
Grietje
Moderator: webmasters
nop, zeeland 

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber
- Posts: 403
- Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
- Location: vlijmen
- Contact:
nah als ik al nog durf te slalommen
word dat idd met deze.......
We gaan 4 april maar ik durf niet echt meer dus ik zal niet snel zijn.... dus dan maar gewoon een beetje rondjes rijden om weer een beetje minder bang te worden in de auto. marc zal vast nog wel een rondje met de ax rijden om hem wel echt uit te testen...
woohoo ik heb een GT carb en dus ook me eerste ontstekingsmodule gesloopt
Maar me auto is geweldig hij heeft me nog helemaal thuis gebracht! die wou me in dat noodweer niet langs de weg laten staan natuurlijk
verder verlies ik olie bij mn oliefilter dus ik heb vandaag weer genoeg te doen

We gaan 4 april maar ik durf niet echt meer dus ik zal niet snel zijn.... dus dan maar gewoon een beetje rondjes rijden om weer een beetje minder bang te worden in de auto. marc zal vast nog wel een rondje met de ax rijden om hem wel echt uit te testen...
woohoo ik heb een GT carb en dus ook me eerste ontstekingsmodule gesloopt

Maar me auto is geweldig hij heeft me nog helemaal thuis gebracht! die wou me in dat noodweer niet langs de weg laten staan natuurlijk

verder verlies ik olie bij mn oliefilter dus ik heb vandaag weer genoeg te doen

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Hm, hoe dan ook hoop ik wel dat je tzt wel weer gewoon kan genieten van je ax, en niet alleen omdat je er al zoveel aan hebt gedaan. Als ie maar geen olie in je startmotor lekt, had eergisteren het probleem dat ik even vrolijk een halve liter olie uit de startmotor van m'n Clio kon gieten waardoor ik toe was aan een nieuw startrelais
.

Tuurlijk durf je dat. Nergens leer je meer autobehendigheid dan op een circuit. je moet heel gek doen om op lelystad je auto kapot te krijgen.grietje wrote:nah als ik al nog durf te slalommenword dat idd met deze.......
Hoewel ik heb wel eens een als ik mij niet vergis clio 1.5 meter boven de grond zien uitkomen bij een drag daar (frans autosportfestival, some wil remember). maar met slalom hoef je nergens bang voor te zijn. Gewoon doen, jezelf erover heen zetten en je vermaken. Das toch de enige manier. Instappen en weer gaan.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Ja je hebt wel gelijk, en ik dacht ook echt dat het zo makkelijk zou zijn maar ik zie zo tegen autorijden op momenteel...denny wrote:Tuurlijk durf je dat. Nergens leer je meer autobehendigheid dan op een circuit. je moet heel gek doen om op lelystad je auto kapot te krijgen.grietje wrote:nah als ik al nog durf te slalommenword dat idd met deze.......
Hoewel ik heb wel eens een als ik mij niet vergis clio 1.5 meter boven de grond zien uitkomen bij een drag daar (frans autosportfestival, some wil remember). maar met slalom hoef je nergens bang voor te zijn. Gewoon doen, jezelf erover heen zetten en je vermaken. Das toch de enige manier. Instappen en weer gaan.
Nu is het in de GT iets minder dan in de 1.0 want die met dat overhellen ishelemaal eng. De GT voelt een stuk stabieler en controleerbaarder en dat klopt ook wel natuurlijk.
Ik ga gewoon rustig rijden maar ik ga en laat me ook niet overhalen om snel te gaan. laat me maar gewoon eerst es rondjes rijden, dat is voor mij eng zat momenteel.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ff frustratie
kl*te oliefilters!!!
Eerste filter wat ik van dit blok haalde: onmogelijk zelfs met schroeverdraaier er doorheen geramt zijn we uuuuren bezig geweest. handvast teruggedraait.
Ik vorige week dan t filter eraf gehaald omdat er een adapterring tussen moest: zwaaaar kl*te en dat met zon ketting tang! Dik uur bezig geweest en me schouder flink geblesseerd. Filter was niets meer van over na een uur eraan trekken.
Filter met terug draaien dus echt handvast gezet..
nu, 2 weken later (!!!!!!) krijg ik het filter weeeeeeeer ONMOGELIJK los.
Heb nu die ketting tang niet maar zon andere, zon rode, maar ik krijg het NIET voorelkaar. Me vinger gekneust omdat die tang ook gewoon niet blijft zitten op t filter, hij pakt gewoon niet.
En dan na te gaan dat ie eraf moet omdat ie lekt, en lekken zou die doen denk je omdat ie niet goed vast zit
grrrrrrr
kl*te oliefilters!!!
Eerste filter wat ik van dit blok haalde: onmogelijk zelfs met schroeverdraaier er doorheen geramt zijn we uuuuren bezig geweest. handvast teruggedraait.
Ik vorige week dan t filter eraf gehaald omdat er een adapterring tussen moest: zwaaaar kl*te en dat met zon ketting tang! Dik uur bezig geweest en me schouder flink geblesseerd. Filter was niets meer van over na een uur eraan trekken.
Filter met terug draaien dus echt handvast gezet..
nu, 2 weken later (!!!!!!) krijg ik het filter weeeeeeeer ONMOGELIJK los.
Heb nu die ketting tang niet maar zon andere, zon rode, maar ik krijg het NIET voorelkaar. Me vinger gekneust omdat die tang ook gewoon niet blijft zitten op t filter, hij pakt gewoon niet.
En dan na te gaan dat ie eraf moet omdat ie lekt, en lekken zou die doen denk je omdat ie niet goed vast zit

