stel hier je (open)luchtfilter vragen open geen nieuwe !!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Kzal mijn vraag hier stellen. Ik ben vandaag naar een meeting geweest op een landingsbaan waar gedragd en geraced is geweest. Met de ax natuurlijk enkelen stof doen happen ...
Enkel werd hij telkens na een sprint of 3 van +- 700m stukken slomer en ging hij opmerkelijk trager door zijn hoge toeren. Ook als ik gewoon wat over de baan aan het scheuren was (vergelijkbaar met circuitrijden), ging hij na een tijdje opmerkelijk trager.
Is dit een beperking van het standaard luchtfilter van een AX GTI? En zijn er aanraders ter vervanging? Misschien is hij aan vervanging toe? Of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn? Voor de rest totaal geen problemen gehad. Ik meen niet hetzelfde probleem te hebben gehad op Zolder met Vroemdag.
Enkel werd hij telkens na een sprint of 3 van +- 700m stukken slomer en ging hij opmerkelijk trager door zijn hoge toeren. Ook als ik gewoon wat over de baan aan het scheuren was (vergelijkbaar met circuitrijden), ging hij na een tijdje opmerkelijk trager.
Is dit een beperking van het standaard luchtfilter van een AX GTI? En zijn er aanraders ter vervanging? Misschien is hij aan vervanging toe? Of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn? Voor de rest totaal geen problemen gehad. Ik meen niet hetzelfde probleem te hebben gehad op Zolder met Vroemdag.
AX-kopen is verslavend.
een tip qua luchtfilter voor een GTI, kijk is in Drake zijn wie=wie .
verder uhh, sprinten en racen op een verlaten landingsbaan ?
waarom breng je ons daar niet van op de hoogte ?
nou heb ik het nadeel dat me ax niet echt rijd momenteel, maar andere clubleden hadden mischien ook wel ff willen uitleven.
verder uhh, sprinten en racen op een verlaten landingsbaan ?
waarom breng je ons daar niet van op de hoogte ?
nou heb ik het nadeel dat me ax niet echt rijd momenteel, maar andere clubleden hadden mischien ook wel ff willen uitleven.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ja, die heb ik al gezien. Maar ik vrees dat deze niet veel beter is dan de standaard luchtfilter. Nuja, het is niet zo dringend. Als ik tijd vind zal ik ff zien wat er zoal bestaat ter vervanging. Ik vroeg mij vooral af of de luchtfilter de oorzaak kon zijn van de voelbaar verminderde prestaties. En dat weet ik nu wel vrij zeker.DuFF wrote:een tip qua luchtfilter voor een GTI, kijk is in Drake zijn wie=wie .
verder uhh, sprinten en racen op een verlaten landingsbaan ?
waarom breng je ons daar niet van op de hoogte ?
nou heb ik het nadeel dat me AX niet echt rijd momenteel, maar andere clubleden hadden mischien ook wel ff willen uitleven.
zie mijn wieiswie voor uitleg ivm landingsbaan
AX-kopen is verslavend.
-
- AX Starter
- Posts: 10
- Joined: WedJan28, 2009 4:58:36 PM
Open Luchtfilter
Beste mensen,
Ik ben van plan om een open luchtfilter op mijn AX te zetten. Het is een 1.1i 1996. Op het forum heb ik al het een en ander doorgenomen maar ik wil even wat extra informatie. Optrekken lijkt mij het sterke punt van de AX door het lage gewicht. Maar als dat nog even wat pittiger kan.. zou mooi zijn.
Wat moet je doen met die 1)plastic spullen, 2) die slang van blik (die van boven de uitlaat komt en de lucht wat voorverwarmd) en de vacuüm slagen die weer op dat plastic deel zitten. Wat voor soort filter is het beste en is het een beter om een set te kopen of gewoon een losse en zelf monteren(en hoe moet je dat dan aanpakken). Het moet wel mogelijk zijn om de onderdelen weer origineel terug te plaatsen als dat kan. Hoeveel gaat het filter kosten?
En verder: geeft het verwijderen van de twee vacuüm slangen geen problemen? Ik hoop dat het wat meer trekkracht bij optrekken geeft, naast het feit dat het er sportief uitziet natuurlijk.
Graag uw ervaringen!
Ik ben van plan om een open luchtfilter op mijn AX te zetten. Het is een 1.1i 1996. Op het forum heb ik al het een en ander doorgenomen maar ik wil even wat extra informatie. Optrekken lijkt mij het sterke punt van de AX door het lage gewicht. Maar als dat nog even wat pittiger kan.. zou mooi zijn.
