Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

jouw 8terdempers komen van V-Maxx
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Drake wrote:
v.andriessen wrote:220 euri
die gasten zitten in de meie bij bodegraven (ergens achter op een erfje)
Dus das niet zo ver voor jou!
Oef, ik ga denk zelf maar prutsen ook al is het weer matig (raam zou dan al meer kosten dan de complete engine swap).
Ja, maar doet alles zelf :? ... dan is het inderdaad een stuk goedkoper. Maar dit is wel een groengetinte ruit met blauwe zonneband.... Ik zou er bij carglass meer dan 400 euro voor kwijt zijn. (dat zijn echt oplichters)
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Nou effe weer een update.

Vandaag nieuwe banden erop gelegd. 2 NS-II nankang bandjes voor de voorkant. Stuurt al een heel stuk soepeler!!
Maar nu merkbaar een probleem... die staat in technisch.

Ook de gaskleppotentiometer vervangen op aanraden van Bas, maar weinig resultaat. Misschien moet ik een andere snesoor eens proberen, die andere kan natuurlijk ook al verrot zijn....

Maar nu dus nog steeds een boel te doen.
Zoals daar hebben te zijn:

Draagarmen vervangen
Waterpomp vervangen
Dynamo vervangen
Startmotorvervangen
Dempers voor en achter vervangen
Deurpanelen maken voor composetje
Plank maken voor de achterbak (zodat alles netjes blijft staat o.a. de schatkist :wink: )

phoe :|
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Waarom alleen waterpomp vervangen?
Als je toch bezig met met distributie-gedoe, kun je net zo goed 't hele spul aanpakken, dus ook riem en spanrol vervangen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

MNM(tm) wrote:Waarom alleen waterpomp vervangen?
Als je toch bezig met met distributie-gedoe, kun je net zo goed 't hele spul aanpakken, dus ook riem en spanrol vervangen.
Zit je waterpomp bij je distributieriem?
Ik dacht dat ik ook bij de v-snaar zat, maar daar zit dus alleen de dynamo dan...?

Ik geloof dat die distributieriem nogniet al te lang geleden is vervangen (bij de ombouw van het motor blok) dus is dat niet echt nodig
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Waterpomp loopt ook mee met de distributie-riem. Deze zit -als je vóór de auto staat- linksachter op (of in, als het een gietijzer onderblok is) het blok, onder de motorsteun.
Is bij het vervangen van de riem ook de spanrol mee vervangen?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

MNM(tm) wrote:Waterpomp loopt ook mee met de distributie-riem. Deze zit -als je vóór de auto staat- linksachter op (of in, als het een gietijzer onderblok is) het blok, onder de motorsteun.
Is bij het vervangen van de riem ook de spanrol mee vervangen?
Ja, ze hebben alleen de waterpomp niet meegenomen... dus vandaar dat die er nog even bij moet
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

v.andriessen wrote:Ja, ze hebben alleen de waterpomp niet meegenomen... dus vandaar dat die er nog even bij moet
Prutsers! Ieder normaal denkend mens met gezond verstand wéét toch dat een waterpomp net zo veel omwentelingen maakt in z'n leven als de spanrol, en dus even hard slijt?!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

MNM(tm) wrote:
v.andriessen wrote:Ja, ze hebben alleen de waterpomp niet meegenomen... dus vandaar dat die er nog even bij moet
Prutsers! Ieder normaal denkend mens met gezond verstand wéét toch dat een waterpomp net zo veel omwentelingen maakt in z'n leven als de spanrol, en dus even hard slijt?!
Tja... :D
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