grrrrrrr
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ja dat doe ik altijd...... ik snap het ook niet, wat doe ik fout.Bossie wrote:Heb je de rubber ring van het filter wel eerst ingesmeerd met een beetje olie voordat je hem hebt gemonteerd?
Misschien moet het toch gewoon losser. Maar ik ben niet de sterkste en ik draai het echt handvast.
(hij lekt langs de adapterring, hoop/denk ik..)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Oke, Update nodig!
- Het lekken van de olie komt waarsch omdat het schroefdraad te lang is (thanx to marc en zijn vader) Dus eerdaags weer het filter eraf, en dan schroefdraad inkorten van de adapterring en weer een nieuw filter erop.
- Het bokken/happeren kwam door te weinig benzine. Filter zat verkeerd om en de retour slang heeft veelste weinig weerstand, waardoor alle benzine meteen terug loopt. Die moet weg, of vernauwd. Makkelijkste oplossing is weghalen, uiteraard.
- Onderstel kloinkt weeeeeer ergers. Hopelijk weer de kapjes van de fusees
- Mijn dempers zijn te lang en ik heb dus geen veerweg aan de voorkant sinds ik de schroefset op zijn laagst heb gezet. Kortere dempers moeten aangeschaft worden.
- Ik heb eindelijk een nieuwe choke kabel
:D
Helemaal nieuw in Citroën verpakking, SUPER hip
Werkt natuurlijk ook, erg fijn
- Auto is verwend met nieuwe bougies en nieuwe bougiekabels. Ontsteking moet nu wel goed zijn
- Last... Acculampje brand niet op dash bij contact en laadspanning is 12v totdat ik me gas intrap. Lampje is al vervangen maar dat helpt niet, dus die kabelboom moet na gekeken worden.
zo pfoe... genoeg te doen vandaag en morgen
- Het lekken van de olie komt waarsch omdat het schroefdraad te lang is (thanx to marc en zijn vader) Dus eerdaags weer het filter eraf, en dan schroefdraad inkorten van de adapterring en weer een nieuw filter erop.
- Het bokken/happeren kwam door te weinig benzine. Filter zat verkeerd om en de retour slang heeft veelste weinig weerstand, waardoor alle benzine meteen terug loopt. Die moet weg, of vernauwd. Makkelijkste oplossing is weghalen, uiteraard.
- Onderstel kloinkt weeeeeer ergers. Hopelijk weer de kapjes van de fusees
- Mijn dempers zijn te lang en ik heb dus geen veerweg aan de voorkant sinds ik de schroefset op zijn laagst heb gezet. Kortere dempers moeten aangeschaft worden.
- Ik heb eindelijk een nieuwe choke kabel

Helemaal nieuw in Citroën verpakking, SUPER hip

- Auto is verwend met nieuwe bougies en nieuwe bougiekabels. Ontsteking moet nu wel goed zijn
- Last... Acculampje brand niet op dash bij contact en laadspanning is 12v totdat ik me gas intrap. Lampje is al vervangen maar dat helpt niet, dus die kabelboom moet na gekeken worden.
zo pfoe... genoeg te doen vandaag en morgen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Als de GT het doet ga ik!
Zo,
- Retourslang afgedopt, eens ff zo rijden kijken wat we nu voor problemen tegen komen. Iemand zei (GT carb proff
) dat dat T stuk zo wel zou moeten kunnen. Hij vermoedde dat de klep die in de carb zit verstopt zit/stroef ofzo gaat waardoor de carb gewoon niet genoeg toelaat.
Zou kunnen... Heb nog een carb, dus dat gaan we maar proberen. Eerst maar ff zo
- Dat lekkende oliefilter word vervelend. Eerst had ik die adapterring niet vast genoeg vastgedraaid denk ik. Dat vervolgens wel gedaan, weer nieuw filter erop en deze dit keer niet te strak (anders krijg ik hem er niet meer af) en toen lekte die bijna meer.
Nu was ik het zat, alles eraf (filter ging nu er ook wel te makkelijk af..)
randjes van het rubber van de adapterring in de vloeibarepakking, die erop, STRAK vast gedraaid, filter randje vloeibaar, STRAK vast... Als dat morgen nog lekt
Rest nog:
Accu lampje en klionk in onderstel
Daarbij begaf mijn dagteller het gister. Ik kan niet meer resetten?
Komt iemand dat bekend voor?
Wel ook goed nieuws... Weet iemand nog de koelproblemen van dit blok?
Sinds mijn waterpomp huis wissel heeft ie vrijwel geen KVS meer verbruikt!!!! Tijd voor feestje? na 2 jaar dan dus toch opgelost:P
Zo,
- Retourslang afgedopt, eens ff zo rijden kijken wat we nu voor problemen tegen komen. Iemand zei (GT carb proff