Wat moet je doen met die 1)plastic spullen, 2) die slang van blik (die van boven de uitlaat komt en de lucht wat voorverwarmd) en de vacuüm slagen die weer op dat plastic deel zitten. Wat voor soort filter is het beste en is het een beter om een set te kopen of gewoon een losse en zelf monteren(en hoe moet je dat dan aanpakken). Het moet wel mogelijk zijn om de onderdelen weer origineel terug te plaatsen als dat kan. Hoeveel gaat het filter kosten?
En verder: geeft het verwijderen van de twee vacuüm slangen geen problemen? Ik hoop dat het wat meer trekkracht bij optrekken geeft, naast het feit dat het er sportief uitziet natuurlijk.
Graag uw ervaringen!
ik weet niet of je de HOWTO al had gevonden?
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=10559
ik heb er ook eentje in hangen...
het geluid is het grootste voordeel vind ik, zeker in combinatie met een sportdempertje
op het gebied van meer vermogen valt het wel mee, met een buizensysteem naar een koele luchtstroom maak je meer kans op vermogenswinst... mij is alleen nooit duidelijk geworden of het ook echt werkt.
grtx
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=10559
ik heb er ook eentje in hangen...
het geluid is het grootste voordeel vind ik, zeker in combinatie met een sportdempertje
op het gebied van meer vermogen valt het wel mee, met een buizensysteem naar een koele luchtstroom maak je meer kans op vermogenswinst... mij is alleen nooit duidelijk geworden of het ook echt werkt.
grtx
Hard harder.... *FLITS*
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0
demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0
demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ
Voor vragen over een openluchtfilter is al een heel mooi en uitgebreid topic: http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=566
-
- AX Starter
- Posts: 10
- Joined: WedJan28, 2009 4:58:36 PM
Het topic heet ook: stel hier je (open)luchtfilter vragen open geen nieuwe !!Chris-star wrote:Natuurlijk heb ik alles gelezen... maar die die belangrijkste link werkt niet meer. Dus je kan wel verplaatsen maar in het hoofdtopic over luchterfilters staat: als je het niet zeker weet, vraag het eerst! Maarja... ik zie wel
Dus als je vraag niet beantwoord is in dit topic, kun je hier gewoon je vraag bij in zetten
Re: Open Luchtfilter
weggooien? :PChris-star wrote: Wat moet je doen met die 1)plastic spullen,
eraf halen Hij krijgt dan dus geen warme lucht meer maar aan de andere kant als je je openluchtfilter achter je blok (in de paddenstoel waar nu ook je filter zit alleen die is dicht...) hangt is de lucht behoorlijk warm.2) die slang van blik (die van boven de uitlaat komt en de lucht wat voorverwarmd)
goed afdoppen, allesen de vacuüm slagen die weer op dat plastic deel zitten.
het beste is een openlucht filter van redelijk merk en deze met een buissysteem aan de voorkant te fixen. voor het vermogen dan.Wat voor soort filter is het beste en is het een beter om een set te kopen of gewoon een losse en zelf monteren(en hoe moet je dat dan aanpakken). Het moet wel mogelijk zijn om de onderdelen weer origineel terug te plaatsen als dat kan. Hoeveel gaat het filter kosten?
gewoon direct in depaddenstoel hangen is het snelst en geeft je ook meteen mooi veel ruimte onder de kap. dit geeft wel meer herrie en niet echt een vermogenswinst (athans, denk ik, niet getest ofzo)
Nee, zolang als je alles maar goed afdopt. lek in vacuum is k*t lopen.En verder: geeft het verwijderen van de twee vacuüm slangen geen problemen?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Open Luchtfilter
gezien de snelheid en de hoeveelheid van luchtverversing zal dat te verwaarlozen zijn aan opwarminggrietje wrote:als je je openluchtfilter achter je blok (in de paddenstoel waar nu ook je filter zit alleen die is dicht...) hangt is de lucht behoorlijk warm.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Re: Open Luchtfilter
Bij stoplichtsprintjes merk je wel degelijk een verschil als het warm is. Als je 2 minuten hebt stilgestaan trekt je luchtfilter warme lucht aan, en dat voel je heel goed. In topsnelheid en gewoon rijden merk je er weinig van.Joost wrote:gezien de snelheid en de hoeveelheid van luchtverversing zal dat te verwaarlozen zijn aan opwarminggrietje wrote:als je je openluchtfilter achter je blok (in de paddenstoel waar nu ook je filter zit alleen die is dicht...) hangt is de lucht behoorlijk warm.