MNM(tm) wrote:
v.andriessen wrote:Ja, ze hebben alleen de waterpomp niet meegenomen... dus vandaar dat die er nog even bij moet
Prutsers! Ieder normaal denkend mens met gezond verstand wéét toch dat een waterpomp net zo veel omwentelingen maakt in z'n leven als de spanrol, en dus even hard slijt?!
maar een waterpomp wordt gekoeld :D desalnietemin als het toch los is. hup vervangen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

v.andriessen wrote:2 NS-II nankang bandjes

snap nog steeds niet waarom iemand op nakang zou willen rondrijden.
slijten 2x zo hard als de gemiddelde band en hebben ook beduidend slechtere rijeigenschappen dan welk ander merk dan ook. Ik zou nog eerder op het huismerk van kwikfit willen vertoeven. Banden moet je niet op bezuinigen. ze dragen daarvoor nl in een te grote mate mee aan heel de handeling. Zowel stuurkarakter als remvermogen.

Just my 2 cents.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

spreek je nu uit eigen ervaring? de ns2 is nog niet eens zo slecht, ga maar eens opzoek naar ervaringen en tests van anderen.

ik heb ze zelf ook onder de golf (215/35/18), en onder de vento (205/40/17) had ik ze ook

en heb er eigenlijks vrij weinig op aan te merken, ze zijn wat aan de zachte kant, dus slijten ze wat sneller maar wel genoeg grip (ook bij regen)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

denny wrote:
v.andriessen wrote:2 NS-II nankang bandjes

snap nog steeds niet waarom iemand op nakang zou willen rondrijden.
slijten 2x zo hard als de gemiddelde band en hebben ook beduidend slechtere rijeigenschappen dan welk ander merk dan ook.
Zo slecht zijn ze ook weer niet, kijk neem je wanli's tja dan is het een ander verhaal :lol:

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

wij hebben ze op een 205 gti gehad. Was toen echt bagger. is wel al dik 5 jaar geleden. Maar ze hebben voor mij echt afgedaan als merk. Testen zeggen mij niks. Een test is zowiezo onbetrouwbaar tenzij de test in jouw bandenmaat met een auto is ondernomen die kwa gewicht, aandrijving etc overeenkomt.

Maar goed blijkbaar zijn ze dus vooruit gegaan. 8)
Mooi dan
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

en ook een voordeel is dat ze nogal vreemde maten hebben.. 165/40/17 :lol: handig voor als je je ax op 17inch wil zetten :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Ik heb alleen maar goede ervaringen met Nankang.

Vandaag nog even behoorlijk een lange bocht ggenomen en ze hadden meer grip dan die banden die er daarvoor op zaten(radiaal 195/45R15)

Ook komt erbij dat die banden echt niet duur zijn.. via autobandenmarkt.nl had ik ze binnen 3 dagen thuis voor 46 euro de stuk.

En m'n karretje stuurt een stuk lichter

Alleen maar voordelen tot nu toe....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Nou maandag mijn leeggeroofde auto naar de keuring gebracht... tot op heden nog niets terug.
Er zat een klein lekje in de downpijp - is dicht gesmeerd
Één achterdemper zat los...? - is aangedraaid
Achterwielen liepen aan - is verholpen
Achterremmen stonden niet gelijk afgesteld.... - dat is dus nog niet verholpen

Ze zeiden dat ze het al hadden bijgesteld maar dat de vierpoots brug niet vrij, daar stond een andere klus die heeel erg tegen viel. Ik hoop maar dat het lukt.... dan ben ik van een groot probleem af!!

fingers crossed :|
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

balen dat ze hebben ingebroken :?

iig suc6 met de apk !,...zal wel goed komen...
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Heb je je auto trouwens met Group-N chip in de ECU aangeboden voor APK?
Dan ben ik wel benieuwd naar de resultaten van de 4-gas meting. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

@ aad: ik hoop het!! ik denk eerlijk gezegd wel dat ie dat verschil er wel uit krijgt.

@MNM: ik heb geen u9 op mijn kenteken staan, dus is een katalisator niet verplicht, dus die viergas test wordt niet uitgevoerd. JIPPPIEE!!!!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Post Reply