Zou kunnen... Heb nog een carb, dus dat gaan we maar proberen. Eerst maar ff zo
- Dat lekkende oliefilter word vervelend. Eerst had ik die adapterring niet vast genoeg vastgedraaid denk ik. Dat vervolgens wel gedaan, weer nieuw filter erop en deze dit keer niet te strak (anders krijg ik hem er niet meer af) en toen lekte die bijna meer.
Nu was ik het zat, alles eraf (filter ging nu er ook wel te makkelijk af..)
randjes van het rubber van de adapterring in de vloeibarepakking, die erop, STRAK vast gedraaid, filter randje vloeibaar, STRAK vast... Als dat morgen nog lekt

Rest nog:
Accu lampje en klionk in onderstel
Daarbij begaf mijn dagteller het gister. Ik kan niet meer resetten?
Komt iemand dat bekend voor?
Wel ook goed nieuws... Weet iemand nog de koelproblemen van dit blok?
Sinds mijn waterpomp huis wissel heeft ie vrijwel geen KVS meer verbruikt!!!! Tijd voor feestje? na 2 jaar dan dus toch opgelost:P
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Aanwijzing over het vastdraaien van het oliefilter:
- smeer een heel klein beetje (versche) motorolie op de rubber pakking
- schroef het filter op het blok tot die net vast zit
- draai het filter met de hand 3/4 slag vast
(als er geen cijfers op het filter staan, markeer dan met een stift even 4 punten op het filter, een kwart rond van elkaar en zet er de cijfers 1 t/m 4 bij. Markeer een punt op het blok, zodat je kunt tellen hoe ver je gedraait hebt.)
- klaar.
- smeer een heel klein beetje (versche) motorolie op de rubber pakking
- schroef het filter op het blok tot die net vast zit
- draai het filter met de hand 3/4 slag vast
(als er geen cijfers op het filter staan, markeer dan met een stift even 4 punten op het filter, een kwart rond van elkaar en zet er de cijfers 1 t/m 4 bij. Markeer een punt op het blok, zodat je kunt tellen hoe ver je gedraait hebt.)
- klaar.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Dat is dat ventiel dat ik bedoelde in je topic over het probleemgrietje wrote:Iemand zei (GT carb proff) dat dat T stuk zo wel zou moeten kunnen. Hij vermoedde dat de klep die in de carb zit verstopt zit/stroef ofzo gaat waardoor de carb gewoon niet genoeg toelaat.

Als ik jou was zou ik een reparatiesetje voor de carb bestellen en de carb eens goed onder handen nemen (heb ik met mijn carb ook gedaan). Die klep/ventiel zit daar ook nieuw in. Ze zijn op eBay wel te vinden:
http://cgi.ebay.nl/Solex-32-34-Z2-Verga ... 0178932153
Last edited by Bossie on ThuApr02, 2009 8:51:22 PM, edited 1 time in total.
haha een oliefilter vervangen kan ik opzich nog wel hoor haha:D
Maar hij lekte dan dus.
Maar hij lekte dan dus.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 61
- Joined: SunMar15, 2009 9:25:53 PM
- Contact:
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Moet je is aan Michel vragen.grietje wrote:...... Daarbij begaf mijn dagteller het gister. Ik kan niet meer resetten?
Komt iemand dat bekend voor? .....
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
uhmm romy. retour slang niet verwijderen he
anders stroomt je carb over en verzuipt ie ! Bijna de helft van wat de pomp aanzuigt gaat nl via de retour terug naar de tank. Daarnaast kan dit het niet zijn want je vlotterkamers lopen vol. als die vol zijn sluit de naald en stroomt de rest via je retour terug naar de tank. je retourslang kan dus nooit te weinig weerstand hebben .
ow en dat van dat olie filter is normaal. wordt nl vacuum getrokken en een vacuum is best sterk ja.

ow en dat van dat olie filter is normaal. wordt nl vacuum getrokken en een vacuum is best sterk ja.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
hoe verklaar je dan dat ie nu geen benzine krijgt?denny wrote:uhmm romy. retour slang niet verwijderen heanders stroomt je carb over en verzuipt ie ! Bijna de helft van wat de pomp aanzuigt gaat nl via de retour terug naar de tank. Daarnaast kan dit het niet zijn want je vlotterkamers lopen vol. als die vol zijn sluit de naald en stroomt de rest via je retour terug naar de tank. je retourslang kan dus nooit te weinig weerstand hebben .
ow en dat van dat olie filter is normaal. wordt nl vacuum getrokken en een vacuum is best sterk ja.
Ja nee lama, die vlotternaald werkt waarschijnlijk niet, ik ga zo even andere carb uit elkaar halen en kijken of ik dat kan wisselen en of de vlotter goed afgesteld staat.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).