vermogensstijging en er stond ook bij als je van bijv. een 1.1 naar 1.4 gaat dan wel/niet herkeuren, als je van een 1.4 naar een 1.6 gaat dan wel/niet herkeuren.

Wie heeft dit lijstje nog?

Alvast bedankt
Gr Sander
Image
Image

Daily: Saxo 1.6 VTS 2000 / Peugeot 306 Cabriolet 2001 (te koop) / C35 RD camper 1986 Cross: AX 1.6 Sport 1987 / Xsara VTS 167pk Sebastien Loeb 2003 Restauratie: AX Sport V.I.P. 1988.

Altijd veel AX, Saxo. Xsara, C2, 106, 206 (cc) en 307 onderdelen te koop!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

het staat op de rdw site....


in principe moet je, als je een andere motorinhoud gaat krijgen dan vermeld op kenteken bewijs herkeuren. eigenlijk......
maar als er eeen type goedkeuring op t type auto ligt met die motor die jij erin heb gebouwd is het ook oke.
Als je naar 1.6 gaat dus niet meer en dan zou je zoiezo een geluidstest moeten doen, tenzij je meer heb dan 40%, dan moet er ook een weggedrag test

http://www.gerrelt.nl/alfa/beslisboom_m ... 5B1%5D.JPG

daar is de beslisboom ervan iig.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

En als je een ongeluk veroorzaakt welke zo erg is dat de verzekering je motor gaat controleren denk ik dat je al heeeeel blij mag zijn als je het na kan vertellen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply