Veerpootlagers

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Veerpootlagers

Post by Mastenhose »

Vraagje:
Wanneer moeten de veerpootlagers vervangen worden en hoe kun je beoordelen of de veerpootlagers aan vervanging toe zijn?

Is een veerpootlager hetzelfde als een toplager? :oops:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

ja is hetzelfde.

vervangen als ze versleten zijn. Dus speling vertonen.
deze zijn echter moeilijk te controleren vaak. Zwaar sturen, tikken etc zijn wel tekens
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by WYD »

En daarvoor heb je de veerschotel set nodig die bij de dealer 5 tientjes per kant kost ofzo?
Ik heb ook nog steeds speling rechtsvoor en verdenk mijn toplager ervan.
Heb nieuwe veerpoten incl. veren gemonteerd, draagarmrubbers gecheckt, maar nog steeds een lichte "kloenk"
To finish first, you'll first have to finish!

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

Je bedoelt die setjes (links+rechts) die op eBay 39 euro kosten (excl. verzendkosten) 8)

http://cgi.ebay.nl/2X-FEDERBEINSTUTZLAG ... beh%C3%B6r
Image Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Mijn TRS had erg rotte veerpootlagers, heb ik vervangen, die stuurde daarmee zwaarder met parkeren dan daarna en met oprikken hadden de veerpoten best speling. daarna niet meer.

Echt klionken heb ik het alleen niet horen doen, maar ik moet toegeven, hij had ook nog een verotte stuurdemper die je goed hoorde :P:D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by WYD »

Bossie wrote:Je bedoelt die setjes (links+rechts) die op eBay 39 euro kosten (excl. verzendkosten) 8)

http://cgi.ebay.nl/2X-FEDERBEINSTUTZLAG ... beh%C3%B6r
Nee, dat zijn geen revisiesets, maar alleen de steun zelf die met 2 boutjes door de carosserie gaat.
De reparatieset is 503535 en bestaat uit:
503527 kogellager
503419 schotel
503421 schotel
525420 bescherming
517313 Moer

In die reparatieset zit de steun met 2 boutjes juist niet.
To finish first, you'll first have to finish!

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Nitroën »

Wat zijn de gevolgen voor je auto als je deze lagers niet hebt?
Oftewel: waar dienen de lagers precies voor?

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

om te sturen ;)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Nitroën »

denny wrote:om te sturen ;)
:lol: Oke, want bij het plaatsen van de schroefset laatst kwam ik er na het opnieuw monteren van de veerpoot achter dat ik aan 1 kant zo'n lager miste. En ik was bang dat ik al een tijd zonder had gereden, vandaar... :?
Maar hij bleek gelukkig nog gewoon op de werkbank te liggen, en inmiddels heb ik 'm er alweer tussen gezet :P

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Nitroën wrote:
denny wrote:om te sturen ;)
:lol: Oke, want bij het plaatsen van de schroefset laatst kwam ik er na het opnieuw monteren van de veerpoot achter dat ik aan 1 kant zo'n lager miste. En ik was bang dat ik al een tijd zonder had gereden, vandaar... :?
Maar hij bleek gelukkig nog gewoon op de werkbank te liggen, en inmiddels heb ik 'm er alweer tussen gezet :P
dat hadj e wel gemerkt, dan gaat alles dik kraken en schuren met sturen en stuurt het onmogelijk zwaar ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply