Kan iemand mij zeggen of die bovenste as van de foto hierboven op een 1.1i first (1992) past?
Ik heb een nieuw setje GKN assen gekocht via marktplaats en de verkoper zei mij dat dat moest passen.
Met de zoekfunctie hier op het forum kom ik allerlei verschillende berichten tegen, maar nergens een echt duidelijk overzicht waar de crap tussenuit is gehaald.
Even kijken en passen is natuurlijk makkelijker, ware het niet dat de 1.1 85km verderop staat
Kan iemand mij zeggen of die bovenste as van de foto hierboven op een 1.1i first (1992) past?
Ik heb een nieuw setje GKN assen gekocht via marktplaats en de verkoper zei mij dat dat moest passen.
Met de zoekfunctie hier op het forum kom ik allerlei verschillende berichten tegen, maar nergens een echt duidelijk overzicht waar de crap tussenuit is gehaald.
Even kijken en passen is natuurlijk makkelijker, ware het niet dat de 1.1 85km verderop staat
als het goed is, lange spie en kort schroefdraad, zijn dat dan 1.4 assen en passen ze niet. maar dit hoeft niet echt zo te zijn, t blijft Citroën
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ter verduidelijking foto's van de assen. Helaas is de online catalogus van GKN niet (meer) beschikbaar en kan ik de correspondentienummers niet opzoeken.
Dat zouden type 2 1.1 assen zijn idd... korte spie lang schroefdraad...
of type 1 assen, dat verschil is mij nog niet helemaal duidelijk, volgens mij zijn ze t zelfde (miss bakzijde niet) maar nummers zijn anders. rare Citroën
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik weet niet of ik de illusie gewekt heb dat op mijn foto 2 verschillende soorten assen zijn. Dit is namelijk gewoon een set, dus lange en korte aandrijfas. Daarom hebben ze ook allebei een ander nummer, aangezien je assen ook per stuk kunt kopen.
Het feit dat de lange as verdikt is en de korte niet, lijkt mij heel normaal want hoe langer de as, des te zwakker hij wordt, daarom wordt de lange as verdikt.