Turbo filter
Moderator: webmasters
Turbo filter
Hallo, ik ben een tijdje aan het zoeken geweest naar een filter met afblaas geluid (turbo geluid) heeft iemand enig idee waar ik dan heen moet zoeken want ik krijg niets gevonden, geen naam ofzo.
Bvd, Joost
Bvd, Joost
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Ik vind het toch raar want ik heb via marktplaats mijn oorspronkelijk openluchtfilter gekocht en daar stond bij met turbo geluid..doordat de lucht naar binnen word gezogen ofzoiets. Toen ik het pakketje thuis kreeg zat er een brief bij dat hij niet leverbaar was en dat ik een filter van dezelfde prijsklasse kreeg..
Wat je bedoelt voor in je uitlaat is een turbo whistler..troep! ik heb het ook gekocht voor 15 euro en het is een irritant geluid. Hij blijft fluiten, net zo als een hondenfluitje. Ik heb het na een week meteen weg gegegooid.
Wat je bedoelt voor in je uitlaat is een turbo whistler..troep! ik heb het ook gekocht voor 15 euro en het is een irritant geluid. Hij blijft fluiten, net zo als een hondenfluitje. Ik heb het na een week meteen weg gegegooid.
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
waarom wil je iets simuleren wat je neit hebt. ben dan creatief en schroef er een turbo onder.
Mijn ax had het vroeger ook op toeren een mooi fluitend geluif. Bleek me spruitstuk een scheur te hebben
Mijn ax had het vroeger ook op toeren een mooi fluitend geluif. Bleek me spruitstuk een scheur te hebben

Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Ik denk dat ze je hier: http://www.dp-engineering.nl/ wel kunnen helpen aan iets dat een turbo geluid laat horen 

hahahahaha...
ja... kom ik laat mijn AX fluiten als een turbo... als ik dan op de snelweg word ingehaald door een WRC, en hij fluit, fluit ik terug en word ik kwijt gereden
wat zullen die mensen een lol hebben :d
ja... kom ik laat mijn AX fluiten als een turbo... als ik dan op de snelweg word ingehaald door een WRC, en hij fluit, fluit ik terug en word ik kwijt gereden

wat zullen die mensen een lol hebben :d
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Nee het is gewoon puur voor dat ik het geluid zo mooi vind. wat de rest ervan denkt maakt me niets uit. Onder mn ax zit al een joekel van een kachelpijp die monden open doet vallen (van het lachen) dus een turbo geluidje kan er ook nog wel bij 
Zocht gewoon een naam van een filter die dit geluid kan maken. Ik zal wel even zoeken bij twister.
Bedankt.
heb wat gevonden
Universele Luchtfilter Twister De Twister zorgt er niet alleen voor dat je meer PK's krijgt maar geeft ook een prachtig TURBO geluid. Door de werveling van de lucht onstaat er een krachtig Turbo geluid. De Twister kan tot 12 PK meer vermogen geven . De Twister past op elke motor met een aansluiting van 59mm tot 90mm Eenvoudige montage: huidige luchtfilter verwijderen en de Twister plaatsen Indien de ruimte niet voldoende is tussen het motorblok en de motorkap dan kan men eventueel onze luchtfilter montagekit gebruiken en de Twister zo een perfecte plaats geven. Afmetingen: Doorsnede bovenzijde 13,5 cm Doorsnede onderzijde 15 cm Hoogte 15 cm

Zocht gewoon een naam van een filter die dit geluid kan maken. Ik zal wel even zoeken bij twister.
Bedankt.
heb wat gevonden
Universele Luchtfilter Twister De Twister zorgt er niet alleen voor dat je meer PK's krijgt maar geeft ook een prachtig TURBO geluid. Door de werveling van de lucht onstaat er een krachtig Turbo geluid. De Twister kan tot 12 PK meer vermogen geven . De Twister past op elke motor met een aansluiting van 59mm tot 90mm Eenvoudige montage: huidige luchtfilter verwijderen en de Twister plaatsen Indien de ruimte niet voldoende is tussen het motorblok en de motorkap dan kan men eventueel onze luchtfilter montagekit gebruiken en de Twister zo een perfecte plaats geven. Afmetingen: Doorsnede bovenzijde 13,5 cm Doorsnede onderzijde 15 cm Hoogte 15 cm
ja ja kan 12 pk meer opleveren. wat een broodje aap verhaal.joostah wrote:Nee het is gewoon puur voor dat ik het geluid zo mooi vind. wat de rest ervan denkt maakt me niets uit. Onder mn AX zit al een joekel van een kachelpijp die monden open doet vallen (van het lachen) dus een turbo geluidje kan er ook nog wel bij
Zocht gewoon een naam van een filter die dit geluid kan maken. Ik zal wel even zoeken bij twister.
Bedankt.
heb wat gevonden
Universele Luchtfilter Twister De Twister zorgt er niet alleen voor dat je meer PK's krijgt maar geeft ook een prachtig TURBO geluid. Door de werveling van de lucht onstaat er een krachtig Turbo geluid. De Twister kan tot 12 PK meer vermogen geven . De Twister past op elke motor met een aansluiting van 59mm tot 90mm Eenvoudige montage: huidige luchtfilter verwijderen en de Twister plaatsen Indien de ruimte niet voldoende is tussen het motorblok en de motorkap dan kan men eventueel onze luchtfilter montagekit gebruiken en de Twister zo een perfecte plaats geven. Afmetingen: Doorsnede bovenzijde 13,5 cm Doorsnede onderzijde 15 cm Hoogte 15 cm
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Haha welke maloot komt er op het id om zo'n ding te maken, wat word het volgende 4 cylinder met v8 geluid
ps als je van turbo geluiden houd is dit wel een mooi filmpje!
http://www.autoblog.nl/archive/2008/12/ ... rbo-460-pk

ps als je van turbo geluiden houd is dit wel een mooi filmpje!
http://www.autoblog.nl/archive/2008/12/ ... rbo-460-pk
zelfs met andere nokkenas kom je nog niet snel op 12 pk *-)Mastenhose wrote:Het kan 12pk vermogenswinst opleveren, maar of het daadwerkelijk zo is....![]()
Waarschijnlijk als je meteen de katalysator verwijderd en andere nokkenassen plaatst, dat je dan in combinatie met het Twister-filter 12pk winst genereerd!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
dat komt omdat vermogen een combi van eigenschappen is. Als je een snelle nokkenas hebt en niks aan je in en uitlaat, compressie doet heb je dus een as die meer lucht wil verplaatsen maar dat door de restricties niet kan en dus niet zo heel veel meer pk's zal leveren.grietje wrote: zelfs met andere nokkenas kom je nog niet snel op 12 pk *-)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Ja duhu, dat hoef je mij niet te vertellendenny wrote:dat komt omdat vermogen een combi van eigenschappen is. Als je een snelle nokkenas hebt en niks aan je in en uitlaat, compressie doet heb je dus een as die meer lucht wil verplaatsen maar dat door de restricties niet kan en dus niet zo heel veel meer pk's zal leveren.grietje wrote: zelfs met andere nokkenas kom je nog niet snel op 12 pk *-)

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat die 12pk sowieso non sense is

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).