
Grietje
Moderator: webmasters
Ja D40 idd 

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
zo ey...
ik raad iedereen af, ga nooooit je eigen motorkap zelf spuiten :S
Ik ergerde me dood aan die lelijke kap en dacht dan spuit ik t wel ff snel glimmend zwart maaruhm, dooohhh, dag verder en tis nog geen steek verder gekomen en de ax staat zonder kap
ik raad iedereen af, ga nooooit je eigen motorkap zelf spuiten :S
Ik ergerde me dood aan die lelijke kap en dacht dan spuit ik t wel ff snel glimmend zwart maaruhm, dooohhh, dag verder en tis nog geen steek verder gekomen en de ax staat zonder kap
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
haha ja marc zei t al
maaruhm sorry Joost:d Ik ben niet zo van de gladde skirts/bumpers 
die motorkap en t dak nog en dan misschien cursusje uitdeuken erop oefenen maar verder vindik t wel ff best


die motorkap en t dak nog en dan misschien cursusje uitdeuken erop oefenen maar verder vindik t wel ff best

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Op de apk keurmeester website kwam ik een artikel tegen hoe je de GT onder een veel minder zware CO eis kunt laten vallen:
Misschien handig
6. Een personenauto van 1991, brandstofcode benzine, is voorzien van een emissiebestrijdingssysteem (katalysator en lambdasonde). De katalysator is kapot waardoor een co-gehalte wordt gemeten van 0,7%. De lambdasonde wordt verwijderd en de keurmeester houdt in de co-tabel de waarde aan van een niet lambda-geregeld benzinesysteem. Is dit toegestaan voor de APK?
Bekijk antwoord»
Ja, immers bij de APK gaat de controle op aanwezigheid van de onderdelen van een emissiebestrijdingssysteem pas in voor personenauto’s in gebruik genomen na 31-12-1992.
Zonder lambdasonde valt deze auto van 1991 in de co-tabel onder de niet lambda-geregeld benzinesystemen. In de co-tabel wordt nu verwezen naar het milieukeuringseisenboek of, indien de auto in dit boek ontbreekt, maximaal 3,5% CO.
Zie keuringseis 5.2.11 lid 12 en de in dit artikel opgenomen co-tabel en het overzicht viergasmeting.
http://www.apkkeurmeesterservice.nl/def ... briekid=31
Misschien handig

6. Een personenauto van 1991, brandstofcode benzine, is voorzien van een emissiebestrijdingssysteem (katalysator en lambdasonde). De katalysator is kapot waardoor een co-gehalte wordt gemeten van 0,7%. De lambdasonde wordt verwijderd en de keurmeester houdt in de co-tabel de waarde aan van een niet lambda-geregeld benzinesysteem. Is dit toegestaan voor de APK?
Bekijk antwoord»
Ja, immers bij de APK gaat de controle op aanwezigheid van de onderdelen van een emissiebestrijdingssysteem pas in voor personenauto’s in gebruik genomen na 31-12-1992.
Zonder lambdasonde valt deze auto van 1991 in de co-tabel onder de niet lambda-geregeld benzinesystemen. In de co-tabel wordt nu verwezen naar het milieukeuringseisenboek of, indien de auto in dit boek ontbreekt, maximaal 3,5% CO.
Zie keuringseis 5.2.11 lid 12 en de in dit artikel opgenomen co-tabel en het overzicht viergasmeting.
http://www.apkkeurmeesterservice.nl/def ... briekid=31
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

Rogier, je bent geweldig!
Updates vandaag
Kap geplamuurt:
http://i211.photobucket.com/albums/bb11 ... 120449.jpg
Kap geprimerd:
http://i211.photobucket.com/albums/bb11 ... 120460.jpg
Kap gespoten:
http://i211.photobucket.com/albums/bb11 ... 120475.jpg
Ax zonder kap:
http://i211.photobucket.com/albums/bb11 ... 120469.jpg
AX GT nu met glimmende kap (en daarna de bumper recht gehangen):


Wij:

Nieuwe stickertjes voor slalom (dankjewel marc!)


Updates vandaag
Kap geplamuurt:
http://i211.photobucket.com/albums/bb11 ... 120449.jpg
Kap geprimerd:
http://i211.photobucket.com/albums/bb11 ... 120460.jpg
Kap gespoten:
http://i211.photobucket.com/albums/bb11 ... 120475.jpg
Ax zonder kap:
http://i211.photobucket.com/albums/bb11 ... 120469.jpg
AX GT nu met glimmende kap (en daarna de bumper recht gehangen):


Wij:

Nieuwe stickertjes voor slalom (dankjewel marc!)

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
ej bossie, zie je die inkepingen niet op de motorkap ? chevrons erop plakken zou overkill zijn.Bossie wrote:Nu alleen nog een chevron op de motorkap![]()
hij is echt netjes nu Romy ! zeer strak effect, al vond ik het schoolbordverf ook niet verkeerd.
ps. zit marc zijn nederlandse vlaggetje nou niet helemaal goed ?

Spreken is goud, Ductape is zilver.
Thanx thanx 
Nee die vlaggetjes zijn een ramp :d aan 1 kant, toen deed ik t verkeerd. Achja
marc moet toch misschien ook nog wel nieuwe (a)
Verder is de kap niet zo mooi als op de fotos hoor
Mijn fout, ik had geen geduld meer met schuren. En buitenspuiten met een hond er naast is ook geen succes wb haren en zand in je werk
Maar goed het is ff beter als wat t was.
Verder doet gebak t goed, paar dingen:
- hij rateld, enorm
- hij stikt afentoe hoog in toeren, hapert soms nog beetje
- het loopt nog steeds aan, soms
- k vind hem niet zo goed remmen als voor de achteraswissel. zou ik me HRC alweer kapot getrapt hebben?

Nee die vlaggetjes zijn een ramp :d aan 1 kant, toen deed ik t verkeerd. Achja

Verder is de kap niet zo mooi als op de fotos hoor

Mijn fout, ik had geen geduld meer met schuren. En buitenspuiten met een hond er naast is ook geen succes wb haren en zand in je werk

Maar goed het is ff beter als wat t was.
Verder doet gebak t goed, paar dingen:
- hij rateld, enorm
- hij stikt afentoe hoog in toeren, hapert soms nog beetje
- het loopt nog steeds aan, soms
- k vind hem niet zo goed remmen als voor de achteraswissel. zou ik me HRC alweer kapot getrapt hebben?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
BTW, wat ik altijd wel leuk vind (A)
januari 2008, kocht ik mijn GT:

maart 2009

2008:

2009:

januari 2008, kocht ik mijn GT:

maart 2009

2008:

2009:

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
haha ja dat denk ik ook hahaha
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).

ben je niet de enige geloof ik, ben ook zeer blij met de mijne

to do GT:
- carb afstellen, hij is lang niet zo snel als dat ie zou moeten zijn, zelfs langzamer dan met injectie voor mijn gevoel
- kleppen stellen, het rattteeltt
- Kabelboom dynamo eruit trekken en ev solderen.
- Remmerij ontluchten en handrem strakker zetten
To do AX1.0E:
- mistlichten monteren en aansluiten
- nieuwe schijven en blokken
- nieuwe olie + filter
- kleppen stellen, ratelt ook.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ok, en hier is spuit 11 weer eens; Gefeliciteerd!!! Ziet er overigens wel goed uit, zie het probleem (nog) niet met je motorkap. Ben voorlopig nog even drukjes met m'n werk en zit volgende week in Duitsland, maar daarna kom ik vrolijk een keertje langs als je tijd hebt.
Klus ze, en er staan dingen in je to-do lijstje die ik wel kan doen (doe ik ook eindelijk iets
).
Klus ze, en er staan dingen in je to-do lijstje die ik wel kan doen (doe ik ook eindelijk iets

Dat is in lelystad aan de dijk of niet??grietje wrote:Foto's GT carb
Last edited by DLS on ThuMar26, 2009 10:17:05 PM, edited 1 time in total.