rammelen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
rammelen
Ik heb net twee nieuwe banden voor laten monteren. Die zijn lekker hard opgepomp, maar nu komt het.
Het is net alsof mijn wielen niet vast zitten (en ja ze zitten echt vast)
Op een gladde weg is niet zo erg maar als er een hobbeltje in zit dan is het net alsof er twee winkelwagenwieltjes onderzitten die door de snelheid beginnen te klapperen.
Wat kan daar de oorzaak van zijn?
Te losse fuseekogels?
Of kapotte voordempers?
iemand een idee?
Het is net alsof mijn wielen niet vast zitten (en ja ze zitten echt vast)
Op een gladde weg is niet zo erg maar als er een hobbeltje in zit dan is het net alsof er twee winkelwagenwieltjes onderzitten die door de snelheid beginnen te klapperen.
Wat kan daar de oorzaak van zijn?
Te losse fuseekogels?
Of kapotte voordempers?
iemand een idee?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Ik 'weet' het niet, maar misschien heb je hier iets aan:
Fusees klonken bij mijn beide autos als 1 ' KLIONK' als ik bocht en drempel tegelijk nam...
De TRS had ook al tijden last van 'rammelende wielen geluid' op klinkers en onregelmatigheden wat echt klonk alsof me wielen niet vast zaten/draagarm los hing maar dat was het niet, dat was een versleten stuurdemper.
Als je wielen niet vast zitten klinkt ook eng, ik ben er een keer 1 vrijwel verloren, hij zat nog aan 1 boutje vast maar daar stop je wel door, dat klinkt echt slecht
Fusees klonken bij mijn beide autos als 1 ' KLIONK' als ik bocht en drempel tegelijk nam...
De TRS had ook al tijden last van 'rammelende wielen geluid' op klinkers en onregelmatigheden wat echt klonk alsof me wielen niet vast zaten/draagarm los hing maar dat was het niet, dat was een versleten stuurdemper.
Als je wielen niet vast zitten klinkt ook eng, ik ben er een keer 1 vrijwel verloren, hij zat nog aan 1 boutje vast maar daar stop je wel door, dat klinkt echt slecht
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
tis maar eenkleine lichte auto he!
Mijn crash is misschien wel veroorzaakt omdat de garage me banden op 2.5 bad had gezet. Me achterbanden alleen want voor konden ze niet omdat er stikstof in zat. Mooi dat me achterbanden geen grip meer hadden!
Mijn banden staan op 1.8 bar.... (185/55 14)
Mijn crash is misschien wel veroorzaakt omdat de garage me banden op 2.5 bad had gezet. Me achterbanden alleen want voor konden ze niet omdat er stikstof in zat. Mooi dat me achterbanden geen grip meer hadden!
Mijn banden staan op 1.8 bar.... (185/55 14)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
originele bandenmaat,
1.9 bar volgens fabrieksopgave voor een 176/60/13 band van een ax sport. Ik denk dat het voor andere originele maten niet veel meer zal zijn.
2.0 bar is voor een ax dus zeker niet te weinig. 2,5 denk ik niet dat je het ideale raakvlak met de weg hebt.
Het gaat er nl om dat er een bepaald bandcontact met de weg is. Bij een lichte auto (ax) volstaat dus een lagere druk dan bij een zwaardere auto met dezelfde bandenmaat. Dit puur omdat deze veel harder op het loopvlak staat te drukken.
2,5 bar heb ik mijn wegwielen op staan als ik het circuit opdraai.
1.9 bar volgens fabrieksopgave voor een 176/60/13 band van een ax sport. Ik denk dat het voor andere originele maten niet veel meer zal zijn.
2.0 bar is voor een ax dus zeker niet te weinig. 2,5 denk ik niet dat je het ideale raakvlak met de weg hebt.
Het gaat er nl om dat er een bepaald bandcontact met de weg is. Bij een lichte auto (ax) volstaat dus een lagere druk dan bij een zwaardere auto met dezelfde bandenmaat. Dit puur omdat deze veel harder op het loopvlak staat te drukken.
2,5 bar heb ik mijn wegwielen op staan als ik het circuit opdraai.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Het verlossende antwoord....
Er zit nu 2.3 bar in en bij bandenmaat 185/45R15 is dat goed.
Bij die andere banden (195/45R15) had ik 2.1 bar, maar was dat rammelen dus ook al aan de hand. Nu merk ik het gewoon meer.
Ik denk dat ik dit heb :
De TRS had ook al tijden last van 'rammelende wielen geluid' op klinkers en onregelmatigheden wat echt klonk alsof me wielen niet vast zaten/draagarm los hing maar dat was het niet, dat was een versleten stuurdemper.
want op kinderkopjes is het net alsof mij auto uitelkaar pleurt...
heeft iemand zoiets nog liggen??!?
Er zit nu 2.3 bar in en bij bandenmaat 185/45R15 is dat goed.
Bij die andere banden (195/45R15) had ik 2.1 bar, maar was dat rammelen dus ook al aan de hand. Nu merk ik het gewoon meer.
Ik denk dat ik dit heb :
De TRS had ook al tijden last van 'rammelende wielen geluid' op klinkers en onregelmatigheden wat echt klonk alsof me wielen niet vast zaten/draagarm los hing maar dat was het niet, dat was een versleten stuurdemper.
want op kinderkopjes is het net alsof mij auto uitelkaar pleurt...
heeft iemand zoiets nog liggen??!?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
weet je het zeker? Misschien is dat niet een al te moeilijke ingreep om snel te verhelpen... en ik was het toch al van plan....q01z wrote:vincent;
JE TOPLAGERS VAN DE VEERPOOT!
geloof me, daar zou ik gaan beginnen...
kan je eigenlijk je veetpoottoplager vervangen zonder je veren los te maken?!?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
thanks man! eerste daggie dat ik vrij heb knal ik er effe een paar nieuwe op. Is het nog verschil tussen GTI en een 1.1 toplager?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.