Soms, ja soms, altijd handig met een probleem

Door een donor bougie kwam ik er achter dat ik op die momenten geen ontsteking meer heb, tevens moet ik de ecu stekker er af trekken en er weer op doen voor dat de motor weer wil starten, er daarna ook niets meer te merken van een storing hij loopt dan weer als een zonnetje ?!
Betreft een bosch 3.0 ecu.
Met uitlezen van de ecu stonden de krukaspositiesensor en de lambda als foutmeldingen in de ecu, na een reset van de ecu komt 51 terug (lambda) en blijft 41 (krukaspositiesensor) weg.
Auto heeft de storing na reset nog niet gehad, dus hoop dat 41 dan weer terug is.
Het leek mij te kloppen dat de ecu niet meer vrij komt bij een storing van de krukassensor, maar bij het zoeken van het probleem kwam ik er achter dat dat dus niet zo is, bij het loshalen van de sensor van het blok of bij het loshalen en daarna weer vast zetten van de stekker van de krukassensor start de motor meteen weer, ik hoef dan dus niet de ecu te resetten.
Nu dus de vraag wat het wel kan wezen ?
In het kort : motor loopt goed, ook stationaar (850 rpm op meet app.), start goed, koude motor heeft licht stottertje, is warm weg.
Slaat bij afremmen op motor soms uit (of als ik net stil sta) en slaat niet meer aan.
Weerstand waarde krukassensor : 364 ohm
ps weet iemand mischien ook waar code 27 bij de laatste reset vandaan komt ?
Deze is van de wagensnelheid sensor maar die is niet aanwezig op mijn auto en de storing heb ik nog niet eerder gezien ?
Alle hulp is welkom want dit is wel een heel vervelende storing !
Alvast weer heel erg bedankt voor de hulp !