Rem blijft hangen?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
mesang
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Rem blijft hangen?

Post by mesang »

Vreemd, net een AX gekocht, en nu blijft de rem soms een beetje hangen, merk het met optrekken en uitrollen op de koppeling. Bij het optrekken voel je ook echt dat ie op een moment losschiet en beter doortrekt.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en wat de oplossing kan zijn?

Alvast bedankt

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

losliggende remschoen
Zou er niet mee doorrijden voordat je de oorzaak weet, straks blokkeert ie wel vol en dan ga je hoedan ook rond met alle gevolgen van dien :)

Kan natuurlijk ook gewoon vastzittende klauw zijn maar dan schraapt t meer. Ik heb wel es vergeten de handrem eraf te halen (best vaak ook...) en dan rijd ie wel maar remt ie heel hard af als ik me gas los laat enzo.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

mesang
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by mesang »

Het is puur nadat ik afgeremd heb, dus wanneer hij ineens 'los' komt, dan blijft ie ook los tot ik weer rem, en meestal blijft ie ook wel los, maar soms blijft ie hangen nadat ik geremd heb, en weet niet waar dit aan ligt.

Wel handig om op te lossen aangezien dit zonde is, tis net zo'n lekker wagentje :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

kan ook wel voorklauw zijn dan

ff wieltje eraf, en doe is met een lange schroevendraaier ofzo die zuiger terug te duwen is moet zeer soepel gaan, eigenlijk.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

mesang
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by mesang »

Bedankt, ga ik dat binnenkort even proberen.

Tis een AX die niet zo veel reed de laatste tijd, nu heb ik hem :twisted:

Heb het idee dat het al minder wordt, misschien gewoon roestaanslag ofzo?

Post Reply