AX-kopen is verslavend.
zal best joost, ik heb hem daar maar met 1 reden, ruimte!! dan kan ik teminste ergens bij
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Starter
- Posts: 10
- Joined: WedJan28, 2009 4:58:36 PM
Ja precies dat is eigenlijk het tweede punt. Dat originele systeem is zo omslachtig, lomp eigenlijk. Als je bijv wil ontluchten bij de radiateur dan kan je er niet echt lekker bij. Dat systeem neemt gewoon erg veel ruimte in.
http://www.kandn.com/instructions/57-0064-1_inst.pdf
Ik heb hier een leuke inbouw gevonden (niet dat ik het idee heb om veel te gaan uitgeven) van een open luchtfilter. Maar als je die stappen volgt dan zeggen ze na een tijdje dat je dat oude luchtfilterhuis moet uitboren. Als je dat gewoon laat zitten en die zooi die daarop zit eraf haalt zit dat toch niet heel erg in de weg. Zeker als je dat luchtding toch al kwijt bent. Die slang naar de grill ziet er wel een beetje armoedig uit.. maar de rest
http://www.kandn.com/instructions/57-0064-1_inst.pdf
Ik heb hier een leuke inbouw gevonden (niet dat ik het idee heb om veel te gaan uitgeven) van een open luchtfilter. Maar als je die stappen volgt dan zeggen ze na een tijdje dat je dat oude luchtfilterhuis moet uitboren. Als je dat gewoon laat zitten en die zooi die daarop zit eraf haalt zit dat toch niet heel erg in de weg. Zeker als je dat luchtding toch al kwijt bent. Die slang naar de grill ziet er wel een beetje armoedig uit.. maar de rest
Waar kan ik dit compleet in 1x bestellen? (A)Rene wrote: een open filter( 10 tot 100 eu) geeft over het algemeen tot 5% extra vermogen.
Als je auto een boordcomputer heeft past deze de brandstof/lucht verhouding aan. anders moet het handmatig. Probeer zo veel mogelijk koude lucht aan te zuigen. deze bevat meer zuurstof... plaats bij voorkeur een setje brisk premium bougies ( 10 eu per stuk!) er in en het liefst ook nog topkwaliteit kabels (30 eu) en je merkt het verschil. als je het ene aanpast moet je het andere ook doen.
En natuurlijk zo goedkoop mogelijk
Uhmm warme of koude lucht scheelt misschien een paar PK. Die ga jij op een verder standaard motor niet merken. Zo wel dan hoor je een stoeltje te hebben als testrijder bij een formule 1 team.citrofenwick wrote:
Enkel werd hij telkens na een sprint of 3 van +- 700m stukken slomer en ging hij opmerkelijk trager door zijn hoge toeren. Ook als ik gewoon wat over de baan aan het scheuren was (vergelijkbaar met circuitrijden), ging hij na een tijdje opmerkelijk trager.
Waar ik persoonlijk eerder aan denk:
Je belast je motor temp loopt op. Computer stuurt verkeerd bij. Dit kan aan alles liggen, van temp sensors die verkeerd functioneren tot een ontsteking die niet goed geregeld wordt.
Dus lijkt mij dat het eerder aan een defecte sensor ligt of een fout in de ECU.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Markplaats heeft een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele handige functie, ergens tussen verhaal en foto waar staat :
'Link voor op websites of email berichten'
dan krijg je een linkje die niet groter is dan dit:
http://link.marktplaats.nl/238175151
lijkt me een een stukkie handiger als die super lange link + dat het al duizend keer gezegt is hierzo
Verder, tja, Je auto zal er niet veel sneller van worden maar als je t stoer vind staan doen
'Link voor op websites of email berichten'
dan krijg je een linkje die niet groter is dan dit:
http://link.marktplaats.nl/238175151
lijkt me een een stukkie handiger als die super lange link + dat het al duizend keer gezegt is hierzo
Verder, tja, Je auto zal er niet veel sneller van worden maar als je t stoer vind staan doen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Alleen en enkelt een ander luchtfilter systeem is niet prestatie verhogend.
Maar het klinkt wel een stuk sportiever waardoor je rijervaring misschien wel 'sneller' word.
Maar het klinkt wel een stuk sportiever waardoor je rijervaring misschien wel 'sneller' word.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).