Ik ben bij jullie forum uitgekomen omdat jullie echt over techniek praten en niet alleen hoe je een lampje vervangt
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mijn auto is een groene peugeot 106 met een klomp olie onder de kap waar het motorblok tussen verscholen zit.
Ik heb deze auto net een paar weken en hij heeft dus danige problemen met het motortje dat ik met jullie steun de keuse heb gemaakt om het klompje olie er uit te halen en er een motorblok voor in de plaats te zetten
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Voor een motorblok kon mark (zeker bekent bij iedereen op dit forum) zorgen, van hem heb ik een motortje met alles er op en eraan gekocht.
Aangezien ik niets uit kan sluiten als boosdoener van alle problemen heb ik besloten om de computer ook te vervangen, hier kwam meer bij kijken dan ik hoopte, mijn olieklomp draaide met een 2.2 ontsteker en mijn mooie nieuwe plaats vervanger met een 3.0, dus even ander kabelboompje zoeken en gaan dacht ik, niet dus
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Geen kabelboom te vinden bij de slopers die tussen de auto en het blok past !
Aangezien ik aardig met een soldeer bout overweg kan en een opleiding in de electrotechniek heb, ben ik de kabelboom zelf gaan maken van de bestaande en van een stuk (met de juiste stekkers) die ik van mark mocht mee nemen.
![Image](http://uploadjefoto.axclub.nl/2009/2009_02_21-21.16-1.jpg)
Aan de slag dus, beide draadbomen door gemeten wat waar komt en van oude draadboom afgeplakt op tafel welk onderdeel waar zit voor de maten van de kabels, slopen maar !
Volgende tegenvaller : 8 schema's geen één die aangeeft hoe de donor kabel in elkaar zit, somige aansluitingen op het relay blok kunnen niet
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Tevens moest ik volgens het schema van aansluitingen weg naar de voeding terwijl er geen eens een pennetje (aansluiting) zit op dat punt van het relay, al met al hopen op het beste dus
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Image](http://uploadjefoto.axclub.nl/2009/2009_02_21-21.51-74.jpg)
Dit is het resultaat van 3 avonden na denken en solderen, volgens mij mag het er zijn
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Nu moet hij nog werken ook, aansluitingen van contactslot zijn volgens het éne schema anders maar volgens het andere schema weer niet, dus dat is nog even de vraag en of het relay nu wel of geen spaning krijgt om te schakellen is niet zeker.
De planning was om éérst op het oude olie blokje de handel te testen ( aangezien die voor de deur staat ), na alles te hebben omgebouwd kwam ik op het aller laatste moment tot een heel vervelende halt !
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Image](http://uploadjefoto.axclub.nl/2009/2009_02_21-21.59-66.jpg)
Die zitten niet op mijn blok met Bosch 2.2 ecu !
Auto vandaag naar een garage gesleept waar van de week het blok olie er uit gaat en de motor er in.
Wordt dus vervolgt !